امام جمعه فومن در گفتگو با دیارمیرزا

شاهد رویش در شهادت هستیم/شهید افتخاری جامعه روحانیت گیلان را احیاء کرد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه فومن تاکید کرد: نباید بگذاریم شهدایمان با چنین انگیزه و سوابق درخشانی از یادها بروند. باید زنده نگهداشته شوند تا چراغ راهی برای مردمان شهر و کشورمان باشند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام محمد حسن صفوی امام جمعه فومن در حاشیه برگزاری یادواره شهدای روحانی و دفاع مقدس در فومن در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دیارمیرزا با اشاره به اینکه این یادواره ها در راستای برگزاری یادواره ۸۰۰۰ شهید استان گیلان است ,گفت:ما بعد از جنگ تحمیلی و هم اکنون نیز شاهد رویش در شهادت هستیم نه ریزش و شهدای مدافع حرم نمادی از رویش شهادت طلبی در بین جوانان و اقشار جامعه ما هستند.safavi

صفوی انقلاب اسلامی را یک انقلاب فرهنگی دانست و افزود؛در جهان شاهد انقلاب های متعددی هستیم ولی انقلاب ما از بطن مردم و جامعه بوده است.

وی به اقشار فداکار و ایثارگر اشاره و افزود:در گیلان ۱۵۴ طلبه روحانی شهید داریم که شهرستان فومن ۱۲شهید روحانی تقدیم کرده که در محوریتشان شهید افتخاری است.

امام جمعه فومن شهدای طلبه روحانی را شاخص ذکر کرد و گفت؛ برخی از شهدا در جبهه و جنگ و برخی ترور و برخی به قتل رسیدند.

وی با اشاره به ترور شهید اصغری,شهادت شهید کریمی در جبهه و شهید پور نصیری ،پور خوش سعادت و طلبه شهیده زهرا دقیقی و … گفت:مزدم ما اهل ادعا نیستند و در جبهه و جنگ روحانیت نیز همراه و هم گام بودند.

حجت الاسلام صفوی به اهمیت جایگاه یادواره ها در جامعه اشاره کرد و افزود: به گفته رهبر فرزانه انقلاب یادواره و ذکر نام شهدا کمتر از شهادت نیست.

امام جمعه فومن تاکید کرد نباید شهدا فراموش شوند. اگر چه مردم ما امروز کمی فراموش خیالند.

صفوی با اشاره به اینکه ما در شهادت رویش داریم نه ریزش تصریح کرد؛شهدای مدافع حرمی یعنی رویش قلی پور ها،باکری ها،همت ها و ادبی مهذب ، هدایت پناه و امام پناهی و شمسی پور ها.

وی برگزاری یادواره شهدا را دلگرمی برای خانواده شهدا دانست و گفت: با برگزاری این یادواره ها خانواده شهدا تنها نیستند.

وی تاکید کرد:مجالس شهادت و دفاع مقدس را با یادواره ها احیاء کنیم تا بتوانیم با تربیت جوانانی چون مدافعان حرم و جهاد در راه خدا شهر های سوریه را یکی یکی آزاد کنیم.

حجت الاسلام صفوی با یادی از شهید افتخاری گفت: ایشان را زمانی که به ماسال برای منبر رفتن می آمد شناختم،جوانی خوش سیما ,طلبه ای دارای مطالب متنوع که مردم ماسال علاقمند به منبرش بودند.

صفوی افزود: در آن زمان که عمویم امام جمعه ماسال بود من به همراه عمویم در مجالس افتخاری شرکت می کردم.وی بسیار مهربان و خون گرم و بدون وابستگی به جناح خاصd بود.

امام جمعه فومن شهید افتخاری را از مدافعان روحانیت در جلسات خواند و گفت: در جلساتی سالانه روحانیت که توسط مرحوم احسانبخش برگزار می شد ایشان مسئول جلسه بودند و با مهارت و با مدیریت بالا جلسه را اداره می کردند.

وی با اشاره به اینکه شهید افتخاری را سراسر ایران می شناختند گفت:ایشان جامعه روحانیت گیلان را احیاء و از افرادی انقلابی و مبارز بود که حتی به علت مبارزه بر علیه مسئولان کشوری به زندان رفته بود.

امام جمعه فومن تاکید کرد: نباید بگذاریم شهدایمان با چنین انگیزه و سوابق درخشانی از یادها بروند. باید زنده نگهداشته شوند تا چراغ راهی برای مردمان شهر و کشورمان باشند.

خبرنگار:زلیخا صفری

tel final1

Share