رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

با بهره برداری از فاینانس چین در حفاظت از محیط زیست گیلان کوشا باشیم/توجه ویژه دولت به راه‌های شمال

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نوبخت به وضعیت ناهنجار گوهر رود و زرجوب اشاره و تصریح کرد: ۵۰ میلیارد تومان امسال جهت بهسازی شرایط نامناسب این دو رودخانه در نظر گرفته شده است که باید بابهره برداری از فاینانس چین در حفاظت از محیط زیست گیلان کوشا باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان , محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور امروز(۱۴ فروردین) در جلسه شورای برنامه ریزی استان گیلان در سالن الغدیر استانداری در رشت اظهار کرد: توجه به طرح‌های عمرانی زمینه اشتغال در جامعه را فراهم خواهد کرد.IMG_6191

وی با بیان اینکه در سال جاری ۵۹ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی به کل کشور اختصاص یافته است گفت: از این مقدار ۱۲۰میلیارد تومان اعتبارات عمرانی سال جاری در گیلان پیش بینی شده است.

نوبخت با اشاره به اعتبار عمرانی ۱۱۰ میلیارد تومانی گیلان در سال گذشته تصریح کرد: با بررسی های انجام شده سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی به گیلان پرداخت شد که بیشتر از مصوب کشوری بوده است.

وی به پروژه‌های راه آهن و آزادراه رشت پرداحت و افزود: همه مردم ایران جهت استفاده از طبیعت گیلان از آزاد راه وارد استان می شود که از برنامه های مهم امسال دولت توجه ویژه به راه‌های شمال کشور است.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ۱۴۰ میلیارد تومان کل اعتبارات ۱۱ کیلومتر آزاد راه بود که با بررسی انجام شده اکنون برای هشت کیلومتر باقی مانده یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی بابیان اینکه جلسات متعدددی جهت افزایش درآمد اقتصادی کشور در سال گذشته برگزار شد اظهار کرد: تاکنون در ۵۰ درصد اجرای برنامه‌ها رشد اقتصادی صورت گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور افزود: امسال آغاز برنامه ششم در کشور است که هنوز برنامه‌های برنامه ششم تصویب نشده است.

وی خاطرنشان کرد: ۸ درصد رشد اقتصاد ملی در برنامه پنجم صورت گرفته که پیش بینی می شود با هم دلی و همکاری مسئولان و مردم، رشد اقتصاد ملی در برنامه ششم نیز اجرایی شود.

نوبخت  افزود: ۵۹ هزار میلیارد تومان به طرح‌های تملک و دارایی و عمرانی سرمایه گذاری، یکصدو سه هزار میلیارد تومان شرکت‌های دولتی سرمایه گذاری و سه هزار میلیارد تومان به بخش کشارزی و همچنین ۵۰ میلیارد دلار به فاینانس طرح‌های مختلف در کشور پیش بینی اعتبار شده است.

وی به تحریم های چند سال اخیر پرداخت وگفت: بر اثر تحریم ها، صادرات نفت و همچنین قیمت نفت کاهش یافته بود که  قبل از تحریم قیمت نفت یکصدو ۱۹ میلارد دلار بود که امروز به زیر ۱۹ میلیارد دلار کاهش یافته است.

این مقام مسئول اذعان کرد: سال گذشته سال سختی در کشور بود که بر اثر تحریم ها  ورود اقتصاد به کشور محدود شده بود.

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور خاطر نشان کرد: با وجود مشکلات و تحریم‌ها حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان پرداخت و همچنین  یارانه ها نیز واریز شد.

وی افزود: بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان صندوق بازنشستگی کشور به باز نشستگان بایستی پرداخت می شد که از این اعتبار سهم دولت پرداخت شد مابقی پرداختی که مربوط به شرکت ها و کارخانجات بود، پرداخت نشد.

نوبخت گفت: زنجیر تحریم ها امسال از کشور برداشته شده است و شرایط اقتصادی کشور  مطلوبتر و زمینه سرمایه گذاری در کشور فراهم خواهد شد.

 رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور به محاسبات جهانی در مورد رشد سرمایه گذاری ایران پرداخت و افزود: در سال جاری بر اساس آمار و محاسبات ۵ تا ۶ درصد ایران رشد سرمایه گذاری خواهد داشت.

وی  به برنامه ها سال جاری اشاره و خاطر نشان کرد: طرح های عمرانی و تولیدی از مقوله های مهم برنامه های دولت است.

نوبخت اذعان کرد: طرح های عمرانی مربوط به بخش دولتی است و طرح های تولیدی مربوط به بخش دولت و خصوصی است.

این مقام مسئول به راه‌های شمال ایران پرداخت و افزود: طرح راه آهن و آزاد راه رشت -قزوین در اولویت برنامه های ویژه دولت تدبیر و امید قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: بهره برداری از کنار گذرها در شهرستان سیاهکل، کمربندی لنگرود و …. از جمله پروژه های گیلان بود که سال گذشته در استان انجام شد.

نوبخت به وضعیت ناهنجار گوهر رود و زرجوب اشاره و تصریح کرد: ۵۰ میلیارد تومان امسال جهت بهسازی شرایط نامناسب این دو رودخانه در نظر گرفته شده است که باید بابهره برداری از فاینانس چین در حفاظت از محیط زیست گیلان کوشا باشیم.

وی  به تالاب انزلی پرداخت و افزود: اگر به شرایط محیط زیست استان توجه نشود و رودخانه ها و تالاب ها مورد توجه قرار نگیرد شرایطی به مانند دریاچه ارومیه در استان فراهم خواهد شد که قابل جبران نخواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور به طرح های فوری گیلان اشاره و اذعان کرد: ۱۸۹ طرح در گیلان در دست اجراست که با اعتبار ۷۳۲ میلیارد تومان و با اشتغال ۱۲ هزار و ۵۴۴ نفر پیش بینی شده است.

نوبخت به ظرفیت های بسیج و سپاه اشاره و خاطر نشان کرد: تا حد امکان از ظرفیت های بسیج و سپاه در افزایش تولید جامعه استفاده شود.

ریس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: برای افزایش تولید در کشور می‌باید تدابیر در جهت ارائه تسهیلات بانکی با بهره کم و همچنین نظارت بر اینکه آیا وام پرداختی در حهت تولیدات هزینه می شود یا در بخش های دیگر به کار رود.

tel final1

Share