در دیدار رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای حاشیه دریای خزر عنوان شد:

تأکید رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بر لزوم ارائه اطلاعات دقیق از بازارهای هدف برای رونق تجارت خارجی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رایزنان بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر و برخی کشورهای منطقه در جریان سفر به استان گیلان با رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان دیدار نمودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن وتجارت گیلان ،رایزنان بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر و برخی کشورهای منطقه در جریان سفر به استان گیلان با رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان دیدار نمودند.DSC02386

 در این دیدار غلامرضا مؤدب شعار، مشاور رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و رضا عباسقلی مدیر کل امور نمایندگی های این سازمان نیز حضور داشتند.

براساس این گزارش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در این دیدار، ضمن اعلام نیاز به جهش صادراتی استان گفت: میزان شناخت از بازارهای هدف می بایست ارتقاء یابد تا براساس نیازها و ظرفیت های موجود در بازارهای مذکور برنامه ریزی لازم جهت افزایش تولیدات صادرات محور صورت گیرد.

علی منتظری افزود: در این راستا ارائه اطلاعات دقیق از بازارهای هدف برای رونق تجارت خارجی بسیار موثر و راهگشا می باشد و نقش رایزنان بازرگانی در این زمینه بسیار مهم می باشد.

وی تصریح کرد: توسعه تجارت با کشورهای CIS به ویژه کشورهای حاشیه دریای خزر از مهم ترین برنامه های استان برای افزایش صادرات می باشد.

منتظری افزود: ارائه اطلاعاتی نظیرقوانین گمرکی، استانداردهای موجود، قوانین تجارت با کشورها و نیازها و مزیت های بازار هدف از مهم ترین مواردی است که می تواند از طریق رایزنان بازرگانی در اختیار تجار و فعالان بخش خصوصی قرار گیرد.

وی همچنین گفت: امیدواریم با تقویت کارکرد اقتصادی سفارتخانه های ایران در کشورهای حوزه  CISشاهد رونق روزافزون صادرات به این کشورها به ویژه از استان گیلان باشیم.

در این دیدار همچنین تعدادی از رایزنان ایران در کشورهای حاشیه دریای خزر به بیان نظرات و ایده های خود در حوزه تجارت پرداختند.

امکان تبادل هیأت های تجاری میان استان گیلان و برخی کشورهای منطقه، برگزاری نمایشگاه های تخصصی، جذب هیأت های سرمایه گذاری خارجی و تلاش در راستای شناساندن ظرفیت های اقتصادی استان گیلان به کشورهای مذکور از مهم ترین موارد مطرح شده توسط رایزنان بازرگانی در این دیدار بود.

DSC02393

tel final1

Share