نیکفردر خطبه های نماز جمعه

مسئولین باید رفتارهای خود را تغییر دهند/برای انتخابات شورای شهر باید به مردم مراجعه کرد/مردم شیطنت ها را فراموش نمی کنند/بدون هرگونه دخالتی در ادارات حضور یافتم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نیکفر گفت: قبل از انتخابات خدمت عزیزان عرض کردم که به دنبال این هستیم، همه آنانی که مسئولیتی در این شهرستان و در حوزه انتخابیه «لاهیجان» و سیاهکل و بخش های رودبنه و دیلمان دارند رفتارهای خود را برابر رفتارهایی که شایسته مردم است تنظیم کنند و مشی را در پیش گیرند که مردم از آنها رضایت خاطر داشته باشند.

ذبیح-نیکفر-۳۰۰x230به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از لاهیجان ,ذبیح نیکفر در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه شهرستان لاهیجان با بیان اینکه از تمامی دست اندرکاران انتخابات و مسئولین اجرایی، نظارت و امنیتی که تلاش وافری را از مدت ها برای بهتر برگزارکردن انتخابات داشتند تشکر میکنم اظهار کرد: مضافا بر اینکه تلاش های ویژه ای شد تا اقداماتی که در صحنه انتخابات لاهیجان و سیاهکل مرسوم بود را ناکام گذارند. اقداماتی که ممکن بود نتایج انتخابات را به سمتی سوق دهند، که ناامیدی مردم نسبت به انتخابات را در پی داشته باشد.

منتخب مردم لاهیجان و سیاهکل افزود: از همه آنهایی که با هر سلیقه ای پای صندوق های رای رفتند و عظمت، عزت و سربلندی برای ملت ایران آفریدند نیز قدردانی می کنم.

**مسئولین باید رفتارهای خود را تغییر دهند

نیکفر در ادامه با اشاره به برخی جوسازی ها و تبلیغات پیش از انتخابات با بیان اینکه معتقد بودند که اگر فردی غیر از فرد موجود وارد انتخابات شود و پیروز هم شود دگرگونی های اساسی ایجاد خواهد شدگفت: قبل از انتخابات خدمت عزیزان عرض کردم که به دنبال این هستیم، همه آنانی که مسئولیتی در این شهرستان و در حوزه انتخابیه «لاهیجان» و سیاهکل و بخش های رودبنه و دیلمان دارند رفتارهای خود را برابر رفتارهایی که شایسته مردم است تنظیم کنند و مشی را در پیش گیرند که مردم از آنها رضایت خاطر داشته باشند.

نیکفر افزود: برخلاف مشی گذشته بدون هرگونه دخالتی در ادارات حضور یافتم تا با کسب اطلاعات و آشنایی با ادارات که اطلاعات بنده در خیلی از ادارات کم هم نیست بتوانم با قدرت از هفتم خرداد به وظایف محوله خود عمل کنم.

منتخب مردم با بیان اینکه گاها شنیده می شود که می گویند فرصت سوزی شده و مردم از این انتخاب پشیمان خواهند شد و چون غیر از آنهایی که به زعم خودشان صاحبان تجربه هستند، حضور پیدا کنند چندسال برای کسب تجربه هدر خواهد رفت گفت: اولا این افراد قیاس به نفس می کنند و فکر میکنند هوش، استعداد و ذکاوت همه همانند خودشان است.

وی افزود: احتمالا خود این افراد دو یا سه سالی طول کشید تا متوجه شوند چه کارهایی باید انجام دهند.

**از ظرفیت جوانان تحصیل کرده و صاحب استعداد استفاده خواهیم کرد

نیکفر با بیان اینکه تفکر این چنینی نشان دهنده این است که ما به استعداد، هوش و ذکاوت سایر افراد توجه ای نداریم گفت: اگر قرار است همه اقدامات را بنده در توانمندی های فردی خود ببینم، آن وقت جایگاه این جامعه ای که پر از جوانان تحصیل کرده و صاحب استعداد است کجا قرار دارد.

وی با بیان اینکه برای نیکفر مردمی که در دورافتاده ترین نقاط روستاها زندگی می کنند و زبان شکایت نداشته و مدافعی ندارند با نخبگان و تحصیل کرده ها و متخصصین فرقی ندارند و همه جزئی از مردم محسوب می شوند گفت: نحوه نظارت بنده باید برای آن روستایی، افراد تحصیل کرده و صاحبان جایگاه ویژه حقوقی فرقی نداشته باشد.

ذبیح نیکفر منتخب مردم «لاهیجان» و سیاهکل در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگرانی هایی وجود دارد که نسبت به طرح های ناتمام، ناتوان درپیگیری خواهیم بود و از ظرفیت های موجود استفاده نخواهیم کرد افزود: از هفت اسفند تاکنون با شخصیت های کشوری، استان و شهرستانی دیدارهایی داشتیم و افرادی پیداشدند و یا ما پیداکردیم که دارای ظرفیت های بالقوه فراوانی هستند و با توجه به استعداد آنها طرح های ناتمام را تاحصول نتیجه ادامه خواهیم داد.

وی افزود: در شهرستان سیاهکل و «لاهیجان» شخصیت های برجسته کمی نداریم که می توانیم از ظرفیت آنها استفاده کنیم. ما در حوزه علمیه قم بزرگانی را داریم که می توانند در عرصه های فرهنگی و اداره امور کمک رسان ما باشند، آیت الله قربانی امام جمعه رشت و حجت الاسلام عبدالله زاده امام جمعه لاهیجان ظرفیت هایی هستند که از وجود آنها استفاده نشد.

**برخی هنوز در فضای رقابت انتخاباتی به سر می برند

ذبیح نیکفر با بیان اینکه برخی همچنان در فضای انتخابات به سر میبرند و فکر میکنند که فضای جامعه همچنان فضای رقابت است گفت: دیر یا زود چهارسال بنده هم تمام می شود و هیچ برنامه ای برای اینکه محملی برای چهارسال دوم و سوم بسازیم وجود ندارد. چهارسال بعد، مردم تصمیم میگیرند که این امانت را به که بسپارند و من وظیفه دارم که تکلیف خود را درست ادا کنم و به وعده هایم عمل کنم.

وی با اشاره به اینکه بنده اعتنایی به شیطنت و فرمایشات این عزیزان نمی کنم و توصیه بنده همان توصیه قبل از انتخابات است گفت: بارها گفتیم ولی بعضی از حرفهای حق را نپذیرفتند، مردم ناظر خوبی بر اعمال ما هستند.

نیکفر در ادامه با بیان اینکه سالیان سال، فرصت در اختیار افرادی قرارداده شد ولی امروز دم از فرصت سوزی می زنند گفت: امروز هم به ظاهر نگران هستند که ما می گوییم، یکسال و یاچهارسال هم فرصت به فرد دیگری داده شود تا نتیجه را مردم ببیند و قضاوت کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه عده ای معتقدند که ممکن است افرادی در کنار ما قرارگیرند و ما را به مسیری ببرند که نگرانی هایی وجود داشته باشد گفت: بنده به آنها عرض میکنم که ما بعد از رسیدن به ساحل نجات، خداوند را فراموش نکرده و نمی کنیم و ارتباطات قوی خود را با مردم حفظ خواهیم کرد. برنامه دیدار های مردمی مسجد محوری که بنده یا اعضای دفتر حضور پیدا میکنند و با مردم ارتباطات نزدیکی خواهند داشت تا هرچه را که لازم است مردم به بنده بگویند اطلاع یابم.

نیکفر گفت: عده ای در گوشه و کنار از هم اکنون ادعای نمایندگی از طرف بنده دارند که به طور قطع و یقین به شما عرض میکنم اگر کاری قرار است صورت گیرد و کسی از طرف بنده ادعایی دارد باید یا دست خط بنده و یا دستوری از دفتر و یا بنده داشته باشد.

**برای انتخابات شورای شهر باید به مردم مراجعه کرد/مردم شیطنت ها را فراموش نمی کنند

نیکفر در ادامه با بیان اینکه نگرانی دیگری برای عزیزان وجود دارد که در آینده قرار است همه تشکیلات شورای شهر را از خودمان بگذاریم گفت: من برای انتخابات به مردم مراجعه کردم و هرعزیزی که میخواهد در انتخابات شورای شهر موفق باشد، سعی کند در میان مردم باشد و آراء مردم را جلب کند. دیگران این راه را رفتند و به نتیجه نرسیدند و پاسخ منفی گرفتند بنابر این من این راه غلط را نخواهم رفت.

وی افزود: مردم شیطنت های آنانی را که بودند، فراموش نمی کنند و رفتارهای من و شما را تحت نظر میگیرند و آنانی که نگران هستند اثرات رفتار خود را اصلاح کنند.

**نگرانی های کشاورزان و چایکاران را با برنامه های مشترک می توان برطرف کرد

نیکفر در ادامه با اشاره به وضعیت چای و پیگیری های صورت گرفته در طی زمان گذشته از هفتم اسفند با بیان اینکه دیداری با دکتر لاریجانی داشتیم و نکاتی را در ارتبط با وضعیت چای به ایشان عرض کردم گفت: همچنین در نشست هایی با مسئولین چای منطقه ای، ریاست سازمان چای کشور، مسئولین سازمان تحقیقات چای کشور و مسئولین صندوق حمایت ازصنعت چای کشور مقرر شد جلسات مشترک و منظمی برگزار شود و بنده به عنوان نماینده شما در این جلسات حضور داشته باشم.

وی افزود: سازمان تحقیقات چای برای آنچه که به عنوان پیرشدن و آلوده شدن باغات مطرح شده است باید برنامه داشته باشد. امیدواریم که بتوانیم برای پنج یا ۱۰ سال آینده برنامه مدون و مصوبه ای داشته باشیم تا بگوئیم هرسال مقدار مشخصی به قیمت چای افزوده خواهد شد تا کشاورزان امید داشته باشند و حداقل برای پنج سال آینده خیال آنها آسوده باشد.

منتخب مردم با بیان اینکه نگرانی های بیشماری در بین کشاورزان وجود دارد، تغییر کاربری زمین ها صورت نمیگیرد و تکلیف صنعت چای نیز مشخص نیست و کمکی هم برای درآمدهای جانبی کشاورز ارائه نمی شود افزود: همه ما باید به حفظ کشاورز و زمین زراعی کمک کنیم و راه حلی پیدا کنیم تا ضمن کسب درآمد  کافی کشاورزان و حضور در روستا، با اقتصاد مقاومتی راه حلی برای نجات کشور داشته باشیم.

tel final1

Share