سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت

تحریم محصولات ترکیه فرصتی برای توسعه روابط تجاری روسیه با ایران است/محصولات کشاورزی ایران بهتر از ترکیه است/گیلان دارای ظرفیت‌های خوبی برای همکاری با روسیه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت با بیان اینکه ایران دارای محصولات متنوع کشاورزی است، گفت: تحریم و ممنوعیت ورود محصولات ترکیه به روسیه فرصت خوبی برای توسعه روابط تجاری با ایران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ،کنستانتین آلکسیف با اشاره به توسعه روابط همکاری ایران و روسیه اظهار کرد: تحریم همکاری روسیه با ترکیه فرصت خوبی برای توسعه روابط تجاری با ایران ایجاد می‌کند.

۱۳۹۴۱۱۱۳۰۰۰۱۳۱_PhotoAوی با بیان اینکه طرف ایرانی دارای محصولات متنوع کشاورزی در زمینه‌های مختلف است، تصریح کرد: محصولات کشاورزی ایران بهتر از ترکیه بوده و امیدواریم ایران و روسیه از فرصت ایجاد شده در زمینه ممنوعیت ورود کالای ترکیه به روسیه به نفع دو کشور خود استفاده کنند.

سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت درباره مشکلات گمرکی صادرکنندگان محصولات کشاورزی به روسیه، گفت: مشکلات گمرکی نباید مانع از صادرات کالای ایرانی به روسیه شود و باید با تلاش دسته‌جمعی اشکالات موجود در گمرک را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه چندین اداره باید در برطرف کردن مشکلات گمرکی صادرکنندگان محصولات کشاورزی همکاری کنند، خاطرنشان کرد: اداره‌هایی مانند تجارت، امور خارجه، اقتصادی، خدمات آژانس گمرکی، مدیریت محلی و… باید مشکلات را پیگیری و برطرف کنند.

آلکسیف به ظرفیت‌های کشاورزی گیلان اشاره کرد و یادآور شد: گیلان دارای ظرفیت‌های خوبی برای همکاری با روسیه است.

وی با تصریح بر اینکه همکاری گیلان با روسیه می‌تواند الگوی خوبی در بحث تجارت، کشاورزی، گردشگری و… باشد، گفت: می‌توانیم با گیلان در زمینه‌های آموزشی، ارتباطات حمل و نقل و دیگر زمینه‌ها همکاری کنیم.

سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت علاقه‌مندی تجار ایرانی برای همکاری با روسیه را دو طرفه خواند و متذکر شد: روسیه علاقه‌مند به بسط و گسترش روابط تجاری با ایران بوده است و ما عامل توسعه این روابط در گیلان هستیم.

tel final1

Share