صبح امروز انجام گرفت

الحاق داک دو هزار تنی به نیروی دریایی با حضور وزیر دفاع در انزلی/دریادار رضایی حداد:کسب اشراف کامل اطلاعاتی و عملیاتی، چشم انداز ما در سال جدید است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرمانده ناوگان شمال متذکر شد: کسب اشراف کامل عملیاتی و اطلاعاتی، چشم انداز ما در سال ۹۵ است که با تکیه بر نیروی انسانی ولایتمدار و توانمند و تجهیزات به روز و کارآمد، بهترین شرایط برای تمامی فعالیت های تجاری، صنعتی، زیست محیطی و گردشگری در بستر امنیت در این دریا مهیا شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا ،فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، کسب اشراف کامل اطلاعاتی و عملیاتی را چشم انداز این نیرو در سال جدید عنوان کرد.

hadadrezaei_0205 امیر دریادار افشین رضایی حداد روز پنجشنبه در آیین تحویل حوض شناور تعمیراتی گیلان ۲۰۰۰ (داک)به نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: نیروی دریایی در دو برهه زمانی در سال های ۱۳۱۰ و ۱۳۸۲ برای تقویت بنیه و توان شناوری – دفاعی خود تلاش کرد که به دلیل محدودیت دسترسی به این دریا، این مهم اتفاق نیفتاد.
وی خاطرنشان کرد: فرمانده معظم کل قوا که تدابیرشان همواره راهگشا و بهترین چراغ راه برای نیروهای نظامی است، دستور فرمودند که نسبت به ساخت یگان های شناور جهت نیروی دریایی ارتش اقدام شود.
امیر رضایی حداد افزود: در آن تاریخ، خوشبختانه به گونه ای این تدابیر به دست پرتوان دانشمندان و صنعتگران ایران اسلامی انجام شد که بهترین اقتدار و صلابت را در خزر شاهدیم.
فرمانده ناوگان شمال متذکر شد: کسب اشراف کامل عملیاتی و اطلاعاتی، چشم انداز ما در سال ۹۵ است که با تکیه بر نیروی انسانی ولایتمدار و توانمند و تجهیزات به روز و کارآمد، بهترین شرایط برای تمامی فعالیت های تجاری، صنعتی، زیست محیطی و گردشگری در بستر امنیت در این دریا مهیا شده است.
حوض شناور تعمیراتی گیلان ۲۰۰۰ برای به آب اندازی و از آب گیری شناورهای دو هزار تنی ساخته شده و ۱۱۰ متر طول ، ۲۰ متر و ۱۱ متر ارتفاع دارد.
این نخستین شناور ساخته شده از این نوع با این ظرفیت در صنایع شهید تمجیدی است.
پیش از این در صنایع دریایی شهید تمجیدی، ناوشکن دماوند و چند ناو کلاس پیکان مانند جوشن ساخته و به نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه چهارم نیروی دریایی در بندرانزلی تحویل داده شده است.
در مراسم تحویل شناور گیلان ۲۰۰۰ به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز حضور دارد.

tel final1

Share