در یادواره شهدای تبلیغات دفاع مقدس گیلان عنوان شد

راز گریه رزمنده‌ در شب عملیات با روایت سردار آسودی/شهدا برترین مؤلفه‌های قدرت نرم ما هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه ماه‌ها در جبهه پدافند داشتیم و عملیات نداشتیم، تأکید کرد: برای آمادگی معنوی، روحی و روانی رزمندگان، در شب عملیات که کار بسیار سختی بود از گردان‌های خط‌شکن با کمک علما و بچه‌های تبلیغات استفاده می‌کردیم.

۱۰۹۹۴۵۱_PhotoAبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ,سردار محمدعلی آسودی عصر امروز در یادواره شهدای تبلیغات دفاع مقدس گیلان در مصلای این شهر با قدردانی از دست‌اندرکاران کنگره ملی ۸ هزار شهید این استان و شهدای املش، اظهار کرد: این استان در دوران دفاع مقدس ۴۱ شهید تقدیم کرده که غیر از شهید طلبه است.

وی، شهدا را ستارگان درخشان در آسمان میهن اسلامی دانست و تصریح کرد: شهدا برترین مؤلفه‌های قدرت نرم ما هستند و اگر ما به خوبی شناسانده شوند و در راستای ترویج آن تلاش کنیم بهره‌های فراوان می‌بریم.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه شهدا از جایگاه بسیار مهمی برخوردار هستند، اضافه کرد: مردم با هر تیپی که دارند به شهدا به‌ ویژه شهدای گمنام احترام می‌گذارند و اگر بتوانیم پیام شهدا را به درستی منتقل کنیم موفقیت‌ها بیشتر از آنچه که داریم، رخ می‌دهد.

سردار آسودی با اشاره به اینکه مردم اعتقاد دارند شهدا جان خود را در کف اخلاص گذاشتند تا از ناموس و جان مردم دفاع کنند، تصریح کرد: تمام افراد جامعه خود را وامدار شهدا می‌دانند.

وی افزود: در پشت جبهه برنامه‌های زیادی داشتیم تا صدها فعالیت برای هر کدام از برنامه‌ها انجام شود و تنور مردمی جنگ داغ بماند، چراکه دفاع مقدس مردمی بود و تمام امکانات مورد نیاز آن توسط مردم تأمین می‌شد.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه، خود را مسئول تبلیغات جبهه و جنگ قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس معرفی کرد و افزود: مرحوم احسان‌بخش کامیون‌های کمک‌های مردمی را از رشت راهی جبهه‌ها می‌کرد.

به گفته وی، حرکت کمک‌های مردمی همراه با تبلیغات گسترده بود، به طوری که پیرزن عصا به‌ دست با یک سبد تخم‌مرغ که تمام هستی او بود به رزمندگان کمک می‌کرد.

سردار آسودی، کمک‌های مردمی از گیلان و دیگر استان‌ها را مصداق تبلیغات گسترده دانست و ادامه داد: فرآیند تبلیغ برای جذب نیرو، مساجد و مکان‌های مورد اعتماد مردم، سازماندهی و آموزش و … در حد وسیع انجام می‌شد.

وی، اعزام گردان مردمی ۱۰۰ هزار نفره محمد رسول‌الله (ص) را از دیگر ویژگی‌های تبلیغات دفاع مقدس عنوان و تبیین کرد: شیوه‌های جذب ما در دوران دفاع مقدس با کمک صدا و سیما، علما، امامان جمعه و … برای خنثی کردن توطئه دشمنان بعثی صورت می‌گرفت که تعداد مذکور رزمندگان به ورزشگاه آزادی رفتند و کاری بسیار عظیم انجام دادند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه ماه‌ها در جبهه پدافند داشتیم و عملیات نداشتیم، تأکید کرد: برای آمادگی معنوی، روحی و روانی رزمندگان، در شب عملیات که کار بسیار سختی بود از گردان‌های خط‌شکن با کمک علما و بچه‌های تبلیغات استفاده می‌کردیم.

وی به ذکر خاطراتی از شجاعت و ایمان رزمندگان در دوران دفاع مقدس پرداخت و یادآور شد: در شب عملیات رزمنده‌ای شب‌ها گریه می‌کرد و خدا را به ائمه اطهار (ع) قسم می‌داد که او را پیش خود ببرد و این نشانه جایگاه بالای شهدا بود.

سردار آسودی، برپایی نماز جماعت، دعا، نیایش خداوند و … را انسان‌ساز خواند و متذکر شد: دفاع مقدس تمام معادلات دشمنان را بر‌هم زد و شهدا در شب‌های عملیات دعا می‌خواندند و حلالیت می‌طلبیدند و می‌دانستند که ممکن است شهید شوند.

این مسئول در پایان با بیان اینکه مؤلفه‌های قدرت نرم باید شناسانده شود، تصریح کرد: قدرت شهید به عنوان مؤلفه نرم بسیار وسیع و گسترده است و شهدا در تمام میهن اسلامی از جایگاه مهمی برخوردار هستند و باید در ترویج قدرت نرم شهدا بکوشیم.

tel final1

Share