شناسایی عاملان هتک حیثیت و نشر اکاذیب شهروندان گیلانی در تلگرام

سرهنگ محمدخانی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان با اعلام این خبر گفت: در پی ارجاع چهار فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت و فومن به دادخواهی تعدادی از شهروندان با هویت معلوم مبنی بر هتک حیثیت و نشر اکاذیب آنان در تلگرام ، موضوع در دستورکار پلیس فتا قرار گرفت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عاملان هتک حیثیت و نشر اکاذیب شهروندان گیلانی در تلگرام توسط پلیس فتا گیلان ، شناسایی شدند.

۱۴۳۲۳۵۶۵۸۶۱۳۱_Telegram_picسرهنگ محمدخانی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان با اعلام این خبر گفت: در پی ارجاع چهار فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت و فومن به دادخواهی تعدادی از شهروندان با هویت معلوم  مبنی بر هتک حیثیت و نشر اکاذیب آنان در تلگرام  ، موضوع در دستورکار پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان گیلان افزود: با پی جویی های فنی و پلیسی، عاملان هتک حیثیت و نشر اکاذیب شهروندان گیلانی در تلگرام که دو نفر مرد ۳۳ و  ۳۶  ساله اهل و ساکن فومن ، یک نفر مرد ۳۱ ساله اهل و ساکن رشت ، یک نفر مرد ۲۱ ساله اهل و ساکن تالش و یک نفر زن  ۵۰ ساله اهل و ساکن رشت بودند ، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار شدند.

سرهنگ محمدخانی اظهار داشت : با توجه به ادله دیجیتال کشف شده، متهمان به صراحت به بزه انتسابی خود و اینکه با انتشار مطالب ناروا علیه شکات در تلگرام ، قصد بدنام کردن آنها را داشتند، اعتراف و انگیزه خود را از اینکار تسویه حساب شخصی عنوان کردند.

رئیس پلیس فتای استان گیلان با بیان اینکه متهمان جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت و فومن و تالش  معرفی شدند، تصریح کرد : طبق ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه ای فصل پنجم  – هتک حیثیت و نشر اکاذیب، هر کس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی ، صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد ، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود ، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از ۵  میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

سرهنگ محمدخانی در پایان از شهروندان خواست، در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش نمایند.

tel final1

Share