ثابت قدم در مراسم افتتاحیه ناحيه ۱ منطقه ۵ شهرداري رشت

ثابت قدم:از همکاران خود در شهرداری عذرخواهی می کنم/تراموا را تا مسکن مهر انشعاب می ‌دهیم/مصوبات شورا توسط شهرداری اجرایی می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار رشت گفت:من بابت این‌ که همکاران ما در شهرداری به هر دلیل خواسته یا ناخواسته از سوی مدیر یا هر کس دیگری که مسئولیتی داشته، آزار و اذیتی متحمل شدند عذرخواهی می ‌کنم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم افتتاحیه ناحیه ۱ منطقه ۵ شهرداری رشت با حضور سیدمحمدعلی ثابت قدم شهردار رشت، جمشید پور معاون حمل و نقل و تاسیسات زیر بنایی شهرداری رشت و امیر حسین علوی  عضو شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد.
۰۲۱۷۲
شهردار رشت در این مراسم گفت : در پایان سال هستیم ، در کنار هم با تمام دغدغه‌ ها فشار‌ ها و رکود ‌ها و هزینه ‌هایی که همکاران ما در شهرداری متحمل شدیم. من بابت این‌ که همکاران ما در شهرداری به هر دلیل خواسته یا ناخواسته از سوی مدیر یا هر کس دیگری که مسئولیتی داشته، آزار و اذیتی متحمل شدند عذرخواهی می ‌کنم.

دکتر ثابت قدم در ادامه گفت: مصوبه هایی که در شورای شهر به تصویب رسیده در شهرداری اجرا خواهند شد. امروز شاهد افتتاح هشتمین سرای محله در منطقه ۵ شهرداری هستیم. سرای محلات قاعدتاً تجلی مشارکت فرهنگی اجتماعی و اقتصادی مردم است تا در یک پروسه هماهنگ شده ۴ ساله مشارکت واقعی اقتصادی در نگه‌ داشت شهر را محقق کنیم.

او در ادامه گفت: اگر این اتفاق بیفتد خیلی از مشکلاتی که ما در طول زمان با آن مواجه می ‌شویم و انباشته می‌ شود اصلاً اتفاق نمی ‌افتد تا اینکه بخواهیم به فکر راه‌ حل باشیم. مشارکت مردم باید واقعی و مبتنی بر هزینه تمام شده خدمات در تعمیر و نگهداری شهر باشد. اما موضوع مسکن مهر موضوع جدایی است چون مساله مسکن مهر فقط نگه‌ داشت نیست ، بلکه توسعه هم است.

ثابت قدم همچنین گفت: مساله مسکن مهر در گام اول ، توسعه است ، یعنی اول زیر ساخت ‌ها اتفاق بیفتد ، بعد وقتی که خود شهروندان مشارکت ‌پذیر شدند قطعاً این مشارکت اقتصادی انجام خواهد داد.

شهردار افزود: در توسعه حوزه ‌های شهری ما چند تعریف مشخص داریم دسترسی به حمل و نقل ‌عمومی گام اول است تا بتوان به آن نقطه رسید. این تنها راه دسترسی به شهر است. خط ویژه اتوبوسرانی محور حمل و نقل عمومی به مسکن مهر است و ارجح‌ تر از آن ، با موافقتی که گرفته شد، به خاطر حجم انبوه مسافری که در این مسیر سفر خواهند کرد، تراموا را تا مسکن مهر انشعاب دادیم.

ثابت قدم تاکید کرد: بحث دیگر به معابر محلی داخل این محدوده مربوط است. گرچه این‌ جا محدوده ‌ی بسته نیست و تعبیر شهرک تعبیر درستی  نیست، اما در قالب محله ‌ی به نام مهر که امیدواریم بی ‌مهری در آن به حداقل برسد سعی می ‌کنیم نیازهای محلی و دسترسی محلی را تامین کنیم. در مورد خدمات عمومی زیربنایی دیگر در بحث ایمنی، ایستگاه آتش نشانی راه ‌اندازی شد و امیدواریم ساخت آن سرعت بیشتری بگیرد، گرچه این از نظر نیاز اولیه تا حدی مرتفع شده است و توسعه پیدا کند. فضای سبز و پارک ‌ها و ساماندهی بازارچه ‌های محلی مقوله‌ های دیگری که باید در محدوده محلی در دستور کار قرار گیرد. هدف هم جلوگیری از سفر ‌های وقت ‌گیر به محدوده شهر و ساماندهی و جلوگیری از بهم ریختگی رینگ محدوده است که دوستان در حوزه کاری مشابه خود به هم این فضا کمک کنند.

ثابت قدم همچنین شهرداری مرکز با فعالیت شهرداری در یکی دو ماه آینده در محدوده منطقه ۵ ورود خواهد کرد. بنابراین امکان اینکه به دلیل همجواری ، کارهای مربوط به محدوده مسکن مهر راه را تسریع ببخشیم بیشتر وجود خواهد داشت.

    
امیرحسین علوی: مسکن مهر، در اولویت شهرداری و شورای شهر قرار دارد

۰۲۱۷۴ امیرحسین علوی، عضو شورای شهر نیز در این مراسم گفت: از دکتر ثابت قدم به واسطه حمایت که از مدیران جوان در مجموعه شهرداری ایشان انجام داده ‌اند و برعکس مدیران قبل، هر دوره تشریف آوردند یک نسلی از مدیران تحویل بدنه مدیریتی شهرداری داده‌ اند، انشاءالله این حسن تداوم داشته باشد و این مدیران عزیزی که منتصب ایشان هستند بتوانند این مسیر را با قدرت و قوت ادامه دهند و ثمره خیر برای مردم شهرشان  باشند.

علوی همچنین گفت: مجموعه شورای شهر و مدیران منطقه ۵ و شخص آقای شهردار به  حوزه مسکن مهر نگاه ویژه دارند. اتفاقی که امروز افتاد سرآغاز حرکت های بعدی مسکن مهر خواهد بود.  چند روز پیش ما مصوبه ای با اولویت آبادانی مسکن مهر در شهرداری داشتیم. برای ایجاد آسفالت مناسب برای معابر مسکن مهر هزینه اعتباری مناسب با درخواست شهردار منطقه تصویب شده که امیدوارم انشاءالله همان فصل بهار باید هزینه شود، چون از اعتبارات سال ۹۴ هست که می بایستی حتماً هزینه بشود و بازخورد آن را مردم مسکن مهر ببینند.

این عضو شورای شهر در پایان گفت: به هر حال اتفاقاتی که امروزه می ‌افتد ثمره تصمیم ‌سازی ها و تصمیم ‌گیری ‌هایی است که مجموعه نمایندگان شما در شورای اسلامی شهر با ساعت ‌ها کار و تلاش و برنامه ‌ریزی به این ‌جا رسانده ‌اند و واقعاً مسکن مهر امروز یکی از اولویت‌ ها۰۲۱۷۵ی ماست، به خاطر اینکه بر خود واجب می دانیم بیشتر به مناطق کم ‌برخوردار تر بپردازیم‌.

 شهردار منطقه ۵ نیز در این مراسم گفت: منطقه ۵ به دلیل وسعت تاکنون مورد بی‌ مهری بود‌ و به همین دلیل در مضیقه بودیم. با عنایت‌ و توجه شهردار محترم توانستیم اتفاقات خوبی را در منطقه حادث کنیم. در شش ماه گذشته ما حدود ۲۵ هزار متر کفپوش در منطقه ۵ ایجاد کردیم که حدود ۲۲ هزار متر آن داخل مسکن مهر بود.

حامد عبد اللهی تاکید کرد: امیدواریم در سال ۹۵ با بودجه هایی که خود منطقه پیش بینی کرده اتفاقات خوبی را برای ساکنین منطقه ۵ رقم بزنیم.

tel final1

Share