در راستای دستورالعمل وزارت بهداشت

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا:سزارین در آستارا ممنوع شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: انجام عمل زایمان با روش سزارین از ابتدای امسال در بیمارستان‌های آستارا ممنوع شده است.

astarantitledبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس , حسین احمدی با اشاره به ممنوعیت انجام عمل زایمان با روش سزارین در این شهرستان اظهار کرد: این اقدام در راستای دستورالعمل وزارت بهداشت و درمان صورت گرفته و بر این اساس تمام زایمان‌ها باید به صورت طبیعی انجام شود.

وی به انجام عمل سزارین در شرایط خاص اشاره کرد و گفت: انجام عمل سزارین در موارد خاص و به تشخیص پزشکان متخصص، پس از طی مراحل آن امکان‌پذیر است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: سال‌های گذشته درصد بیشتری از زایمان‌های سزارین در این شهرستان انجام می‌شد، اما برای ترغیب خانواده‌ها تمام مراحل زایمان طبیعی به صورت رایگان است.

وی افزایش احتمال افسردگی و دلسردی مادر پس از زایمان، عوارض احتمالی داروهای بیهوشی روی جنین، افزایش احتمال ایجاد مشکلات تنفسی و احتمال یرقان در نوزاد را از عوارض زایمان سزارین  برشمرد.

به گفته وی، کاهش خونریزی و کم‌خونی، کاهش عفونت رحمی، کاهش احتمال افسردگی و ناامیدی و داشتن صرفه اقتصادی، از مزایای عمل طبیعی زایمان است.

tel final1

Share