در آستانه روز سیزده به در

توصیه های زیست محیطی محمدپور ; به شعار «من یک محیط زیستی ام» پایبند باشیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان در آستانه فرا رسیدن روز انس با طبیعت از مردم و مسافران نوروزی خواست از طبیعت استان گیلان محافظت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  ،مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان در آستانه فرا رسیدن روز انس با طبیعت از مردم و مسافران نوروزی خواست از طبیعت استان گیلان محافظت کنند.photo_2016-03-20_14-04-03

قربانعلی محمدپور از مردم و مسافران نوروزی درخواست نمود تا ضمن رعایت موازین زیست محیطی در حفظ و حراست از طبیعت و محیط زیست استان گیلان کوشا باشند.

محمدپور با اشاره به طبیعت شکننده استان گیلان و و همچنین وضعیت بحرانی زباله در این استان گفت اگر فرهنگ و پیشینه تاریخی ما در برخورد با محیط زیست به دادمان نرسد نمیتوانیم ادعا کنیم که مردم با فرهنگی هستیم و رفتارهای درست اجتماعی است که نشان دهنده غنای فرهنگی یک ملت است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان حفظ و حراست از طبیعت و مواهب الهی را وظیفه شرعی، اخلاقی و قانونی مردم عنوان کرد و گفت در زمانی که نگاهها معطوف به رفتار و برخورد ما با محیط زیست است باید تمام توان چیز دیگری در طبیعت باقی نگذاریم و به شعار «من یک محیط زیستی ام» پایبند باشیم.
قربانعلی محمدپور با بیان اینکه در ایام نوروز به ویژه در روز ۱۳ فروردین به دلیل حضور مردم و مسافران در طبیعت و مناطق تفرج گاهی حجم بسیار زیادی زباله تر و خشک تولید می شود از مردم خواست تا سعی کنند زباله کمتری تولید نموده و حتی المقدور از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف استفاده نکنند و زباله های تولید شده را نیز در کیسه های مخصوص زباله به مکان های جمع آوری زباله در شهرها منتقل نمایند .
محمد پور توصیه هایی را نیز برای داشتن محیط زیست بهتر در روز ۱۳ فروردین عنوان نمود و خواستار همکاری مردم و مسافران نوروزی با محیط بانان و ماموران یگان حفاظت محیط زیست شد .
۱- اماکنی برای نشستن و استفاده انتخاب شود که از پوشش گیاهی و جنگلی کمتری برخوردار باشد و از لگدمال کردن گیاهان و شکستن سرشاخه های درختان خود داری شود .
۲- تا حد امکان از غذاهایی استفاده شود که نیازمند پخت مجدد نباشد و در صورت نیاز به آتش حتما از ذغال آماده استفاده نمایند و از شکستن شاخه ها خود داری نموده و حتما خاکستر آتش را با آب و خاک بپوشانند و حتی المقدور از روشن کردن آتش در نزدیکی درختان خودداری کنند . اجاق گاز پیک نیکی بهترین گزینه است .
۳- همراه داشتن کیسه مخصوص جمع آوری و حمل زباله از ضروریات این روز است تا در پایان روز زباله های به جا مانده توسط خود مردم به محل مناسب جمع آوری آن منتقل شود . مردم از رها کردن زباله در محل های تفرجگاهی ، جنگلی و ساحلی خودداری نمایند .گیلان با بحران زباله روبروست.
۴- از کنار تخریب محیط زیست توسط برخی افراد نا آگاه به سادگی عبور نکنید و به آنان تذکر دهید تا رفتار خود را تغییر دهند و زباله خود را جمع آوری نمایند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در پایان از مردم عزیز و مسافران محترم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف محیط زیستی سریعا موارد را از طریق سامانه ۱۵۴۰ به اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان و یا به شماره ۰۱۳۳۳۸۲۴۶۲۶ اطلاع دهند و یا با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند. همچنین در صورت مشاهده حریق با آتش نشانی تماس حاصل نموده و تا رسیدن آتش نشانان نسبت به خاموش کردن آن اقدام نمایند.

tel final1

Share