محمد بینا واجارگاهی

شاهزاده چارلز علاقه زیادی برای سفر به ایران دارد!!!

هنوز خبر ابراز تمایل ولیعهد انگلستان در رسانه ها سرد نشده بود که لندن در کنار آمریکا در برابر آزمایش موشکی ایران موضع گیری کرد، اقدامی که نشان می دهد لندن در موضع گیری های خود در برابر تهران و سیاست های قبلی تجدید نظری نداشته است.

هفته نامه ساندی تایمز اخیرا در مطلبی اشاره کرده بود که شاهزاده چارلز علاقه زیادی برای انجام سفر به ایران نشان داده و وزارت امور خارجه و دربار بریتانیا در حال گفت‌وگو با تهران هستند تا سفری که این نشریه از آن به عنوان یک «تحول بزرگ دیپلماتیک» یاد کرده، انجام شود.

o_e3681bd2ولیعهد بریتانیا ۱۲ سال پیش برای بازدید از شهر زلزله‌زده بم به ایران  سفر کرد. ساندی‌تایمز نوشت با وجود آنکه وی در سفر قبلی خود با برخی مقامات ایران دیدا کرد اما در آن زمان اعلام شد وی به عنوان رئیس صلیب سرخ انگلیس به ایران سفر کرده است.

به گزارش بی بی سی، سفر احتمالی او به ایران، اولین دیدار رسمی یک عضو خاندان سلطنتی بریتانیا از ایران در چهار دهه گذشته خواهد بود. آخرین بار ملکه مادر در سال ۱۹۷۵، چهار سال قبل از انقلاب اسلامی، به ایران سفر کرده بود.

ساندی تایمز به نقل از یک منبع در دربار بریتانیا از تمایل شدید چارلز به انجام این سفر خبر داده و گفته که او امیدوار است با استفاده از نقشش به عنوان یک دیپلمات بتواند ایران و بریتانیا را به گفت‌وگو و روابط بیشتر ترغیب کند.

هنوز خبر ابراز تمایل ولیعهد انگلستان در رسانه ها سرد نشده بود که لندن در کنار آمریکا در برابر آزمایش موشکی ایران موضع گیری کرد، اقدامی که نشان می دهد لندن در موضع گیری های خود در برابر تهران و سیاست های قبلی تجدید نظری نداشته است.

از نگاه نگارنده، روابط انگلیس با ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ گاه دوستانه و خیرخواهانه نبوده است. رفتار آنها با ایران طی ربع قرن اخیر در موارد متعددی خلاف و دون شأن دیپلماتیک است. از این رویکرد چنین برمی آید که انگلیسی ها هرگز صادقانه با ایران برخورد نکرده، بلکه همواره اهداف استعماری خود را در اشکال گوناگون در ایران پی گرفته اند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ریاکاری و گستاخی آنها علنی تر نیز شده است.
به عنوان مثال یکی از دخالت های اخیر انگلیس دخالت در مسائل هسته ای ایران بود. این کشور به همراه دو کشور دیگر اروپایی یعنی آلمان و فرانسه همواره با فعالیت های هسته ای ایران مخالفت کرده اند و با دخالت های خود زمینه ی پیشرفت دانشمندان ایرانی را در این عرصه گرفته اند. علی رغم تأکید مکرر ایران بر مسالمت آمیز بودن برنامه های هسته ای اش، کشورهای اروپایی با اعمال فشار علیه ایران، خواستار لغو تمامی فعالیت های هسته ای ایران شدند. چراکه آنها می خواهند ایران همواره نیازمند کمک آنان باشد و نتواند پیشرفت کند. لذا سیاستمداران و دولتمردان و همچنین ملت شریف کشورمان که مردمانی خردمند و دل باخته ی اهل بیت(علیهم السلام)،دارای تمدنی کهن و درخشان، ذخایر معدنی و ثروت های فرهنگی غنی و گسترده در موقعیت استراتژیک و جغرافیایی بسیار حساس و مهم در خاورمیانه و جهان اسلام هستند، نباید تحت تاثیر روی خوش این استعمارگران به ویژه آمریکا و انگلیس قرار گیرند.

* یادمان باشد که مقام معظم رهبری، ۲ مهر  ۸۸ در خصوص رابطه با انگلیس فرمودند «دولت انگلیس که کارنامه دویست ساله حضور آن‏ها و ارتباط آن‏ها با کشور ما، کارنامه سرتاپا سیاه است- واقعا یک نقطه و یکجا نداریم که بشود نشان داد که دولت انگلیس به نفع ملت ایران یک قدم کوچکى برداشته باشد؛ هرچه بوده ضرر؛ هرچه بوده صدمه‏هاى بزرگ- اینها اعلان مىکنند که ما طرفدار ملت ایرانیم! …اگر ملت ایران، بغض و نفرت از دولت انگلیس را از دل خود پاک نکرده باشد و پاک نکند، حق دارد و به نظر هر عاقلى هم، حق با ملت ایران است. کارى که انگلیسیها با مردم ایران کردند و بلایى که بر سرِ این ملت آوردند، هیچ‏وقت از یادها نخواهد رفت. اینان که امروز در گوشه‏اى از دنیا نشسته‏اند و علیه ملت و دولت ایران حرفهاى مغرضانه و بى‏محتوا مى‏زنند، یادشان رفته است که این دولت ظالم با ملت ایران چه کرد…

محمد بینا واجارگاهی

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

tel final1

Share