معاون حمل و نقل و امور زير بنايي شهرداري رشت خبرداد

فعالیت ۱۱ خودروی برقی برای جابجایی سالمندان و افراد کم ‌توان در پیاده ‌راه رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جمشیدپور از خریداری و تردد ۱۱ خودروی برقی برای جابه‌جایی شهروندان در پیاده‌راه بافت مرکزی این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون حمل و نقل و امور زیر بنایی شهرداری رشت از فعالیت ۱۱ خودروی برقی در پیاده ‌راه‌ های منتهی به میدان شهرداری رشت خبر داد.

IMG_0984barghi فرامرز جمشید پور گفت: برای این ‌که طول مسیر این پیاده راه ‌ها زیاد است ، ما شش مسیر اضطراری برای عبور این خودرو ‌ها و همچنین اورژانس و ساکنین کوچه‌ های بن بست محدوده‌ ی پیاده راه و همینطور برای عبور دستگاه های خدمات‌ رسان به این محدوده گرفتیم. علاوه بر این‌ ها چون طول مسیر زیاد است برای اینکه ناتوانان و کم ‌توانان جسمی بتوانند از فضای این پیاده راه استفاده کنند و به بازار سر بزنند، همچنین کسایی که مریض هستند و افراد مسن و یا حتی گردشگر‌ ها که می‌ خواهند از فضای مناسب میدان شهرداری و بازار بهره‌ مند بشوند ، خودروهای برقی را پیش ‌بینی و خریداری کردیم تا این افراد سوار خودرو باشند و بتوانند راحت رفت و آمد کنند.

   او همچنین گفت: این خودروهای برقی که سازگار با محیط زیست هستند از همان‌ جایی که اتوبوس مسافران را پیاده می‌ کند، می ‌توانند مردم را به سمت محدوده مرکزی شهر که میدان شهرداری و بازار رشت است، هدایت کنند.

 معاون حمل و نقل و امور زیر بنایی شهر داری رشت درباره ویژگی‌ های این خودروها گفت: این خودرو‌ های برقی که در نظر گرفتیم ۲ تا ۱۴ نفره هستند. در فاز اول ۱۱ دستگاه گرفته شده که با هزینه ۶۵۰ میلیون تومان خریداری شده و در فاز دوم با توجه به نیازی که داریم احتمالاً این میزان به دو برابر هم خواهد رسید و همه ی محدوده‌ ی پیاده راه ها را نیز تحت پوشش قرار می ‌دهد.

 جمشید پور تاکید کرد: جابه‌ جایی با این خودروها فعلاً به صورت رایگان است ، ولی در آینده احتمالاً قیمت اندکی در نظر می‌ گیریم تا هزینه ‌های مربوط به راننده و خود هزینه ‌های استهلاک خودرو تامین شود.

barghi016-03-29_16-04-45 barghio_2016-03-29_16-05-09
tel final1

Share