آقازاده در جمع خبرنگاران:

در این ۳۸ سال نتوانسته ایم از ظرفیت های داخلی استفاده کنیم/به مصلحت کشاورزی استان و کشور نیست که کشاورزی ما سنتی باشد/سیاست ما عین دیانت ماست +تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آقازاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سیاست ما عین دینانت ماست متذکر شد: مردم همواره وظایف را به خوبی انجام داده اند و در صحنه های مختلف اعم از جنگ تحمیلی تا انتخابات حضور داشته اند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیدعلی آقازاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی چندین سال است که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است اظهار کرد:تمام تصمیم گیران و کارگزاران نظام اقتصاد مقاومتی را برنامه های خود قرار داده اند.IMG_4345

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت , آقازده با بیان اینکه شاخص ترین مولفه و اولویت برنامه ریزی در سطح کلان و خرد در شرایط فعلی اقتصاد مقاومتی است,یادآور شد:هر حاکمیتی راهبردهای سیاسی و اقتصادی خود را بر اساس منافع ملی و ملاحضات داخلی و خارجی تعیین می کند و امروز نمی توان اقصاد را بدون فرهنگ , امنیت و مسائل منطقه ای مورد توجه قرار داد اما قطعا اقتصاد یکی از راهبردهای حاکمیتی یک کشور است و اگر مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی بر اقدام و عمل تاکید کرده اند برای این است که در این ۳۸ سال نتوانسته ایم از ظرفیت های داخلی در برنامه ریزی و بهره وری استفاده کنیم.

آقازاده با اشاره به موقعیت جغرافیایی و ژئوپولیتیکی ایران گفت: باید از تمام ظرفیت های داخلی مثل نیروی انسانی و توان تولیدی و منابع زمینی و دانش بومی استفاده کنیم اگرچه با چالش هایی منطقه ای رو به رو شویم.

نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس افزود:کشورهای قدرتمند دنیا با استفاده از اهرم اقتصادی سایر کشورها را تحت سلطه خود قرار می دهد بنابراین باید از تمام ظرفیت ها استفاده کرد تا از لحاظ اقتصادی به حدی از قدرت برسیم که در برابر فشارهای استکبار مقاوم باشیم و فروپاشی نداشته باشیم و قطعا اقتصاد مقاومتی یکی از محوری ترین برنامه های یک کاندیدای انتخابات خواهد بود و ما می بایست روی پای خود بایستیم.

آقازاده کمک به وحدت و انسجام ملی,کمک به استفاده از تمام ظرفیت ها برای توسعه کشور ,شناخت تهدیدها را از وظایف کلی نمایندگان دانست و گفت:  یکی از مسوولیت های مهم نمایندگان مجلس وظایف منطقه ای و شهرستانی است و اثرگذار بوده است و نگاه به فرصت ها و رفع موانع اجتماعی و اقتصادی باید یکی از نگاه های نماینده مجلس باشد.

وی افزود:گیلان دارای یک موقعیت جغرافیایی ارزشمند است و می تواند سرشار از درآمد باشد .دنیا با استفاده از تقویت جنگل و تولید چوب توانسته صادرات چوب داشته باشد.از سوی دیگر ما یک استان کشاورزی هستیم و برخی محصولات ما راهبردی هستند اما به مصلحت کشاورزی استان و کشور نیست که کشاورزی ما سنتی باشد و تجهیزات می بایست مکانیزه می شد و این موضوع به لحاظ افزایش سرانه تولید نقش مهمی دارد.

IMG_4353آقازاده خاطرنشان کرد:با توجه به نیروی کار در ایران و محدودیت عرصه های کشاورزی باید به صنعت هم توجه کرد و می تواند در جهت توسعه استان نقش اساسی داشته باشد.نمی شود با وجود گردشگری و کشاورزی به صنعت بی توجه باشیم.بهبود کیفیت تولیدات و توسعه تجهیزات و مراکز صنعتی اعم از بزرگ کوچک و متوسط و خانگی باید مورد توجه مسوولین باشد. باید تلاش شود تا نیروی بیکاری که پشت درها هستند در بخش صنعت بکار گرفته شوند.

نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس گفت:در حوزه گردشگری با توجه به وجود دشت ها  , کوه , جنگل و دریا باید در این بخش گام های بزرگتری برداشت و با استفاده از ظرفیت داخلی می توان در جهت توسعه استان گیلان از گردشگری بهره گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سیاست ما عین دیانت ماست متذکر شد: مردم همواره وظایف را به خوبی انجام داده اند و در صحنه های مختلف اعم از جنگ تحمیلی تا انتخابات حضور داشته اند.امروزه مقاومت ملت در برابر محاصره اقتصادی سرمشقی برای ملت های مسلمان شده است و بیداری اسلامی منشا آن انقلاب و مقاومت ملت بوده و هرکسی که در مسند قرار می گیرد باید به اعتقادات مردم پایبند باشد و به این موضوعات توجه کند.

آقازاده در پایان با بیان اینکه نباید دهان ها را ببندیم متذکر شد:بعضا فکر می کنیم که مردم نمی فهمند.اگر به حرف افراد دلسوز که اهل باندبازی و جناح گرایی نیستند گوش کنند مشکل بیکاری حل می شود.چرا وقتی وضعیت صنعت و اشتغال اینگونه است در رسانه ها ضعف ها گفته نمی شود.نمایندگان مردم و حتی مدیر مربوطه باید تعصب داشته باشد و اعتراض خود را علنی کنند. واقعا چرا مدیرکل صنعت و معدن در اعتراض به وزیر از سمت خود استعفا نمی دهد.صنعت را هم باید دولت مرکزی حمایت کند و هم از داخل خود استان حمایت شود.

خبرنگار:سینا هوشمند

tel final1

Share