در نوروز 95

جشن پاسداشت آبهای روان در کنار رودخانه کرگانرود تالش برگزار شد+تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به منظور بیان اهمیت و ارزش «آب» در جهان امروز جشن پاسداشت آبهای روان روز گذشته، چهارم فروردین در روستای کیشون بن (کیش دیبی) از توابع بخش مرکزی شهرستان تالش در مسیر جاده ییلاقی و توریستی مریان و آق اولر و در کنار رودخانه کرگانرود با حضور مردم برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به منظور بیان اهمیت و ارزش «آب» در جهان امروز  جشن پاسداشت آبهای روان روز گذشته، چهارم فروردین در روستای کیشون بن (کیش دیبی) از توابع بخش مرکزی شهرستان تالش در مسیر جاده ییلاقی و توریستی مریان و آق اولر و در کنار رودخانه کرگانرود با حضور مردم برگزار شد.

کاظمی رییس میراث فرهنگی و گردشگری تالش  هدف از برگزاری این مراسم و اجرای برنامه را ضرورت مصرف بهینه آب توسط مردم بیان کرد و گفت:به همین دلیل این مراسم در کنار رودخانه ای که آب روان در آن جاری است برگزار شده است.

گفتنی است اجرای موسیقی سنتی, سخنرانی درباره اهمیت آب روان در دوران باستان تا دوران اسلامی,برگزاری مسابقه نقاشی ,شعر خوانی تالشی  از جمله برنامه های پاسداشت اهمیت آب روان بود.

همچنین شاهد برپایی غرفه های فروش صنایع دستی ,چیدن سفره هفت سین و پذیرایی از مهمانان با چای هیزمی بودیم.

لایروبی نمادین رودخانه کرگانرود نیز از دیگر برنامه های اجرا شده توسط عوامل اجرایی این برنامه بود که همگی لباس سنتی به تن داشتند.

tel final1

Share