با حضور جمعی از مسوولان

دیدار نوروزی استاندار با مددجویان آسایشگاه معلولین و سالمندان و فرزندان تحت پوشش پرورشگاه شایگان ثابت رشت+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نجفی با اشاره به اینکه سالمندان و معلولین بیشتر نیازشان به مهر و محبت است گفت: سالمندان که کوله باری از تجربه را به دوش می کشند و به دلیل شرایطی که خانواده ها امکانات نگهداری از آنها را ندارند، این مرکز را مأمنی برای خود می دانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار صبح امروز در دیداری آکنده از مهر و عطوفت با فرزندان تحت پوشش پرورشگاه شایگان ثابت رشت گفت: در چنین دیدارهایی حلاوت خاصی وجود دارد که در دوران خدمتی کمتر با چنین فضایی مواجه می شویم.IMG_4174_0

 محمدعلی نجفی در این دیدار که به مناسبت آغاز سال جدید شکل گرفت با اشاره به اینکه خدمات خیرین در پایه گذاری چنین مراکزی برای سالیان متمادی جاودان می ماند افزود: این اقدامات به صورت تکلیف نیست و صرفاً عشق و علاقه ی درونی افراد است که پایدار می ماند.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: انسان های نیکوکار با گامهایی که در طول حیات خود بر می دارند اثرات خدمات خود را برای جامعه باقی می گذارند.

وی با قدردانی از تلاشهای کادر این مجموعه در رسیدگی به فرزندان بی سرپرست گفت: برای بنده در چنین دیدارهایی حلاوت خاصی وجود دارد که در دوران خدمتی کمتر با چنین فضایی مواجه می شویم.

استاندار صبح امروز در فضایی صمیمی با مددجویان آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت به مناسبت نوروز دیدار کرد.

 دکتر محمدعلی نجفی در این دیدار که جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی  نیز حضور داشتند با اشاره به اینکه سالمندان و معلولین بیشتر نیازشان به مهر و محبت است گفت: سالمندان که کوله باری از تجربه را به دوش می کشند و به دلیل  شرایطی که خانواده ها امکانات نگهداری از آنها را ندارند، این مرکز را مأمنی برای خود می دانند.IMG_4099

وی با بیان اینکه علیرغم همه ی محدودیت ها پرستاران و کارکنان این مجموعه با عشق و علاقه پذیرای این عزیزان هستند افزود: خیرین باید بیش از پیش توجه ویژه ی خود را معطوف به چنین مراکزی کنند.

نماینده عالی دولت ، گیلان را یکی از پیرترین استان‌های کشور عنوان و خاطر نشان کرد:  جمعیت سالمند در گیلان ۱۱.۷ درصد است ، در حالی که میانگین کشوری آن ۸ درصد است.

وی بر ضرورت درک سالمندان از سوی مردم جامعه تأکید و تصریح کرد: سالمندان انتظار دارند در کانون گرم خانواده های خود حضور داشته باشند و باید احترام و قداست آنان را حفظ کرد.

استاندار گیلان با تأکید بر برخورداری معلولین در شرایط مساوی با افراد دیگر جامعه از امکانات موجود افزود: باید تلاش شود توانایی های بالقوه ی این قشر که نهفته است زنده نگهداشته شود.

وی همچنین خطاب به مدیران استانی و خیرین گفت: باید شرایط ویژه ای برای سرپا ماندن معلولین و سالمندان با حضور در این مجموعه ها نسبت به آنان اهتمامی ویژه نمایند.

در این دیدار یکی از سالمندان حادثه زلزله خرداد سال ۶۹ گیلان یک جفت جوراب که  خود بافته بود را  به استاندار گیلان هدیه کرد.

دکتر نجفی گفت : یکی از ارزشمندترین عیدی هایی که تاکنون دریافت کردم جورابهایی است که این زن هنرمند اهل روستای انبوه اهدا کرده است.

همچنین استاندار گیلان با یادداشت متنی دفتر یادبود آسایشگاه معلولین سالمندان رشت را امضا کرد.

متن یادداشت بدین شرح است:

پروردگار مهربان است و مهربانان را دوست دارد

ابرها به آسمان تکیه می کنند،درختان به زمین و انسانها به مهربانی یکدیگر….

اینک در آغازین روزهای بهار و سال نو، در دعایی خاضعانه به درگاه مدبر هستی،احسن الحال را برای شما عزیزان تلاشگر آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت که خالصانه سبد مهربانی و عشق و کمکهای خود را عرضه می دارید و قرب و رضای خدا را سرلوحه ی زندگی خود قرار داده اید،آرزو می کنم و سلامتی و توفیق شما را از ایزدمنان خواهانم.

tel final1

Share