در جشنواره نوروزی ترنم بهار

رنگین کمانی از فرهنگ اصیل ایرانی در جشنواره اقوام منطقه آزاد انزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،همزمان با ایام نوروز ۹۵ ستاد اجرایی خدمات سفر این منطقه دومین دوره جشنواره اقوام ایرانی در این منطقه را به عنوان یکی از برنامه های جذاب فرهنگی جشنواره نوروزی ترنم بهار منطقه آزاد انزلی برگزار نموده است که با استقبال گردشگران مواجه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،همزمان با ایام نوروز ۹۵ ستاد اجرایی خدمات سفر این منطقه دومین دوره جشنواره اقوام ایرانی در این منطقه را به عنوان یکی از  برنامه های جذاب فرهنگی جشنواره نوروزی ترنم بهار منطقه آزاد انزلی برگزار نموده است که با استقبال گردشگران مواجه شده است.

photo_2016-03-23_03-26-46بنا بر این گزارش در این جشنواره که مشتمل بر پوشاک و لباس، عرضه تنوع غذایی، نمایش آداب و رسوم محلی، اجرای موسیقی های فولکلور و نمایش های آئینی بهمراه تقدیم بروشورهای اطلاع رسانی می باشد، توانمندیهای فرهنگی اقوام کرد، ترکمن، بوشهری و خوزستانی را در کنار گیلانیها به نمایش گذاشته است.

این جشنواره از سوی معاونت فرهنگی ،اجتماعی و گردشگری سازمان و با هدف احیاء و معرفی فرهنگ اصیل کشور به نسل جوان و برقراری ارتباط بین نسل‌ها، آشنایی با تنوع فرهنگی-قومیتی بخشهای مختلف ایران زمین با به نمایش گذاشتن وجوه مشترک اقوام ایرانی که فرهنگ ملی کشور را می‌سازد و فراهم نمودن فضای شاد و مفرح برای گردشگران و بازدیدکنندگان در ایام نوروز ۹۵ برگزار می‌شود.

براساس تقویم این جشنواره اول تا سوم فروردین ماه این منطقه میزبان جشنواره مردمان ساحل نشین بوشهر بود، از پنجم تا هفتم فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی عرصه تبلور هنر و فرهنگ کردهای غیور است، از هشتم تا دهم این ایام جلوه هایی  زیبا از تنوع فرهنگی خوزستانیهای خون گرم تقدیم چشمان گردشگران می شود و خاتمه بخش این فرش زربفت از ایران زمین ترکمن های عزیز در سه روز یازدهم، دوازهم و سیزدهم فروردین خواهد بود.

گفتنی است که از ۲۷ اسفند تا ۱۴ فروردین ماه در «نوروز بازار» منطقه آزاد انزلی  نمایشگاه صنایع دستی ،سوغات و غذاهای محلی استان گیلان در حال برگزاری است  و در جشنواره نوروزی «ترنم بهار» آیین ها و نمایش های محلی و سنتی استان گیلان به گردشگران معرفی می شود.

photo_2016-03-23_03-27-07 photo_2016-03-23_03-27-02 photo_2016-03-24_12-26-09

tel final1

Share