در جلسه شورای معاونین آموزشی و برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان عنوان شد

رؤسای واحدهای دانشگاهی از افزایش تشکیلات سازمانی پرهیز کنند/جذب هیأت علمی در سال جدید یکی از اهداف برنامه ریزی شده دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: رؤسای واحد های دانشگاهی بشدت از افزایش تشکیلات سازمانی پرهیز کنند. اصلاح فرآیند ها و مراقبت از سازمان کار بسیار مهم بوده و هر چه قدر تشکیلات سازمانی کوچکتر باشد چابکی سازمان بیشتر و هزینه ها کمتر خواهد بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،شورای معاونین آموزشی و برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با حضور معاونین آموزشی و برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی کشور، دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، رؤسا و معاونین آموزشی و برنامه ریزی و کارشناسان برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به میزبانی این واحد دانشگاهی برگزار شد.

رؤسای واحد های دانشگاهی از افزایش تشکیلات سازمانی پرهیز کنند

IMG_0092دکتر فریدون رهنمای رودپشتی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی کشور در جلسه معاونین آموزشی و برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی همیشه نگاهی ویژه به مسائل معیشتی و انگیزشی همکاران در حوزه های مختلف هیأت علمی و کارکنان داشته است که این مسئله برای ما بسیار حائز اهمیت است ولی تأمین منابع جهت پرداخت با توجه به وضعیت مالی واحد های دانشگاهی کاری بسیار سخت بوده که باید بدنبال تأمین این منابع از محل های درآمد های خارج از شهریه باشیم.
وی ادامه داد: این مسئله باید با همدلی و همیاری تمام همکاران اعم از اعضای هیأت علمی و کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی و کمک به مدیریت منابع در سال جاری اتفاق افتد. فقط رؤسای واحد های دانشگاهی در این خصوص مسئول نبوده بلکه همه باید نسبت به سرنوشت خود حساس باشیم و با هم مشارکت نمائیم و در قبال مدیریت هزینه ها و صرفه جویی ها مسئول باشیم که این همان، اصول اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است که بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری است.
دکتر رهنمای رودپشتی افزود: امسال دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به تأکیدات حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی هم از دولت و هم از وزارت کار بیشتر افزایش حقوق داشته که این نشانه توجه ویژه مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی به وضعیت معیشتی کارکنان است. ما باید ضوابط و مقررات دانشگاه را بپذیریم و کم فروشی نکنیم و نسبت به مسائل دانشگاه بی توجه نباشیم.
معاون برنامه ریزی دانشگاه با تأکید بر حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: در سال اقتصاد مقاومتی از طریق توسعه شرکت های دانش بنیان بخشی از معیشت کارکنان تأمین خواهد شد. باید توجه داشت با دارا بودن منابع محدود، توزیع عادلانه داشته باشیم. در این مدت برای کارکنان بیش از ۱۲۲% و برای اعضای هیأت علمی دانشگاه نزدیک به ۸۰% افزایش داشته ایم لذا باید بتوانیم با همکاری هم در جهت اداره دانشگاه آزاد اسلامی که به عنوان یک سرمایه ملی محسوب خواهد شد، حساب شده عمل کنیم.
عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به تصویب سند توسعه دانشگاه آزاد اسلامی در استان گیلان و بودجه سال ۹۵ ، خاطر نشان کرد: انشاالله برش هر واحد دانشگاهی در استان تهیه، در اختیار رؤسای واحد ها قرار خواهد گرفت و پایش استانی شروع خواهد شد و با مشخص شدن نقشه راه در جهت رسیدن به اهداف عالی دانشگاه آزاد اسلامی حرکت خواهیم کرد.
رهنمای رودپشتی اساس اقتصاد مقاومتی را اقتصاد دانش بنیان دانست و بیان کرد: شرکت های دانش بنیان باید زیر بنایی تأسیس شده و با بررسی میدانی در جهت تقویت آن کوشیدچرا که ما به دنبال توسعه شرکت های کاغذی نیستیم. حوزه های دانش بنیان یکی از شاخص های کیفی سازی دانشگاه بوده ضمن اینکه در سند توسعه دانشگاه نیز تأثیر دارد. حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و برنامه ریزی باید کمک کنند که این پیش بینی به واقعیت تبدیل گردد.
وی نقش بعضی از مؤلفه ها را بسیار برجسته خواند و افزود: نشست های مختلف با اعضای هیأت علمی، نظارت صحیح جهت ایجاد انضباط مالی از جمله مواردی است که برای مقاوم سازی کیفیت آموزش مورد توجه قرار می گیرد. همچنین در حوزه برنامه ریزی باید بدون ایجاد بروکراسی اداری جدید در قالب برنامه های جدید، بودجه به مصرف برسد که این مسئله در ارزیابی عملکردو تبدیل وضعیت رؤسا و معاونین بسیار تأثیر گذار است.
معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: رؤسای واحد های دانشگاهی بشدت از افزایش تشکیلات سازمانی پرهیز کنند. اصلاح فرآیند ها و مراقبت از سازمان کار بسیار مهم بوده و هر چه قدر تشکیلات سازمانی کوچکتر باشد چابکی سازمان بیشتر و هزینه ها کمتر خواهد بود. ما باید از نظر کیفی و هم از نظر کمی توسعه خوبی داشته باشیم و دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با توجه به ظرفیت های و قابلیت های موجود باید در جهت توسعه این استان کمک کند.

برگزاری دوره های کوتاه مدت باید در واحد های دانشگاهی استان گیلان جدی گرفته شود

IMG_0079دکتر علیرضا امیرتیموری، دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ضمن تبریک سال جدید به همکاران ، اظهار امیدواری کرد با افزایش تلاش‌ها و با همکاری و همدلی در سال جدید در جهت تحقق اهداف دانشگاه آزاد اسلامی به نتایج بسیار خوبی در زمینه اقدام و عمل دست یابیم.
وی با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی به معنای مقاوم سازی اقتصاد در برابر فشارها و تهدیدهاست افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی در دو و نیم سال اخیر این شعار با درایت ریاست عالی دانشگاه جناب آقای دکتر میرزاده در مجموعه جاری و ساری شده است.
دبیر هیأت امنای استان گیلان با توجه به برنامه راهبردی ششم دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ، اظهار کرد: برنامه راهبردی ششم توسعه و بودجه ۱۳۹۵ دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان مصوب و ابلاغ شد که با برش واحدی و ابلاغ به واحد های دانشگاهی استان گیلان در جهت عملیاتی شدن این برنامه راهبردی اقدام خواهد شد.
دکتر امیرتیموری ادامه داد: با توجه با تأکیدات ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص نظام کشاورزی گلخانه ای، دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان بر خود تکلیف دانسته که در سال جدید با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود با توجه به شرایط اقلیمی خوب این استان، از این ظرفیت نهایت استفاده را جهت درآمد زایی ببرد.
دبیرهیأت امنای استان گیلان افزود: برگزاری دوره های کوتاه مدت باید در واحد های دانشگاهی استان گیلان جدی گرفته شود و از این دوره ها جهت افزایش درآمد زایی و کاهش هر چه بیشتر وابستگی به شهریه های دانشجویی بهره مند شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، از تصویب ۱۳۹ رشته و رشته محل در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته تعداد ۸۲ حکم کارگزینی برای اعضای هیأت علمی جدید در استان گیلان صادر شد وانشالله در سال ۱۳۹۵ با جذب اعضای هیأت علمی جدید با توجه به فراخوان داده شده در جهت نزدیک شدن به استاندارد نسبت استاد به دانشجو در استان گیلان اقدام خواهد شد.
این مقام مسئول خواستار حضور فعال اعضای هیأت علمی دردانشگاه شد و تصریح کرد: معاونین آموزشی واحد های دانشگاهی نسبت به تدارک محل کاردر دانشگاه جهت اختصاص به اعضای هیأت علمی کوشا باشند چرا که راه مقاوم سازی اقتصاد در دانشگاهها در برابر تهدید ها و فشارها تکیه بر اقتصاد دانش بنیان است و همدلی و همکاری اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی باعث خواهد شد که این موضوع تحقق یابد.

جذب هیأت علمی در سال جدید یکی از اهداف برنامه ریزی شده در حوزه آموزش دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود

GetAttachmentدکتر فرهاد حسین زاده لطفی معاون امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در شورای معاونین آموزشی و برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با توجه به سخنان مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جدید، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را سرلوحه فعالیت های آموزشی دانشگاه خواند و گفت: در سال جدید جذب هیأت علمی یکی از اهداف برنامه ریزی شده در حوزه آموزش دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود که در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مهمترین رکن در دانشگاه به حساب می آید.
وی اعتقاد به جذب هیأت علمی را در دانشگاه آزاد اسلامی مهم دانست و افزود: اگر این اعتقاد در دانشگاه وجود نداشته باشد، این اتفاق نخواهد افتاد و باید با اعتقاد به این مسئله که هیأت علمی یک سرمایه برای دانشگاه محسوب شده و به عنوان هزینه محسوب نخواهد شد حرکت کرد که این مسئله با تفویض اختیار کامل به استانها و رؤسای واحد ها انجام خواهد شد.
معاون امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی جذب هیأت علمی در استان گیلان را در سال گذشته بسیار مناسب دانست و تأکید کرد: در سال گذشته به همت رؤسای واحد های دانشگاهی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، جذب هیأت علمی در استان گیلان قابل قبول بوده و جا دارد جهت نزدیک شدن به استاندارد نسبت استاد به دانشجو در جهت جذب بیشتر هیأت علمی در سال جاری اقدام شود.
دکتر حسین زاده لطفی با اشاره به تعیین تکلیف پرونده های جذب استانی، ادامه داد: رؤسای واحد های دانشگاهی باید نسبت به تعیین تکلیف پرونده های فراخوان قبلی اقدام کنند و در سال جاری هیچ پرونده ای نباید باز بماند.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به راه اندازی سامانه جدید ممیزی دانشگاه، باید استاندارد های آموزشی لازم در واحد های دانشگاهی ایجاد گردد.
معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر رعایت قوانین و مقررات آموزشی در واحد های دانشگاهی تصریح کرد: با توجه به بخشنامه های موجود، اعضای هیأت علمی باید حضور فعال داشته و باید برای حضور این عزیزان در واحد های دانشگاهی محل کار فراهم گردد.
دکتر حسین زاده لطفی همچنین بیان داشت: آئین نامه تشویقی و رکود اعضای هیأت علمی برای اولین بار در آموزش عالی کشور با هم دیده شده است.ما باید بتوانیم با توجه به تهدیدات موجود بر علیه دانشگاه و نسبت به تعهداتی که داریم در جهت تحقق ۲۰% از بودجه از محل فعالیت های درآمد زای غیر شهریه حرکت کرده و باید همگی با همدلی و همیاری کمک کنیم.
وی ادامه داد: ما باید به دنبال رشته هایی باشیم که مخاطب داشته و با توجه به نیاز شدید منطقه و پتانسیل های موجود جهت ایجاد رشته های جدید اقدام کنیم.

tel final1

Share