حقوق کارمندان بانک‌های ربوی حرام است

استاد حوزه علمیه قم گفت: حقوق کارمندان بانک‌های ربوی حرام است زیرا حقوق حلال در برابر کار حلال گرفته می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس , آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی ظهر امروز در دیدار با شهردار و استاندار قم که در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا انجام شد، با بیان اینکه همدلی و همزبانی مسئولان استانی نعمت است، اظهار کرد: اگر رهبری همانند حضرت علی(ع) در جامعه رهبری کند اما در این جامعه اختلاف باشد، شکست قطعی خواهد بود.javadi

وی اضافه کرد: اکنون ایران اسلامی در میدان مین قرار دارد زیرا دشمنان با توطئه‌های مختلف برای از بین بردن دستاوردهای این کشور اقدامات بسیاری را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

استاد برجسته حوزه با تاکید بر اینکه اختلاف نظر در حوزه مسائل اساسی کشور قابل قبول نیست، مطرح کرد: افزایش آمار طلاق و ناهنجاری‌ها مختلف نشان از خودخواهی افراد بوده و این غرور و خودخواهی بدترین دشمن جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه مردم جامعه اسلامی نقش‌های مشخصی را در امور مختلف بر عهده دارند، تصریح کرد: شیوخ بی‌عقل خلیج فارس بستر ایجاد پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه را فراهم کرده و رشد گروه‌هایی از جمله داعش تهدیدهای مختلفی برای جهان اسلام به دنبال داشته است.

جوادی‌آملی با بیان اینکه برخی از اختلاف نظرها قابل برطرف شدن است، گفت: اقتصاد مقاومتی فنی نیست بلکه فرهنگی بوده و در این اقتصاد به ایستادگی در برابر مشکلات توجه ویژه شده است و اگر بخواهیم در برابر بیگانه نه بگوییم باید وضعیت اقتصادی مناسبی داشته باشیم.

وی از مفهوم اصلی فقیر در ادبیات عرب یاد کرد و ادامه داد: ملت بدون ثروت مادی فقیر بوده و ستون فقرات او شکسته است؛ اکنون این ثروت‌ها در بانک‌های ربوی جمع‌آوری شده در صورتی که ظرفیت‌های بسیاری در نقاط مختلف کشور نیازمند این سرمایه‌هاست.

جوادی‌آملی با بیان اینکه در حقیقت کاری از آمریکا ساخته نیست، عنوان کرد: تاریخ آمریکا با ایران قابل مقایسه نیست و با نگاه به وضعیت کنونی این کشور می‌توان گفت که کاری از آن ساخته نیست اما اگر این کشور از گزینه نظامی سخن به میان می‌آورد برای برخی افراد مهم است در صورتی که اگر خداوند بگوید گزینه نظامی روی میز قرآن است به آن توجه نمی‌کنند که این امر نشان می‌دهد برخی از باورها در جامعه ضعیف شده است.

این مرجع تقلید یادآور شد: حقوق کارمندان بانک‌های ربوی حرام است زیرا حقوق حلال در برابر کار حلال گرفته می‌شود؛ هزاران تن علف از برزیل با کشتی وارد ایران شده است در صورتی که می‌توان با دوری از اختلاس‌ها و دزدی‌ها از سرمایه‌های گسترده نظام اسلامی استفاده مطلوب کرده و مشکل بیکاری و اقتصاد را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه حضور جمعیت گسترده بیکاران در کشور، نارضایتی ۲۵ میلیون نفر در کشور را رقم می‌زند، اظهار کرد: برخی از مجتمع‌های موجود در شهر از جمله پاساژ زمزم نشان می‌دهد که بدون برنامه‌ریزی این پروژه‌ها در شهر ساخته شده است به همین علت اکنون پروژه‌های مختلف سودآور بیکار چندین ساله در شهر قم وجود دارد.

جوادی‌آملی با اشاره به اینکه شهرداری باید نسبت به فضای سبز شهر قم توجه ویژه داشته باشد، عنوان کرد: قم به عنوان یک شهر کویری وضعیت متفاوتی نسبت به دیگر شهرهای کشور دارد به همین علت باید نسبت کاهش معایب و استفاده از فرصت‌های اقلیم کویری این شهر نگاه ویژه داشته و به دنبال توسعه فضاهای سبز باشیم.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری رسالت‌های اصلی خدمات‌رسانی به شهروندان را بر عهده دارد، عنوان کرد: با توجه به رسالت‌های مختلف موجود در مجموعه شهرداری می‌توان گفت مدیران این مجموعه می‌توانند در تصمیم‌گیری برای امور مختلف نظام اسلامی تأثیر مناسبی داشته باشند؛ شهردار فردی است که باید بتواند رسالت‌های یک رئیس جمهور را انجام دهد.

جوادی‌آملی از سقوط بالگرد امداد و نجات هلال احمر در هفته نخست سال جاری یاد کرد و گفت: افرادی که در این بالگرد بوده اهل بهشت هستند و با وجود اینکه شهید جنگ سخت نیستند اما ثواب شهید دارند زیرا آن‌ها در راه نجات جان فرد دیگری، جان خود را از دست داده‌اند.

این استاد برجسته حوزه در پایان سخنان خود بر لزوم توجه مسئولان به تحقق شعار سال تاکید کرد و ادامه داد: فرهنگ و اقتصاد باید مقاومتی باشد تا بتوانیم این نظام را به دست صاحب اصلی آن امام زمان (عج) برسانیم.

tel final1

Share