مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان:

قلعه رودخان در صدر پربازدیدترین نقاط گردشگری گیلان/توسعه گردشگری گیلان با بهره گیری از ظرفیت مجموعه های فرهنگی و تاریخی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان: با توجه به تعدد جاذبه های فرهنگی و تاریخی در گیلان باید تلاش نمود تا از ظرفیت های موجود در جهت توسعه گردشگری استفاده نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان: با توجه به تعدد جاذبه های فرهنگی و تاریخی در گیلان باید تلاش نمود تا از ظرفیت های موجود در جهت توسعه گردشگری استفاده نمود.

palizade_2016-02-17_19-18-05رضا علیزاده با ابراز خرسندی از موفقیت گیلان در خدمات رسانی به گردشگران نوروزی اظهار داشت: خوشبختانه آمادگی خوبی در مراکز فرهنگی تاریخی و گردشگری به منظور میزبانی از مسافران در ایام تعطیلات نوروز وجود دارد.

وی افزود: در ایام تعطیلات نوروز ۹۵ برای صیانت از حقوق گردشگران و ارتقای سطح رضایت آنان اقدامات موثری اجرایی شد که بر طبق نظرسنجی های انجام شده آسودگی خاطر گردشگران را به دنبال داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه پرداختن به پیشینه فرهنگی و احیای آیین های اصیل گیلان در ویژه برنامه های نوروزی امسال به خوبی مورد توجه گردشگران قرار گرفت،اذعان داشت: باید ظرفیت مجموعه های فرهنگی و تاریخی در کشور به سمت گردشگری سوق داده شوند که این موضوع در دستور کار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دارد.

علیزاده، حفاظت از آثار تاریخی را یک ضروری دانست و تاکید کرد: باید این اماکن را با یک نگاه راهبردی به مراکز گردشگری تبدیل کنیم.

وی در پایان با دعوت از گردشگران نوروزی برای بازدید از اماکن فرهنگی و تاریخی، تصریح نمود: خوشبختانه در روزهای نخست تعطیلات نوروز ۹۵ آمار بازدیدکنندگان از مجموعه های فرهنگی و تاریخی در گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

قلعه رودخان در صدر پربازدیدترین نقاط گردشگری گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری استان گیلان: قلعه رودخان از میان اماکن تاریخی استان گیلان، بیشترین تعداد بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده است.

رضا علیزاده با بیان اینکه شهرستان فومن با دارا بودن جاذبه‌های تاریخی و گردشگری متنوع هرساله پذیرای تعداد زیادی از مسافران است، گفت:از میان اماکن گردشگری استان گیلان از شروع تعطیلات نوروزی تاکنون بالغ بر ۲۱۷ هزار نفر از موزه ها و بناهای تاریخی بازدید نمودند.

وی با بیان اینکه از تاریخ ۲۷ اسفند ۹۴ تا ۹فروردین قلعه رودخان بیشترین تعداد بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: طبیعت بکر و تلفیق آن با تاریخ عامل جذب گردشگران بوده است

این مسئول از موزه میراث روستایی بعنوان دومین جاذبه پربازدید استان یاد کرد و گفت: موزه نظامی انزلی نیز در رتبه بعدی قرار دارد.

علیزاده در پایان ضمن قدردانی از تلاش و همکاری کلیه مسئولین استان در ارائه خدمات مطلوب؛ خواستار حمایت از سرمایه گذار بخش خصوصی جهت توسعه پایدار استان شد.

tel final1

Share