در جلسه شورای شهر فومن مطرح شد

شهرداری فومن فقط یک میلیارد بدهی دارد/لزوم پیاده روسازی در کمربندی شهر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزاشهردار فومن نیز در این جلسه گفت:شهرداری فقط یک میلیارد بدهی دارد و در مقابل درجه بندی شهرداری بدهی ما ناچیز است و می توانست تا سقف ۶ میلیارد باشد.

 

shorag_img_1485اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در صد و سی یکمین جلسه شورای شهر فومن که با حضور شهردار برگزار شد در ابتداء مهیار ابراهیمی رئیس شورای شهر ضمن تبریک هفته سلامت و روز زمین پاک گفت:امروز موضوعاتی از موانع و نارسایی ها را در سطح شهر شاهدیم که نیاز به تعامل و مدیریت شهردار دارد تا مرتفع شود و باید با در نظر گرفتن اولویتها هزینه و اعتبار در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن , ابراهیمی با اشاره به اینکه ما به عنوان منتخبین مردم به دور از حواشی طبق قانون باید بتوانیم مشکلات را در شهرستان فومن شناسایی و آنها را بر طرف کنیم. , یادآور شد:همه ی ما دارای اشتباهاتی هستیم اما باید توانایی خود را برای اجرای مطالبات مردم افزایش دهیم.

 رئیس شورای شهر فومن به اطلاع رسانی عملکرد شهرداری فومن با ایجاد سامانه اطلاع رسانی تاکید و اظهار کرد؛مردم از عملکردها بی اطلاع هستند.

 وی شناسایی مشکلات محلات شهر و ترمیم و بازسازی آسفالت معابر را از دیگر برنامه ها خواند و گفت: پیگیری اخذ عوارض برای افزایش توان مالی شهرداری نیز برای تشکیلات و خودگردانی در نظر گرفته شود.

 مهیار ابراهیمی خواستار اقدامات لازم برای شروع پروژه های درآمدزا در راستای تقویت درآمد شهرداری شد و گفت: ظرفیت ها شناخته و استارت پروژه زده شود.

 رئیس شورای شهر خواستار تقویت و بازسازی نیروها و امکانات در خدمات شهری شد و گفت: همکاران ما در پارکها و سرویسهای بهداشتی شهر ۸ساعت کاری دارند  و باید در این ساعات هر گونه نارسایی ها را گزارش دهند و گزارش کار داشته تا مسئولان در جهت رفع نواقص اقدام کنند.

 ابراهیمی به عمران شهرداری و اینکه این واحد به شهرداری گزارش روزانه نمی دهد اشاره و افزود: پیمانکاران و نیروهای فنی که کار انجام می دهند امورات را ارزیابی و انتقال دهند. پروژه های نیمه تمام باید به اتمام برسد و تصمیم گیری و برنامه ریزی و فازبندی پروژه جدید را داشته باشیم.

 رئیس شورای شهر به مشکلات ورود احشام و سگهای ولگرد و نیز افزایش سطلهای زباله در سطح شهر رفع موانع و مشکلات بازار هفتگی و نیز برق رسانی مکانهای بهداشتی سطح شهر اشاره و افزود: ایجاد پیست پیاده رو در دامنه کانال باید با انجام کار مطالعاتی و در بودجه امسال دیده شود.

وی تصریح کرد؛ نیاز به توقف مسافر در شهر داریم.

ابراهیمی به رودخانه های سطح شهر اشاره کرد و گفت: با آزاد سازی ساحل رودخانه بر اساس قانون اداره آب و مجاری سازی و ایجاد فضای سبز و نورانی هم به توقف مسافر کمک می کنیم و هم به محیط زیست کمک کرده ایم.

از درخواست ایجاد لانه برای کبوترها تا پیاده روسازی در کمربندی شهر

 در این جلسه سید نورالدین نعمتی عضو شورای شهر فومن خواستار ایجاد فضای مناسب و محصور برای زنده نگهداری سگهای ولگرد و نظارت بر نرخ گذاری تاکسی ها  ،شد.

سینا میر نرگسی عضو شورای شهر نیز در ادامه جلسه گفت:تلاش کنیم در مصوبه روز مزد بگیرها تغییر وضعیت دهیم و تکلیف انها  را مشخص و پوشش بیمه ای ایجاد کنیم . وی خواستار درآمد زایی و جذب سرمایه گذار و استفاده از مشارکتها در شناساندن پتانسیل ها و ظرفیتهای شهر و نیز ایجاد دفتر سرمایه گذاری شد.

فرامرز ولیزاده عضو شورای شهر نیز در این جلسه تاکید کرد؛در تلوزیون  شهری هواشناسی استان  نیز نشان داده شود و دیگر اینکه لکه گیری ها سریعتر انجام و نیز در سطح شهر مجموعه ای برای کبوترانی که آزاد در شهر پرواز می کنند و مکان خاصی ندارند تهیه شود تا شهروندان نیز از دیدن انها لذت ببرند.

علیرضا علیدوست عضو شورای شهر فومن نیز در این جلسه با اشاره به اینکه پرداختی ها و حق الجلسه در شهرداری دستی انجام می شود گفت: پولهای پرداختی باید حساب و کتاب و قانونی پرداخت شود.

 علیدوست خواستار ایجاد پیاده روسازی در کمربندی شهر شد و گفت: من مبلغ ۲۰ میلیون تومان کمک می کنم.

شهرداری فومن فقط یک میلیارد بدهی دارد

هوشنگ عباسقلی زاده شهردار فومن نیز در این جلسه گفت:شهرداری فقط یک میلیارد بدهی دارد و در مقابل درجه بندی شهرداری بدهی ما ناچیز است و می توانست تا سقف ۶ میلیارد باشد.

 عباسقلی زاده با بیان اینکه در بخش عمرانی در شش ماهه اول باید کار کنیم و در شش ماهه دوم تامین منابع داشته باشیم تاکید کرد؛باید برای افزایش ارزش افزوده و درآمد زایی برایرونق صنعت ساختمانی کوشا باشیم و اشکالات عمرانی که در ساخت و ساز زمین ها است بر طرف شود.

وی تاکید کرد؛ در پیاده رو سازی می بایست آیتم هایی را مدنظر داشته باشیم و نمی توانیم برای سرعت در کار بهسازی معابر آیتم ها را رعایت نکنیم .

 شهردار فومن با اشاره به اینکه شورا نظر بدهد و تعیین کند ما کارها را انجام می دهیم و ما با نظر شورا کار می کنیم.

عباسقلی زاده با بیان اینکه پراکندگی کار مانع نشان داده شدن فعالیت های انجام شده گردیده است, متذکر شد: در سطح شهر کارهای زیادی انجام دادیم و در مبحث آسفالت محلات اول تمیز کردن مکان و بعد لکه گیری و بعد آسفالت انجام می شود و من نمی توانم فقط بدون انجام کارهای پایه آسفالت کنم.

شاهین علیزاده عضو شورای شهر فومن نیز در این جلسه خواستار توسعه عادلانه شهر شد.

tel final1

Share