جاده خراب و غیرقابل عبور

بی سرپناهی خانواده فومنی که خانه آنها در آتش به خاکستر تبدیل شد+تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عصر روز گذشته یک باب منزل مسکونی در روستای راسته کنار طعمه حریق شد. اگرچه ساکنین خانه سالم از آتش رهایی یافته ولی تمام خانه در آتش سوخت.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یک باب منزل مسکونی در روستای راسته کنار فومن بر اثر بی احتیاطی و اتصالی برق در آتش سوخت.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن عصر روز گذشته یک باب منزل مسکونی در روستای راسته کنار طعمه حریق شد. اگرچه افراد خانه سالم از آتش رهایی یافته ولی تمام خانه در آتش سوخت. در ابتدا گفته شده بود اگر ماشین آتش نشانی زودتر می رسید این خانه با لوازمش خاکستر نمی شد اما بررسی ها حکایت از آن دارد که علت اصلی دیر رسیدن ماشین آتش نشانی خرابی راه و غیر قابل عبور و مرور بودن جاده است.photo_2016-04-04_15-29-34

در مسیر راه تا داخل روستا با وجودی که فاصله چندان زیادی با آسفالت ندارد خرابی این جاده و بی توجهی به راه روستا نگران کننده است.

عظیم شعبانپور کشاورز زحمت کش که بر اثر یک انصالی برق زندگی آنها به خاکستر تبدیل شده , سخت نگران این بود که با توجه به شروع کار کشاورزی چگونه باید به دنبال سرپناهی برای خود و خانواده باشد.

عدم بیمه آتش سوزی این منزل مسکونی سبب شده بود که این خانواده که با سرمایه کوچکشان این خانه را ساخته بودند بیش از پیش نگران شوند.

همسر عظیم شعبانپور با نگرانی به ما می گوید:هیچ سرپناهی نداریم و حتی کتاب فرزندانم سوخته است و از عصر دیروز تا الان در میان خاکستر راه می روم اما دست کمک به سوی مسئولان دراز می کنم کو از آنها می خواهم که در خانه گرمشان به یاد من و خانواده ام باشند.

تعدادی از همسایه های مجاور این منزل مسکونی که در آتش سوخته است نیز به ما می گویند:اگر راه روستا ماشین رو بود این خانواده اینقدر آسیب نمی دیدند. آتش نشانی خیلی زحمت کشید اما کار از کار گذشته بود.

احمد نوروزی بخشدار مرکزی فومن در خصوص علت خرابی راه روستای راسته کنار گفت:در بخش مرکزی شهرستان فومن راه روستایی زیادی داریم که حتی از شن ریزی نیز محرومند زیرا ما حق برداشت شن و ماسه را نداریم و از جمله اینها راه پشت بازارچه روستای راسته کنار است. ما سال گذشته راه چهار کیلومتری روستا را آسفالت کردیم و بیشتر از آن بودجه و اعتبار نداشتیم ولی من امروز با تدابیری که اندیشیدم راه پشت بازارچه را به سرعت برای عبور ماشین بزرگ شن ریزی خواهم کرد اگر چه الان فصل بهار است و ما طبق دستور محیط زیست به علت تخم ریزی ماهیان حق برداشت نداریم .

خبرنگار:زلیخا صفری

tel final1

Share