دیارمیرزا گزارش می دهد

بهار دلکش خرمکش شفت و آبشار زیبای دودوزن محیطی دنج برای حضور گردشگران+تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا منطقه خرمکش به علت وجود آبشار دودوزن , مسجد بزرگ و بقعه زیارتی سید رضی و پنیر معروف آن در گنار زیبایی های بکر طبیعی در ایام تعطیلی یکی از مناطق گردشگرپذیر شهرستان شفت محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از شفت , آبشار دودوزن در استان گیلان و در فاصله ۲۴ کیلومتری از شفت و در منطقه خرمکش قرار دارد.photo_2016-03-28_16-51-12

این آبشار در درون جنگل و از زیباترین آبشارهای گیلان محسوب می شود و برای دسترسی به آن باید از شفت به احمد سر گوراب،روستای شالماء،سفیدمزگی،بازارچه علیسرا،بقعه آقا سید کاس اقا معروف به سید رضی و سیاه مزگی بگذرید و بعد از سیاه مزگی به روستای زیبای سیاحتی و گردشگری خرمکش می رسیم،در مسیر راه علاوه بر زیبایی رودخانه که از آبشار زیبای خرمکش سرچشمه می گیرد در فاصله ۲ کیلومتری روستای توسه،روستای توریستی خرمکش قرار دارد.

بعد از طی ۳۰۰ کیلومتر به تابلویی می رسیم که پلی ما بین دو مسیر است و به این محدوده خرم، خرم کش می گویند که اطراف سیاه مزگی است .مسیر رسیدن تا آبشار تا بالای روستا اسفالت شده و مسیر سر پایینی به شکل سنگ فرش بازسازی شده است.

همانطور که می دانید  پنیر سیاه مزگی شهرت جهانی دارد زیرا با روش خاص و محلی در این منطقه تولید می شود

این منطقه ی زیبا دارای پوشش جنگلی،چشمه ،رودخانه پر آب و خروشان است و در بهار و تابستان خنک و در زمستان بسیار سرد و برفگیر می باشد.

این منطقه به علت وجود آبشار دودوزن , مسجد بزرگ و بقعه زیارتی سید رضی و پنیر معروف آن در گنار زیبایی های بکر طبیعی در ایام تعطیلی یکی از مناطق گردشگرپذیر شهرستان شفت محسوب می شود.

tel final1

Share