استاندار گیلان مطرح کرد

سیاست استان حل مشکلات بخش‌های تولیدی است/ضرورت راه‌اندازی گردشگری دریایی در مسیر انزلی- آستارا و باکو/احداث پایانه صارداتی محصولات کشاورزی و گل و گیاه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نجفی با قدردانی از حضور وزیر راه و شهرسازی در بندرانزلی و دستورات خوب ایشان در این سفر بر ضرورت بررسی امکان گردشگری دریایی از انزلی به آستارا را تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر محمدعلی نجفی در دومین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان با موضوع بررسی توانمندی‌های صادراتی گیلان ، تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و رفع موانع و مشکلات تولید و صادرات را از جمله اهداف برگزاری این نشست‌ها برشمرد و افزود : همه ما موظف هستیم تمامی تنگناهای مربوط به بخش تولید و صادرات را رفع کنیم.(گزارش تصویری)

najafi_2016-04-11_13-39-34وی با اشاره به واگذاری مسئولیت فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور به دکتر جهانگیری افزود:دکتر جهانگیری به عنوان فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی همواره تأکید داشته‌اند که هیچ مانعی نباید در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی وجود داشته باشد و چنانچه استانداران در استان خود با موانعی مواجه شدند به دولت اعلام کنند .

وی بر ضرورت ۲۴ صاعته شدن خدمات پایانه مرزی، گمرک، اتاق بازرگانی، جهاد کشاوری و سایر بخش‌های مرزی برای صادرات تأکید کرد و افزود : همه ما موظف هستیم با تمام توان در جهت روان سازی صادرات تلاش کنیم.

دکتر نجفی هدف از برگزاری نشست‌ها در شهرستان و حضور مدیران را بررسی مستقیم و رودرو مشکلات دانست و افزود : طبق برنامه ششم توسعه باید از تکیه به منابع نفتی خارج شویم و اکنون نیز دولت تکیه به منابع نفتی را به حداقل کاهش داده است.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم تقویت بخش صادرات و روان‌سازی این بخش تأکید کرد و افزود : سیاست استان حل مشکلات بخش‌های تولیدی است و در برگزاری جلسات ستاد رفع موانع تولید و ستاد تسهیل سرمایه‌گذاری در استان از سال‌های گذشته گواه این مدعاست.

وی افزود : الحمدا… حرکت‌های جدیدی در بخش صادرات محصولات کشورمان به روسیه آغاز گردیده و نتایج خوبی حاصل گردیده است.

دکتر نجفی با قدردانی از حضور وزیر راه و شهرسازی در بندرانزلی و دستورات خوب ایشان در این سفر بر ضرورت بررسی امکان گردشگری دریایی از انزلی به آستارا را تأکید کرد.

وی به راه‌اندازی گردشگری دریایی در مسیر انزلی- آستارا و باکو اشاره کرد و آن را موجب شکوفایی اقتصادی استان و کشور دانست و افزود : امکان گردشگری دریایی در این مسیر بررسی شود.

photo_2016-04-11_13-40-50استاندار بخشی از کار را حل مشکلات روزمره کاری و اجرای علی‌الخصوص بخش خصوصی دانست و افزود : بخش اصلی کار باید در قالب برنامه دراز مدت و با بهره‌گیری از کارشناسان و مدیران مجرب به صورت تخصصی به آن پرداخته شود.

وی نباید تنها به صرف برگزاری جلسه اکتفا کنیم افزود : همه بخش‌ها باید به اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی کمک کنند.

نجفی بر ضرورت حفظ این جایگاه تأکید کرد و افزود : نیازمند تلاش ویژه همه مدیران در قالب برنامه محوری هستیم.

وی افزود : باید در قالب اقتصاد مقاومتی با بهره‌گیری از امکانات در جهت توسعه و تعالی استان تلاش کنیم.

دکتر نجفی خاطرنشان کرد : دولت در زمینه ارتقاء تولید ملی درون‌زایی اقتصاد و افزایش بهره وری تسهیلات خوبی در نظر گرفته است که باید از آن استفاده کنیم.

استاندار گیلان از تخصیص ۱۶ هزار میلیارد تومانی تسهیلات کم بهره با نرخ ۱۰ درصد و همچنین اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان یارانه به این بخش خبر داد و افزود : باید از این فرصت‌ها برای حل مشکلات صنایع و شهرک‌های صنعتی استان بهره گیریم.

دکتر نجفی خاطرنشان کرد : کمک به خودکفایی تولید برنج، افزایش پرورش ماهی در قفس، حمایت از کشت گلخانه‌ای و اجرای طرح تجهیز نوسازی و استفاده از روش‌های نوین و دانش بنیان از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی گیلان است.

وی با بیان اینکه باید به گونه‌ای حرکت کنیم تا بهره‌وری افزایش یابد افزود : ادارات کل باید برنامه محور و در قالب برنامه ششم حرکت کنند تا در زمان به برنامه‌های پیش‌بینی شده دست یابیم.

نجفی با اشاره به اینکه همه بخش ها به منظور اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی بایستی کمک کنند، اضافه کرد: استان گیلان توفیقات خوبی در پایین آوردن نرخ بیکاری داشته و برای اولین بار نرخ بیکاری به ۱۱ درصد تقلیل یافته است.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه استان گیلان در زمینه نرخ بیکاری برابر با میانگین کشوری است، اظهار کرد: تمام مجموعه دولت، در تلاش است و امروز گیلان جزو بیستمین استان بیکار کشور است.
استاندار بهبود ۱۵ پله ای جایگاه گیلان در تثبیت این امر را مهم خواند و گفت: نگهداری این رتبه نیازمند تلاش بیشتری از سوی دستگاه های اجرایی است.

پایانه صارداتی محصولات کشاورزی در آستارا احداث می شود

IMG_1655دکتر نجفی ظهر امروز پس از برگزاری دومین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان در آستارا ،از محل احداث پایانه صادرات کشاورزی و گل و گیاه، مجتمع بسته‌بندی محصولات کشاورزی و اسکله  و انبارهای جدید در بندر آستارا بازدید کرد.(گزارش تصویری)

استاندار گیلان در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت : به رغم اینکه خیلی از تولید کنندگان گیل و گیاه در زمینه صادرات مشتاقند اما به دلیل نبود پایانه صادراتی تخصصی در این زمینه دارای مشکل هستیم.

وی افزود : در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این طرح اعلام آمادگی کرده است که مقررشد پس از بررسی های  کارشناسی اجرای آن آغاز شود .

استاندار گیلان افزود : باید به سرمایه گذار کمک بشود و ما با این کار  می توانیم در بخش صادرات و توسعه صادرات گام ارزش‌تری برداریم آن نگرانی‌هایی که در صادرات  گل و گیاه بوجود آمده حل شود.

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی ۱۰ برنامه پیش بینی شده، گفت: گیلان امروز در زمینه برنج ، توسعه کشت گلخانه ای و پرورش ماهی در قفس گام های ارزنده ای را برداشته است.

tel final1

Share