در جلسه شورای برنامه‌ریزی گیلان

قربانی:وضعیت دانشگاه علوم پزشکی گیلان بحرانی است/مطالبات صیادان در حال تبدیل به مسئله امنیتی است/خسته بند:احیای تالاب انزلی به‌کندی پیش می‌رود/شکری:وضعیت احداث سد شفارود مشخص شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه ویژه دولت به دانشگاه علوم پزشکی گیلان شد و گفت: وضعیت دانشگاه علوم پزشگی گیلان در حالت بحرانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس , حسن خسته‌بند عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به اینکه سال ۹۴ را به دلیل کاهش قیمت نفت به‌سختی پشت سر گذاشتیم اظهار کرد: سال گذشته مدیران تلاش ویژه‌ای کردند و این امر جای قدردانی دارد.

khasteband_0884وی به وضعیت احداث راه‌آهن گیلان اشاره کرد و افزود: زمانی اعلام کردند راه‌آهن گیلان در سال ۹۰ افتتاح می‌شود، بعد سال ۹۲ اعلام شد و اکنون می‌گویند امسال این راه‌آهن به بهره‌برداری می‌رسد.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به‌نظر نمی‌رسد راه‌آهن گیلان امسال به بهره‌برداری برسد، تصریح کرد: طول مسیر راه‌آهن قزوین ـ رشت ـ بندر انزلی ۲۰۵ کیلومتر است و احداث راه‌آهن قزوین ـ رشت به‌تنهایی توجیه اقتصادی ندارد.

خسته‌بند، توجیه اقتصادی راه‌آهن قزوین ـ رشت ـ بندر انزلی را حمل سالانه ۱۰ میلیون تن کالا و جابه‌جایی ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مسافر خواند و بیان کرد: راه‌آهن قزوین ـ رشت باید به بندر انزلی ادامه پیدا کند تا توجیه اقتصادی داشته باشد.

وی در ادامه پرداخت مطالبات صیادان را از مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان در سال ۹۴ ذکر کرد و گفت: ۳۰ میلیارد تومان مطالبات پره‌های صیادی هنوز پرداخت نشده است.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه احیای تالاب انزلی به‌کندی پیش می‌رود، خاطرنشان کرد: مواظب باشیم تالاب انزلی به سرنوشت دریاچه ارومیه گرفتار نشود.

خسته‌بند پرداخت اعتبارات برای احیای تالاب انزلی را بسیار کم عنوان کرد و یادآور شد: سالانه ۵۰۰ هزار تن رسوب وارد تالاب انزلی می‌شود.

وی پرداخت اعتبارات پروژه کنارگذر انزلی را از جمله مطالبات خواند و اظهار کرد: قرار بود ۵۰ میلیارد تومان برای پروژه مذکور اختصاص داده شود و این رقم به پنج میلیارد تومان کاهش پیدا کرد اما تاکنون ریالی برای احداث پروژه کنارگذر انزلی پرداخت نشده است.

*وضعیت احداث سد شفارود مشخص شود

۲۰۱۵۰۲۰۱۱۵۱۳۱۵_shekari_0813نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه مذکور به گزارش اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان اشاره کرد و گفت: در حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر و ماسال از اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خبری نیست و این مصوبات تاکنونی اجرایی نشده است.

محمود شکری خواستار مشخص شدن وضعیت اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان در لایحه بودجه سال ۹۵ شد و افزود: اگر اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهور به استان همان لایحه بودجه است، این اعتبارات کاهش پیدا کرده و امکان اجرایی کردن مصوبات وجود ندارد.

وی خواستار مشخص شدن وضعیت پرداخت اعتبارات احداث سدهای لاستیکی در گیلان شد و بیان کرد: هنوز مشخص نیست سدهای لاستیکی در کدام شهرستان‌ها احداث می‌شود.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احداث پروژه سد شفارود یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان است، تصریح کرد: پس از ۲۰ سال از آغاز احداث پروژه مذکور هنوز مجوز احداث سد از طرف سازمان حفاظت محیط زیست صادر نشده و به دلیل انعقاد فاینانس با دولت چین به این کشور زیان پرداخت می‌کنیم.

وضعیت دانشگاه علوم پزشکی گیلان بحرانی است/مطالبات صیادان در حال تبدیل به مسئله امنیتی است

ghorbani_2016-01-01_18-11-20محمدحسین قربانی عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه انتظار مردم مبنی بر اجرایی شدن مصوبات سفر رئیس جمهور به استان تحقق پیدا نکرده است اظهار کرد: پرداخت مطالبات صیادان از دغدغه‌های مسئولان در استان است.

وی بر پرداخت ۳۰ میلیارد تومان مطالبات صیادان در راستای تعدیل پره‌های صیادی در گیلان تأکید کرد و افزود: مطالبات مذکور از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرداخت نکردن مطالبات صیادان در حال تبدیل شدن به مسئله امنیتی در گیلان است، تصریح کرد: صیادان به طور متوسط ماهانه ۲۰۰ هزار تومان درآمد دارند و بعضی از پره‌های صیادی مدت ۱۲ سال است تعطیل شده و امسال نیز نتوانستیم اعتبارات لازم را در لایحه بودجه در نظر بگیریم.

قربانی در ادامه وضعیت دانشگاه علوم پزشکی گیلان را از موضوع‌های مهم برشمرد و بیان کرد: انتظار داریم به دانشگاه مذکور کمک شود زیرا دچار بحران است و با کمک‌های دولت شرایط دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌تواند بهبود پیدا کند.

* امسال سد پلرود آبگیری شود

rahbari_9510نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه مذکور به پرداخت مطالبات چایکاران در سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال انتظار داریم شورای اقتصاد توجه ویژه‌ای به چایکاران داشته باشد.

محمدمهدی رهبری‌املشی به مصوبات سفر رئیس جمهور مبنی بر پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان برای اتمام سد پلرود اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان برای اتمام سد مذکور پرداخت شده و از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است و امیدواریم ۸۰ میلیارد تومان باقی‌مانده برای اتمام و آبگیری سد امسال پرداخت شود.

وی اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای احداث سدهای لاستیکی را از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان دانست و خاطرنشان کرد: مبلغ ۵ میلیارد تومان از مبلغ مذکور باقی‌مانده است و امیدواریم برای احداث سدها پرداخت شود.

tel final1

Share