خوانده می شوید

راهکار جالب یک شهروند برای لغو مصوبه افزایش کرایه :همه به دیوان عدالت اداری شکایت کنیم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همانطور که پیش بینی می شد افزایش نرخ کرایه تاکسی در رشت واکنش های مردمی را در پی داشته است.اما جالبترین نظر در خصوص یکی از شهروندان است که گفته همشهریان عزیز با شکایت به دیوان عدالت اداری می تونیم این مصوبه ظالمانه شورای شهر رشت رو ملغی کنیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همانطور که پیش بینی می شد افزایش نرخ کرایه تاکسی در رشت واکنش های مردمی را در پی داشته است.در همین زمینه گزارشی در دیارمیرزا منتشر شد که این گزارش با واکنش مثبت مردمی مواجه شده است.photo_2016-04-12_15-15-10

یکی از شهروندان ظهر امروز در تماس با تحریریه خبر ضمن قدردانی از این پایگاه خبری در انعکاس مشکلات مردم با بیان اینکه هر روز دیارمیرزا را مطالعه می کند به خبرنگار تحریریه گفته است:آنطور که برخی آقایان اعلام کرده اند کرایه ها ۳۰ درصد افزایش نداشته بلکه در تعدادی از مسیرها درصد افزایش کرایه بیش از ۴۰ درصد است و این موضوع با ادعای مسوولان دولت در اعلام تورم زیر ۱۵ درصدی همخوانی ندارد.

اما در ادامه برخی نظرات مردمی که در کامنت خبرها به ثبت رسیده است را می خوانیم.

علی نوشته است: متأسفانه ما به خیلی از مسائلی که شاید اهمیتی نداشته باشند و حتی کوچکترین تأثیری روی زندگی ما نداشته باشند به شدت برخورد میکنیم ولی این مورد که هر روز باهاش برخورد داریم رو…کرایه رشت به آستانه ۳۰۰۰ تومان بود که شد ۳۵۰۰ و آستانه به کیاشهر که ۱۵۰۰ بود هم ۵۰۰تومان افزایش پیدا کرد و شد ۲۰۰۰ تومان .حالا موندم که من ریاضیم ضعیفه و نمیتونم درصد ها رو محاسبه کنم یا اینکه یه جای کار لنگ میزنه.

ناشناس نوشته است:پدر مردم رو درآوردن با این نوع قیمت گذاری.پیکان لعنتی یعنی با این کرایه ها تبدیل میشه به تویوتا و هیوندا.

این میزان افزایش کرایه افسارگسیخته و غیرقابل پذیرش است.روی کاغذ کرایه ها ۴۰ درصد گران شده.وقتی جز تاکسی وسیله دیگری نیست فرهنگ سازی حرف بی اساسی است.نهادهای نظارتی وارد عمل شوند و جلوی این کار را بگیرند.

سینا برای ما نوشته است:کرایه ۵۰۰ تومانی شده ۷۰۰ تومان. یعنی ۴۰ درصد افزایش. امیدوارم یک نفر پیدا بشه که جلوی این اجحاف رو بگیره.

حسین گفته : آقا من تصمیم گرفتم کار و بارمو ول کنم بیام مسافر کشی با این قیمتا چند برابر حقوق شرکتی رو در میارم.بابا این مسئول محترم مگه تو این شهر زندگی نمیکنه.بهش بگو از ماشین شاسی بلندش پیاده بیاد سره تختی بره صیقلان ۷۰۰ بده ببینم چه حالی میشه البته ایشون چیزیش نمیشه ظرفیتش بالاست.اره ظرفیت !!!!!!!!! میدونی که چی میگم ….
شاید این حرف هایم ثبت نشود اما اگر توسط مدیر سایت منتشر شد از ایشان ممنونم
از تعداد انگشت شمار راننده های خوب و با اخلاق عذر خواهی میکنم .من نمیدونم مردم ما چرا سکوت میکنن.اون از پیاده راهشون یه یک ماه نشده دارن چپ و راست میکنن.
اول از همه اگه در رشت بیگانه هستی به هیچ عنوان از برادران راننده تاکسی آدرس نپرسید چون در جواب اینو میشنوی :دربست میری !
بعد که میگم آقا من بچه رشتم تازه میگه بشین ماشین جلویی!!!حرف هایم کتابی نیست چون آن چه دیدم میگویم.
صحبت من با یک راننده مسیر سه راه تختی – صیقلان
من – آقا پیاده میشم (۵۰۰) تومن دادم
راننده- ۲۰۰ تومن دیگه بدید درست میشه
من – آقا از کی
راننده – هههههه من چه بدونم سوار شدنی بخون دیگه تا به ما رسید همه مفتش شدن
من – آقا من اطلاع نداشتم
راننده – فوحش و بدو بیراه به نظام و شهردار
منم پولو دادم راننده پرت کرد رو داشبورد

به جای افزایش قیمت اول ظرفیت راننده هارو ببرید بالا.همین راننده تو ایستگاه تا قبل از گرونی بجز دربست مسافر سوار نمیکرد.چرا باید ما تاوان دیوانگی و بیسوادی مسئولین رو بدیم.مگه رشت چه قد بزرگه که کرایه هاش با تهران برابری میکنه.حالا بماند این برادران مسافر کش شخصی واقعا از این خطی ها بهترند

سعید برای ما نوشته است: آقا این چه وضعشه آخه؟
مگه میشه آخه حقوق اداره کار ۱۴درصد اضافه شه اونوقت کرایه بالای ۶۰درصد؟واقعا باید متاسف بود برای افرادی که به فکر مردم نیستند…افسوس

عاطفه نوشت: متاسفم چرا اینقدر زیاد آخه.بر چه اساسی.من بیچاره سر کار میرم تمام حقوقم میره واسه کرایه ماشین

مسیحا گفته: چه خبره برااااارررر؟ ۹۰۰تومن افزایش کرایه؟؟؟؟؟؟؟؟؟کی اینو تصویب کرده؟؟خواب بوده یا بیدار؟؟؟؟مگه چقدر درآمد خانوارها زیاد شده که که اینقدکرایه گرون شده؟بنزین هم قیمتش تغییر نکرده…سوال من اینه که اعضای شورای شهر آخرین بار کی سوار ماشین های خطی شدند؟آخرین بار کی کرایه دادند؟ واقعا در چنین شورای شهری رو باید گل گرفت که افرادی عضوش هستند که فقط در پی افزایش مشکلات مردمند!!!!!!!!

اسماعیل نوشته است: واقعا یعنی کرایه ۱۸۰۰ تومنی جاده سنگر شده ۲۷۰۰ تومن؟!!!
واقعا کسی توی همین مملکت بوده ٰ این تصمیم و گرفته ؟؟؟؟؟

شهروند شهر باران می گوید: امیدوارم کیفیت فیزیکی خودروها و فرهنگ راننده ها همزمان افزایش پیدا کنه
(سوار و پیاده نکردن مسافر وسط خیابان که منجر به بسته شدن مقطعی لاین خیابان و ترافیک می شود / فقط دربست ست! / افزایش نرخ کرایه از ۱۹:۳۰ به بعد!!! و…)

اما شاید در بین این نظرات جالب ترین نظر برای این شهروند رشتی باشد که برای لغو مصوبه شورای شهر رشت یک راهکار ارائه کرده است.این مخاطب نوشته است:

رشت -بلوار شهید مدرس-حد فاصل میدان امام حسین(ع) و میدان جانبازان -دادگستری کل استان گیلان-دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری- کدپستی : ۴۱۸۷۷۸۸۵۶۸۴
شماره تماس:۶-۸۸۳۴۷۰۱ -۰۱۳۱ داخلی ۳۹۵
وب سایت دیوان عدالت اداری
http://www.divan-edalat.ir
بدون پیگیری و فقط غر زدن هیچ نتیجه ای نمی گیریم باید نشون بدیم که نمیتونن هر بلایی که دوس دارن سر ما بیارن توی رشت و ما سکوت کنیم. مملکت قانون داره. مگه میشه حقوقا ۱۳ درصد افزایش پیدا کنه کرایه ها ۴۰ درصد؟!

tel final1

Share