امام جمعه موقت رشت:بهترین شادی حضور در نماز جمعه و عبادت می باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امام جمعه موقت رشت کلید حل تمام مسائل و مشکلات را اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: مردم باید در این راستا حرکت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ،حجت‌الاسلام احمد عبدالله‌زاده پاشاکی امروز در خطبه‌های نخستین نماز جمعه سال ۹۵ این شهر، خداوند را دوستدار انسان‌های با تقوا دانست و اظهار کرد: رستگاری در دنیا و آخرت متعلق به پرهیزکاران است.

abdolahzadehوی با بیان اینکه انسان‌های با تقوا در سال جدید به فکر فقرا هستند، افزود: انسان‌های متقی پایبند به دستورات دینی هستند.

این مسئول به سالروز میلاد حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و گفت: میلاد این بانوی بزرگ اسلام را به امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب و مردم ولایتمدار تبریک می‌گوییم.

وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه (س) تلاوت قرآن را دوست داشت، خاطرنشان کرد: قرآن نور و روشنایی است و این سنت را باید از حضرت زهرا (س) داشته و با قرآن مأنوس باشیم.

عبدالله‌زاده‌پاشاکی میلاد امام خمینی (ره) همزمان با تولد حضرت فاطمه (س) عنوان کرد و افزود: نمازگزاران توجه داشته باشند سیره امامان (ع) تلاوت و توجه و انس با قرآن بود.

وی با تصریح بر اینکه اگر انس با قرآن داشته باشیم به تمام خواسته‌ها می‌رسیم، یادآور شد: در قرآن نسبت به احسان به والدین سفارش شده است.

امام جمعه موقت رشت گفت: درباره نماز در قرآن سفارش‌های بسیاری شده اما خداوند در احترام به پدر و مادر وارد جزئیات می‌شود و می‌فرماید در حق والدین دعا کنید و امام صادق (ع) فرمود اگر می‌خواهید عمر طولانی داشته باشید به پدر و مادر نیکی کنید.

وی به برخی ناهنجاری‌ها در این ایام نوروز در گیلان اشاره کرد و ادامه داد: برخی در این ایام تصور می‌کنند شادی همراه با گناه است و حرام و حلال و محرم و نامحرم را تشخیص نمی‌دهند.

عبدالله‌زاده‌پاشاکی یادآور شد: تلاش کنیم گناه به زندگی ما وارد نشود، گناه در زندگی تاریکی می‌آورد و خداوند جزای آن را در این دنیا می‌دهد.

وی بهترین شادی را حضور در نماز جمعه و عبادت دانست و خاطرنشان کرد: معصیت موجب خسارت در دنیا و آخرت می‌شود و ورشکستگی می‌آورد.

خطیب موقت رشت به پیام نوروزی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در پیام نوروزی مقام معظم رهبری چند نکته حائز اهمیت است و ایشان فرمودند ابتدا و انتهای سال ۹۵ با نام فاطمه (س) مزین شده است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم فرمودند سال ۹۴ آمیزه‌ای از شیرینی‌ها و تلخی‌ها بود، افزود: فاجعه منا از حوادث بسیار تلخ و راهپیمایی ۲۲ بهمن شیرینی سال ۹۴ بود.

عبدالله‌زاده‌پاشاکی برجام را دارای فرصت‌ها و تهدیدها دانست و یادآور شد: مسئولان باید به این مسئله توجه داشته باشند.

تحقق اقتصاد مقاومتی کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامیدند، خاطرنشان کرد: خروج از رکود و احیای کارخانه‌ها مهم است.

امام جمعه موقت رشت اقتصاد را اولویت مهم کشور عنوان کرد و متذکر شد: اگر در این زمینه موفق شویم می‌توانیم در عرصه‌های دیگر نیز به موفقیت برسیم.

این مسئول کلید حل تمام مسائل و مشکلات را اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: مردم باید در این راستا حرکت کنند.

عبدالله‌زاده‌پاشاکی با اشاره به اینکه جای تاسف است که یک روستایی مایحتاج خود را از شهر تهیه می‌کند، خاطرنشان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند تلاش همگانی است.

وی به ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: ۹۸.۲ درصد مردم در سال ۵۸ به جمهوری اسلامی رأی دادند و جمهوریت با اسلامیت توأم است و مردم با حضور خود باید کشور را حفظ کنند و به رشد و تحول برساند.

امام جمعه موقت رشت با تصریح بر اینکه امام (ره) در عمل ثابت کرد اسلام برای دنیا و آخرت مردم برنامه دارد، خاطرنشان کرد: در منطقه به عنوان حامی مظلوم و مقابله با ظالم درخشیدیم و باید از مردم مظلوم فلسطین، سوریه، یمن و … دفاع کنیم بنابراین فرزندان این کشور در سوریه از حرم ائمه (ع) دفاع می‌کنند.

وی متذکر شد: امروز به جایی رسیده‌ایم که رژیم صهیونیستی و آمریکا مطرح می‌کنند جمهوری اسلامی قوی است.

tel final1

Share