دیدار سرکنسول روسیه در رشت با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان

رتبه سیزدهم گیلان از نظر توسعه یافتگی صنعتی/آمادگی گیلان برای تأمین کالاهای شهروندان روسی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از تمایل و آمادگی کامل تولیدکنندگان و تجار گیلانی برای افزایش حجم مبادلات تجاری با کشور روسیه خبر داد و افزود: استان گیلان آمادگی دارد برای تأمین کالاهای مورد نیاز شهروندان روسی طبق استانداردهای این کشور، محصولات مختلف غذایی و … را تولید و صادر کند.

۲۹۴۷۱۹۲۷-۲۷۱c-46ec-8af4-90e9c3ee471cبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، در دیدار سرکنسول جدید روسیه در رشت با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، مهم ترین برنامه های توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی گیلان با کشور روسیه بررسی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان فعالیت بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی در گیلان در حوزه های مختلف صنایع غذایی، صنایع دارویی، صنایع فلزی و فولادی و صنایع سلولزی گفت: استان گیلان از نظر توسعه یافتگی صنعتی در رتبه سیزدهم کشوری قرار دارد.

 علی منتظری وجود صنایع عظیم فولادی، سلولزی، غذایی، دارویی و … را از جمله افتخارات صنعت گیلان برشمرد و افزود: هم اکنون ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان کالاهای تولیدی خود را به خارج از کشور صادر می کنند و ۲۰۰ واحد تولیدی دیگر نیز قابلیت صادرات محصولات خود را به خارج از کشور دارند.

وی تصریح کرد: بیش از یک هزار واحد صنعتی جدید و در دست احداث در گیلان وجود دارد که تا سالهای آینده وارد مرحله تولید خواهند شد.
وی با اشاره به قابلیت های معدنی استان گیلان گفت: ۱۰۰ واحد معدنی در گیلان در حال فعالیت اند که تأمین کننده بخش بزرگی از نیاز بازار مصرف به مواد معدنی طبقه یک شامل مصالح ساختمانی، سنگ نما، گرانیت، مرمریت، تراورتن، سیلیس و میکا می باشند.

وی وجود بیش از ۱۰۰ هزار واحد صنفی و بیش از ۱۶۰ شرکت پخش کالا و فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای و بیش از ۶۰ واحد سردخانه ای بزرگ را از جمله قابلیت های تجاری در گیلان عنوان کرد و افزود: فهرست و مشخصات اولیه ۱۰۰ طرح قابل سرمایه گذاری صنعتی جدید گیلان در دو زبان فارسی وانگلیسی منتشر شده و برای آشنایی بیشتر سرمایه  گذاران خارجی بویژه روسی در اختیار مسئولان ذیربط  قرار می گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از تمایل و آمادگی کامل تولیدکنندگان و تجار گیلانی برای افزایش حجم مبادلات تجاری با کشور روسیه خبر داد و افزود: استان گیلان آمادگی دارد برای تأمین کالاهای مورد نیاز شهروندان روسی طبق استانداردهای این کشور، محصولات مختلف غذایی و … را تولید و صادر کند.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات و تنگاها در عرصه تجارت خارجی ایران با کشور روسیه و لزوم حل آنها گفت: پیشنهاد می گردد جلسه ای با حضور تولیدکنندگان محصولات صادراتی و تجار گیلانی و سرکنسول روسیه در رشت برگزار شود تا علاوه بر پیگیری مشکلات تجار و بازرگانان، پیشنهادهای جامع تری برای روان سازی تجارت بین دو کشور اتخاذ شود.

وی بر لزوم شناخت ظرفیت های تجاری طرفین و آشنایی بیشتر مقامات رایزنی روسیه در کشور با توانمندی های تولیدی و تجاری در گیلان تأکید کرد و گفت: آمادگی داریم تا بازدیدهای مختلفی را برای سرکنسول روسیه و سفیر روسیه از ظرفیتهای تولیدی و تجاری گیلان فراهم کنیم.

کنستانتین آلکسیف نماینده سفارت روسیه در رشت در دیدار با ابراز خرسندی از توانمندی های صنعتی و تجاری گیلان گفت: استان گیلان قابلیت های زیادی در تولید انواع محصولات کشاورزی، چای، صنایع سلولزی، صنایع غذایی و صنایع فلزی دارد که این امر نشانگر ظرفیت بالای این استان در تولید این محصولات است.

وی با اشاره به هدف خود از انجام این دیدار گفت: برای افزایش حجم مبادلات تجاری ایران با کشور روسیه خود را موظف می دانم تا مشکلات موجود در عرصه تجارت خارجی را در اولین فرصت حل کنم.

کنستانتین آلکسیف با ابراز خرسندی از کیفی سازی محصولات تولیدی و صنعتی گیلان گفت: در موارد متعددی شاهد کیفیت چند برابری محصولات ایرانی و گیلانی در مقابل محصولات ترکیه بوده ایم و این امر نشانگر همیت و جدیت گیلان در توسعه صنعتی و تجاری است.

 وی همچنین اعلام آمادگی نمود تا برای ایجاد زمینه های بیشتر در افزایش تعاملات تجاری و اقتصادی دو کشور از نماینده تجاری کشور روسیه در تهران برای حضور در رشت دعوت کند.

گفتنی است تعدادی از معاونین و مشاوران رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت گیلان نیز در این جلسه حضور داشتند.

tel final1

Share