مشاور رسانه‌ای دولت دهم

تنها برائت احمدی‌نژاد متوجه شیطان و قدرت‌های شیطانی است/دولت‌های نهم و دهم بالاترین راندمان کاری در طول سال‌های قبل و پس از انقلاب را از خود برجای گذاشت/دولت قبل پاک‌دست‌ترین دولت تاریخ ایران بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مشاور رسانه‌ای دولت دهم در خصوص اعلام برائت احمدی‌نژاد از اسفندیار رحیم مشایی گفت: تنها برائت دکتر احمدی‌نژاد متوجه شیطان و قدرت‌های شیطانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرآنلاین ،مشاور رسانه‌ای دولت دهم در خصوص اعلام برائت احمدی‌نژاد از اسفندیار رحیم مشایی گفت: تنها برائت دکتر احمدی‌نژاد متوجه شیطان و قدرت‌های شیطانی است.

۱۶-۴-۱۱-۱۸۳۸۳۲img12335939علی اکبر جوانفکر در مورد تعریفش از اسلوب و مرام سیاسی خودش و تبدیل شدن به یک فعال سیاسی گفت: بنده نه در موضع یک فعال رسانه‌ای یا سیاسی بلکه عضوی بسیار کوچک از خیل عظیم ملت ایران هستم.

اهم سخنان وی در گفت و گو با نشریه تماشاگران به شرح زیر است:

** دکتر احمدی نژاد هرگز در قامت یک جریان سیاسی بروز و ظهور نداشته‌اند. تجربه دوران مدیریتی ایشان به روشنی نشان می‌دهد که وی فارغ از هرگونه گرایش سیاسی، همواره در موضع دفاع از انقلاب و ارزش‌های ناب آن از جمله اجرای عدالت و حراست از استقلال و آزادی و نیز خدمت مفید، صادقانه و بی‌منت به مردم بوده‌اند؛ بنابراین من ایشان را مدافع راستین انقلاب و نماینده واقعی مردم شناسم.

*{در مورد محاکمه در دادگاه به جرم نداشتن التزام عملی به انقلاب اسلامی} بسیار روشن است که بنده در دفاع از انقلاب و آرمان‌های آن راسخ‌تر از همیشه هستم و هنوز برای این سوال شما پاسخ روشنی نیافته‌ام که چرا هدف چنین رفتاری قرار گرفته‌ام.

*{در خصوص اختلاف با مدیر خبرگزاری ایرنا} بنده برای آقای ناصری مدیرعامل وقت ایرنا احترام قائل هستم و اختلاف نظرم با ایشان بیشتر متأثر از جنبه‌های مدیریتی بود. البته من هرگز با اصلاح‌طلبان قرابت فکری نداشته‌ام.

*{اتهام شعارزدگی به احمدی نژاد} دولت‌های نهم و دهم در همه زمینه‌ها، دارای یک کارنامه عملکردی بسیار موفق، درخشان و بی‌نظیر است و «شعارزدگی و حاشیه‌پردازی» نمی‌تواند زیبنده کسانی باشد که به اذعان مراجع آماری بین‌المللی بالاترین راندمان کاری در طول سال‌های قبل و پس از انقلاب را از خود برجای گذاشته‌اند.

*{ انتقاد به دولت‌های نهم و دهم در خصوص جنگ‌افروزی و سیاست‌های همراه با جهان‌هراسی که سبب شد تا مشکلات وتحریم‌ها کشور را فلج کند}دولت قبل بهترین روابط را با کشورهای مختلف جهان داشت و ادعای جنگ‌افروزی یا جهان‌هراسی در دولت‌های نهم و دهم، دروغ محض است. تحریم‌های ناحق اعمال شده از سوی آمریکا و بعضی کشورهای هم‌پیمان او، ریشه در ایستادگی ملت ایران بر حقوق هسته‌ای خود و البته بعضی رفتارهای خائنانه در داخل کشور دارد و بنده هیچ ارتباطی میان تحریم‌ها با کاغذ باطله خواندن آنها نمی‌بینم.

*{ انتقاد به احمدی نژاد در مورد دخالت وی در ریز امور از فوتبال تا سینما تا برق تا انرژی هسته‌ای و…} یک دولت فعال و پرکار، تأثیر و حضور خود را در بسیاری از صحنه‌ها نشان می‌دهد و این نه فقط یک اشکال نیست بلکه یک حسن و ویژگی ممتاز است که باید از همه دولت‌ها مطالبه شود.

*{در پاسخ به سئوالی در مورد چند جمله معروف آقای احمدی‌نژاد «گوجه فرنگی در کنار خانه ما در نارمک ارزان‌تر است» تا «دختر بچه‌ای که در زیرزمین خانه‌‌اش انرژی هسته‌ای تولید کرده»} این نوع از سوالات از نظر بنده ارزش پاسخگویی ندارند.

*{در مورد حواشی جلوگیری از پخش مصاحبه با آقای رشیدپور} این سؤال شما متوجه کسانی است که از پخش مصاحبه جلوگیری کردند و بنده نیز نمی‌دانم که کدام بخش از صحبت‌های من باعث برآشفته شدن آنها شده است. البته سانسور ظاهراً دو بخش دارد؛ یا قسمتی از مصاحبه را سانسور می‌کنند و اجازه می‌دهند بقیه آن پخش شود یا از پخش کل مصاحبه جلوگیری می‌کنند؛ که به نظر می‌رسد سانسور کل مصاحبه از نظر آقای رشیدپور ارجح بوده است.

*{در مورد ابلاغ ممنوع‌التصویری به وی}آزادی جزو حقوق اساسی هر ‌فرد است و هیچ‌کس حق ندارد آن را از دیگران نفی کند. بنده ممنوع‌التصویر نیستم هرچند که آشکارا چنین به نظر می‌رسد که عده‌ای تصمیم و نظر خود را فراتر از قانون می‌دانند و به هیچ‌کس نیز پاسخگو نیستند.

*{در مورد ممنوعیت قانونی در انتشار و خبر از مشایی} بنده سخنگوی آقای مشایی نیستم و باید از خود ایشان بپرسید.

*{در خصوص ارزیابی جایگاه رسانه‌ای احمدی نژاد}برای بنده مهم آن است که ایشان چه جایگاهی در میان مردم و افکار عمومی دارند. می‌توانم بگویم ایشان جایگاه ممتازی دارند.

**طی دو سال‌ونیم گذشته، آقای احمدی‌نژاد در رسانه ملی بدون جایگاه نبوده‌اند. صدا و سیما بارها و بارها این امکان را برای افراد اصلاح‌طلب و اصولگرا فراهم کرده تا علیه رئیس‌جمهور سابق سخن بگویند. دست‌اندرکاران رسانه ملی باید از خود بپرسند که چرا این همه سخن‌پراکنی علیه دکتر احمدی‌نژاد، افکار عمومی را تحت تأثیر قرار نداده است؟! آیا به راستی آنها به اشتباهات خود واقف خواهند شد؟

**در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رئیس‌جمهور دارای اختیارات و مسوولیت‌های مشخصی است و همه نهادهای حاکمیتی نیز باید آن را به رسمیت بشناسند. با وجود مقاومت‌ها و مخالفت‌هایی که بعضی نهادها در برابر اختیارات رئیس‌جمهور داشتند، دکتر احمدی‌نژاد تمامی تلاش خود را به انجام رساند تا هم وظایف خود را در پیشرفت همه‌جانبه کشور به انجام برساند و هم به وظایف خود در حراست از حقوق اساسی و قانونی بپردازد.

**موارد فراوانی در این زمینه وجود دارد که من فقط به یکی از این موارد اشاره می‌کنم. در دولت آقای خاتمی از اکران فیلم سینمایی «به‌رنگ ارغوان» به کارگردانی آقای ابراهیم حاتمی‌کیا جلوگیری شده بود اما دکتر احمدی‌نژاد شخصاً وارد این موضوع شدند تا در نهایت این فیلم روی پرده رفت. البته ما هیچ‌گاه از آقای حاتمی‌کیا انتظار نداشتیم که قدردان این موضوع باشد

*{در پاسخ به سوالی درباره اینکه عده‌ای بر این باورند که مخالفت آقای احمدی‌نژاد با فعالیت احزاب و ان‌جی‌اوها و همین‌طور تعطیلی بسیاری از اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی (مثل خانه سینما یا انجمن روزنامه‌نگاران) در دوران ایشان نشانه‌های روشنی از گرایش فکر ایشان در مورد تکثرگرایی سیاسی و اجتماعی است}این ادعا خلاف واقع است و دکتر احمدی‌نژاد هرگز چنین مخالفتی را ابراز نکرده‌اند.

**باید اذعان کنم که وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت‌های نهم و دهم به رغم تلاش‌هایی که به عمل آوردند، نتوانستند منویات دکتر احمدی‌نژاد را آن‌طور که مد نظر ایشان بود به درستی به نتیجه برسانند. البته باید بپذیریم که بعضی نهادهای ذی نفوذ و خارج از کنترل دولت نیز در حوزه فرهنگ حضور دارند که صاحب تأثیر هستند و به‌جای هم‌افزایی می‌توانند تلاش‌های دولت را بی‌اثر یا خنثی کنند. با این وجود در دولت قبل، رسانه‌های منتقد از دست رئیس‌جمهور وقت جایزه دریافت کردند و چند صدایی در فضای رسانه‌ای وجود داشت، اما امروز عملاً شاهد حاکمیت فضای تک‌صدایی در حوزه رسانه‌ای هستیم.

*{در مورد حضور احمدی‌نژاد در فضای مجازی}کسی که دارای ارتباطات گسترده‌ با لایه‌های مختلف اجتماع است، اطلاعات خود را از مجاری گوناگون به دست می‌آورد. دکتر احمدی‌نژاد نیز به لحاظ ارتباطات گسترده‌ای که دارند، پیوسته در معرض دریافت اخبار و اطلاعات هستند. علاوه بر این، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های داخلی و خارجی نیز منبع مناسبی برای دریافت اخبار و اطلاعات محسوب می‌شوند.

*{در رابطه با نبوغ ذاتی احمدی‌نژاد در همراه کردن رسانه‌ها با خود} شما اشاره کردید که ایشان دارای یک نبوغ ذاتی هستند و بنده نیز به این حقیقت اذعان می‌کنم. با این وجود ایشان به مشاوره نیز اهمیت ویژه‌ای می‌دهند و برای انجام تصمیمات مهم همواره با افراد ذی‌صلاح رایزنی می‌کنند. در زمینه رسانه‌ای نیز، توصیه‌ها و نظرات مشورتی افراد معتمد خود را مورد توجه قرار می‌دهند.

*{در خصوص پاک دستی احمدی‌نژاد و ماجراهای رحیمی، مرتضوی، بابک زنجانی و اتفاقاتی مثل دکل گم شده نفتی} آیا می‌توانم از شما سوال کنم که اتهام آقای رحیمی چه ارتباطی با دولت آقای احمدی‌نژاد یا جایگاه ایشان به عنوان معاون اول دولت قبل داشته است؟ آقای مرتضوی به چه چیزی محکوم شده است؟ بابک زنجانی از دست چه کسانی جایزه و لوح تقدیر دریافت کرده است؟یادتان باشد که دولت قبل پاک‌دست‌ترین دولت تاریخ ایران بوده است و رژیم صهیونیستی قادر به انتقام گرفتن از دکتر احمدی‌نژاد و دولت او نبوده و نخواهد بود.

*{در پاسخ به سوالی در مورد  خاستگاه اصولگرایی  احمدی نژاد در ابتدا و از دست دادن حمایت اصولگرایان در دولت دومش و اینکه اگر تجربه امروز را داشت، باز هم بدنه دولت‌ش را بر پایه نیروهای اصولگرا می‌چید یا نه} دولت دکتر احمدی‌نژاد از نظر فکری و اعتقادی یک دولت انقلابی و ارزشگرا محسوب می‌شد، اما وامدار هیچ‌یک از جریانات سیاسی نیز نبود. اتکای عمومی دکتر احمدی‌نژاد بر به کارگیری نیروهای انقلابی و ارزشگرا بود که متأسفانه بعداً معلوم شد معدودی از آنها، میثاق‌نامه خود با رئیس‌جمهور را نقض کرده و با بعضی از جریان‌های سیاسی پیوند خورده‌اند.

*{در مورد پرداختن هزینه های زیاد از سوی احمدی نژاد به جهت دفاع از مشایی} یادتان باشد که بر اساس یک سنت تاریخی، دفاع از حق و حقیقت همیشه مستلزم پرداخت هزینه‌هایی است که گاهی ممکن است این هزینه‌ها بسیار سنگین باشد.

*{در خصوص اعلام برائت افراد زیادی از احمدی‌نژاد،  از بعضی وزرای سابق کابینه تا روزنامه کیهان و… } آقای احمدی‌نژاد هرگز نگران این‌گونه رفتارها نبوده‌اند. فکر می‌کنم در سال‌های پس از دولت قبل، برخی افراد تحت تأثیر فشارهای وارده، با عدول از حق و عدالت، وزن سیاسی و اجتماعی خود را کاهش دادند. البته بسیاری نیز در برابر این فشارها مقاومت کردند و حاضر نشدند چشم خود را بر حقیقت ببندند.

*{در مورد اعلام برائت احمدی نژاد از مشایی} تنها برائت دکتر احمدی‌نژاد متوجه شیطان و قدرت‌های شیطانی است.

 {در پاسخ به سئوالی در مورد داستان حمید سوریان که مدعی شد ناخواسته و تحت شرایط خاص مدالش را به احمدی‌نژاد تقدیم کرد}توجه ویژه دولت قبل به ورزشکاران با هدف تشویق و دلگرمی آنها به افتخار‌آفرینی در میادین ورزشی بین‌المللی بوده است. فشار آوردن بر دیگران از جمله ورزشکاران برای تغییر موضع، همیشه یک امر نکوهیده تلقی می‌شود.

*{در پاسخ به سوالی مبنی بر اعتقاد بعضی‌ها بر ترجیح احمدی‌نژاد بر پیروزی روحانی و عارف در انتخابات سال ۹۲  و دلخوری از چهره‌های اصولگرا}ایشان از هیچ‌کس دلخور نیستند.

*{در مورد قرار گرفتن نام دوستان و نزدیکان احمدی‌نژاد در جریان مذاکرات و سکوت وی در این مورد} بنای دکتر احمدی‌نژاد بر سکوت و دوری گزیدن از پرداختن به رفتار دولت کنونی بوده است.

*{در خصوص نامه علی غفاریان سردبیر سایت صراط‌ نیوز به احمدی نژاد مبنی بر اینکه در خانه بماند و برای ریاست جمهوری نیاید و کنایه زدن به خانه‌نشینی یازده روزه احمدی‌نژاد است} برای نظر دیگران باید احترام قائل شد، هرچند با آن مخالف باشیم.

*{در رابطه با تفاوت دوران ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد و آقای روحانی از نظر فرهنگی، مطبوعات و نشریات} ما اهتمام ویژه‌ای داریم که به مسائل دولت کنونی نپردازیم، چون فعلاً برنامه و سیاست آقای احمدی‌نژاد در مقابل هرگونه رفتار و برنامه‌های دولت کنونی سکوت است؛ اما در دولت قبل در حوزه‌های فرهنگی تلاش‌های زیادی صورت گرفت و البته خیلی جلوتر از آنچه که رفتیم می‌توانستیم برویم. فکر می‌کنم آقای احمدی‌نژاد هم در داخل و هم در خارج گام‌های بلندی در این جهت برداشتند،. در زمینه ساختن مراکز فرهنگی در نقاط مختلف کشور که خود من خبرنگاران را به محل احداث پروژه‌ها می‌بردم. بارها در شهرهای مختلف در حوزه‌های فرهنگی در زیرساخت‌ها کارهای خوبی انجام شد. باید در گام بعدی روی نرم‌افزارها کار می‌شد که ما به آن نمی‌پردازیم. فکر می‌کنیم خلأهایی هست که باید آنها را پر کرد.

*{در مورد ایجاد شائبه شرکت احمدی نژاد در انتخابات سال ۹۶ به دلیل سفرها و رفتارهای اخیر وی} آقای احمدی‌نژاد هیچ تصمیمی برای شرکت در انتخابات سال ۹۶ اتخاذ نکرده‌اند و تحرکات ایشان فقط در چارچوب تبیین گفتمان امام و آرمان‌های انقلاب قابل تحلیل است.

 *{در رابطه با شایعه وعده یارانه ۲۵۰ هزار تومانی} یارانه پول دولت نیست که به خاطر آن بر سر ملت منت گذاشته شود یا افراد از دریافت آن محروم شوند بلکه پول خود مردم است که در یک چرخه عادلانه به جیب خودشان برمی‌گردد، بنابراین یارانه یک حق شرعی و قانونی مردم است که باید به همه شهروندان ایرانی پرداخت شود و من فکر می‌کنم که حق مردم برای دریافت یارانه بسیار بیشتر از مبلغ ناچیز کنونی است.

*{در مورد احتمال یک دوره ای بودن ریاست جمهوری روحانی} من آرزو می‌کردم که‌ ای کاش دولت کنونی منشاء کار و خدمت مؤثر و مفیدی برای کشور بود؛ به گونه‌ای که در سال ۱۳۹۶ نیز رئیس‌جمهور فعلی می‌توانست با کسب آرای مردم به خدمات خود ادامه دهد. متأسفم که آرزوی خود را بسیار دور از واقعیت می‌بینم.

** دکتر احمدی‌نژاد در متن جامعه هواداران زیادی دارند.

** انتظار دارید که چون آقای هاشمی در انتخابات خبرگان رای آورده اند  نباید مورد انتقاد قرار بگیرند؟ البته آقای احمدی‌نژاد سال‌هاست که به اتهامات بی‌پایه و اساس وارده از سوی آقای هاشمی‌رفسنجانی هیچ پاسخی نداده‌اند و فعلاً در موضع سکوت قرار دارند.

*{ در خصوص مقایسه برخی احمدی نژاد با دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا} آقای احمدی‌نژاد همیشه منادی عشق و آزادی و محبت و عدالت و مدافع ارزش‌های اخلاقی و انسانی بوده‌اند و صدها میلیون انسان در گوشه و کنار جهان به آقای احمدی‌نژاد عشق می‌ورزند و ایشان را از صمیم جان دوست دارند. یک نمونه آن هم در سفر سال گذشته ایشان به شهر بورسا در ترکیه نشان داده شد. بعضی مقایسه‌ها از نوع قیاس‌مع‌الفارق است.

*{در مورد پوپولیست خواندن احمدی نژاد} اگر مردم را صاحبان واقعی کشور و ولی‌نعمت مسوولان دانستن و احترام و تکریم نسبت به مردم و سیاست‌گذاری بر پایه تقویت بنیه‌های اقتصادی مردم، از نشانه‌های پوپولیست بودن تلقی شود، باید برای همیشه و از همه فعالان سیاسی توقع داشته باشیم که پوپولیست باشند. اهتمام در جهت عزت و سربلندی یک ملت و تکریم مردم نه‌تنها با مصالح و منافع ملی منافات ندارد بلکه عین مصلحت کشور است.

tel final1

Share