مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان خبر داد:

برگزاری جشنواره سنتی در گیلان بمناسبت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از اجرای ویژه برنامه های این اداره کل بمناسبت روز جهانی بناها ومحوطه های تاریخی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  ،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از اجرای ویژه برنامه های این اداره کل بمناسبت روز جهانی بناها ومحوطه های تاریخی خبر داد.

photo_2016-02-17_19-23-31alizade_رضا علیزاده با تبریک به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه ها و نقش آن انتقال میراث کهن این سرزمین به آیندگان اظهار داشت: آنچه که ضامن هویت بخشی به جامعه و احیای فرهنگی می شود، توجه به داشته های ارزشمند گذشتگان بعنوان میراثی ماندگار است.

وی به شعار امسال  روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی تحت عنوان «میراث ورزشی، با هدف تجلیل از نقش ورزش در بهبود زندگی انسان» اشاره نمود و گفت: این عنوان با هدف تجلیل از نقش ورزش در بهبود زندگی انسان انتخاب شده است.

این مسئول با بیان اینکه دو ورزش بومی – محلی لافندبازی و کشتی گیله مردی در فهرست آثار ناملموس گیلان به ثبت رسیده، از اجرای ویژه برنامه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان بمناسبت روزجهانی بناها و محوطه ها خبر داد.

علیزاده به برپایی جشنواره سنتی فرهنگی- ورزشی در موزه میراث روستایی گیلان و اماکن تاریخی استان اشاره نمود و افزود: اکو موزه میراث روستایی گیلان نمونه بارز معماری اصیل نقاط مختلف گیلان است که در همه ایام سال گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می نماید.

وی، تلاش و پیگیری مکاتبات جهت ثبت زورخانه پوریای ولی بعنوان اولین زورخانه ورزشی رشت را از اقدامات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان خواند و بیان داشت: انجام مکاتبات برای ثبت زورخانه ورزشی شهرستان لاهیجان نیز صورت گرفته و امید است در آینده نزدیک شاهد ثبت این مکان ورزشی و پر اصالت باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان نسبت به واگذاری کاروانسرای لات به بخش خصوصی از سوی دفتر حفظ و احیاء بناها، محوطه ها و بافتهای تاریخی سازمان مرکزی ابراز خرسندی نمود و افزود: نگهداری از اماکن تاریخی، ایجاد اشتغال، جلوگیری از تخریب و جذب گردشگر از مزایای واگذاری اماکن تاریخی است.

گفتنی است جشنواره فرهنگی- ورزشی مذکور روز پنج شنبه ۲/۲/۹۵ ساعت ۱۶ تا ۱۸:۳۰ برگزار می شود.

tel final1

Share