رئیس راه و شهرسازی آستارا خبرداد

برای چندمین بار متوالی آثار تجاوز به حریم راه در گردنه حیران جمع آوری شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس راه و شهرسازی آستارا با تاکید بر لزوم حفظ و مراقبت از حریم راه ها گفت: ساخت و سازها در حریم راه‌ها یکی از چالش‌های مهم جاده‌ای این منطقه محسوب می‌شوند و حضور آنها موجب کاهش دید رانندگان و در نهایت افزایش تصادفات و مرگ میر مردم و مسافرین خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا انور بی نیاز رئیس راه و شهرسازی آستارا با اعلام این خبر گفت : با هدف ارتقاء ایمنی، برای چندمین بار متوالی دکه های مزاحم در حریم راه در گردنه حیران تخریب و آثار آن جمع آوری شد.
photo_2016-04-12_12-33-48 انور بی نیاز رئیس راه و شهرسازی آستارا با تاکید بر لزوم حفظ و مراقبت از حریم راه ها گفت: ساخت و سازها در حریم راه‌ها یکی از چالش‌های مهم جاده‌ای این منطقه محسوب می‌شوند و حضور آنها موجب کاهش دید رانندگان و در نهایت افزایش تصادفات و مرگ میر مردم و مسافرین خواهد بود.
وی با بیان اینکه به دلیل موقعیت توریستی منطقه به کرات در گردنه حیران با ساخت و سازهای غیرمجاز مواجه هستیم خاطر نشان کرد:علیرغم جمع آوری این دکه های غیرمجاز طی چند مرحله ،باز افرادی در این محدوده در سه نقطه بدون رعایت حریم قانونی اقدام به احداث بنا نموده که پس از طی مراحل قانونی و اخذ حکم قضایی ساخت ساز تخریب و آثار ناشی ازآن جمع آوری شد.
رئیس راه و شهرسازی آستارا حفظ و حراست از حریم قانونی راههای اصلی ، فرعی و روستایی حوزه استحفاظی را یکی از مهمترین و اصلی ترین وظایف خودعنوان کرد و افزود: در این راستا عوامل راهداری این اداره همواره نسبت به نظارت و بازدید از محورهای ارتباطی اقدام و در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در حریم قانونی راه از طریق مراجع ذیربط با افراد خاطی برخورد خواهد شد.
بی نیاز در پایان گفت: گردنه حیران یکی از نقاط گردشگری شهرستان آستارا محسوب می شود که به دلیل دارا بودن جاذبه های گردشگری وچشم انداز های بدیع همواره اراضی مجاور حریم راه‌های این منطقه مورد طمع زمین خواران بوده وهمین امر باعث شده تا ساخت و سازهایی در حاشیه راه‌های مذکور بدون مجوز از مراکز ذیربط به صورت غیر مجاز انجام شود که خوشبختانه با هشیاری عوامل راهداری برچیده شد.


tel final1

Share