صبح امروز رخ داد

انفجاز گاز در رشت ۲ مصدوم بر جای گذاشت/به ۲۱ واحد مسکونی خسارت وارد شد+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مومنی در ادامه به مصدومیت دو شهروند؛ یک زن حدودا ۳۷ ساله و یک کودک ۸ ساله اشاره داشت و گفت: مصدومین که بواسطه موج انفجار و پرتاب شیشه دچار مصدومیت و سوختگی از ۵الی ۱۵ درصد شده بودند توسط عوامل اورژانس به بیمارستان انتقال یافتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در پی تماس خیل عظیمی از شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی در ساعت ۱۰:۱۳دقیقه صبح امروز ۴ فروردین ۹۵ مبنی بر شنیده شدن صدای انفجار مهیب و تخریب چندین باب منزل مسکونی مهدی فردپور متصدی ارتباطات و مرکز کنترل ۱۲۵ آتش نشانی ۷ دستگاه خودروی اطفایی و نجات از ایستگاه های ۱و۵و۹ بهمراه ۱۷ آتش نشان و ۵ افسر ارشد سازمان را به  محل حادثه واقع بلوار شهدای گمنام- خیابان هیجدهم اعزام کرد.۲۰۸۹-۱۰۴

 شهرام مومنی معاونت عملیات سازمان آتش نشانی که در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: بواسطه اعلام حادثه انفجار مهیب و تخریب آپارتمان های همجوار، سریعا در کمتر از  ۳دقیقه تمامی تیم های اعزامی به محل حادثه رسیده و سریعا به سه گروه امداد و نجات و اطفای آتش تقسیم شدند.

مومنی در ادامه با بیان اینکه بواسطه ریزش آوار و احتمال محبوس شدن شهروندان تیم نجات سازمان آتش نشانی به جستجوی محبوس شدگان احتمالی و همچنین انجام تمهیدات ایمنی در محل پرداخت افزود: دو گروه امداد و نجات سریعا تمامی مکان های آسیب دیده را بازدید و از نبود فرد یا افراد در زیر آوار اطمینان حاصل نمودند.

مومنی در ادامه به مصدومیت دو شهروند؛ یک زن حدودا ۳۷ ساله و یک کودک ۸ ساله  اشاره داشت و گفت: مصدومین که بواسطه موج انفجار و پرتاب شیشه دچار مصدومیت و سوختگی از ۵الی ۱۵ درصد شده بودند توسط عوامل اورژانس به بیمارستان انتقال یافتند.

 همین گزارش حاکی است: طی بررسی های بعمل آمده توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی علت انفجار نبود درپوش شیر گاز و باز شدن اهرم گاز شهری و نهایتا تجمع بیش از حد گاز و انفجار فراهم بوده است.

در ادامه شهرام مومنی سرپرست معاونت عملیات سازمان آتش نشانی با بیان اینکه میزان خسارات وارده تا کنون بیش از ۲۰۰ میلیون تومان محاسبه شده و می بایست تخمین دقیق خسارت متعاقبا توسط کارشناسان صورت پذیرد از جزییات خسارات چنین گفت: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته و اطلاعات کسب شده موج انفجار موجبات آسیب دیدگی جزیی اعم از  شکستگی درب، پنجره و شیشه ۱۰ واحد آپارتمان مسکونی، ۳ باب منزل مسکونی ویلایی و دو خودروی سواری و همچنین آسیب دیدگی شدید اعم از تخریب دیوارها ، سقف و…. ۸ باب آپارتمان مسکونی دیگر را نیز فراهم نمود.

 این مسوول آتش نشانی با اشاره به انفجار مشابه گاز شهری که در ساعت ۲۳:۰۸ دقیقه پنج شنبه ۱ بهمن ۹۴  واقع در خیابان شهید مطهری- ابتدای خیابان حاجی آباد بدلیل نبود درپوش گاز شهری بوده به شهروندان توصیه و تاکید داشت: دقت به ایمنی وسایل برقی و گازی امری مهم واساسی است که هر گونه سهل انگاری در استفاده، حفظ و نگهداری میتواند خسارات جبران ناپذیری را دربرداشته باشد.

Share