دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

اقتصاد باید به مانند سیاست اسلامی شود/اقتصاد با رفاه تفاوت دارد/مردم بدانند عبادت تنها نماز خواندن و روزه گرفتن نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اقتصاد باید به مانند سیاست اسلامی شود گفت: دفاع از کشور نیازمند اقتصاد قوی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم ،محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح امروز در جمع اعضای شورای مرکزی نهضت صرفه‌جویی در سرمایه‌های ملی با تبریک سال نو و آرزوی سعادت و پیشرفت برای هم‌وطنان و شیعیان جهان گفت: تشکر می‌کنم از شما که هم‌راستا با نیاز نظام حرکت می‌کنید. انقلاب به ایستگاه اقتصاد رسیده و امیدواریم از این ایستگاه به‌خوبی عبور کنیم. بسیاری از انقلاب‌ها نتوانسته‌اند از این ایستگاه عبور کنند. عبور از این ایستگاه برای انقلاب اسلامی شدنی و مقدور است. ما باید اقتصاد را هم به‌مانند سیاست اسلامی کنیم. همه شئون زندگی، صنعت، معماری، کشاورزی را باید مانند سیاست و امنیت و دفاع مردمی و اسلامی شود. از بعد دیگر، حکومت‌داری هزینه دارد و دفاع از کشور نیازمند اقتصاد قوی است. معیشت مردم به اقتصاد قوی است. نمی‌توان بدون بهره‌برداری صحیح از منابع و اقتصاد، زندگی مردم و فرهنگ را متحول کرد و پیشرفت داد.

rezaeiوی با اشاره به شعار سال ۹۵ افزود: به همین دلایل است که در این هجده سال اخیر، ۹ سال را مقام معظم رهبری با عنوان‌های مرتبط به اقتصاد نام‌گذاری فرموده‌اند. باید توجه داشت که اقتصاد با رفاه تفاوت دارد. فقط به نتیجه اقتصاد نگاه نمی‌کنیم. در این فرایند اشتغال، تولید، صادرات و … قرار می‌گیرد. هیچ فعالیت اقتصادی نیست که فرهنگ در آن نباشد. باید صرفه‌جویی در تولید، مصرف صورت گیرد حتی صرفه‌جویی پس از مصرف نیز باید باشد؛ و حتی در بازیافت زباله‌ها باید مدنظر باشد. در دنیای امروز به صرفه‌جویی در همه ارکان اقتصاد و تولید نیاز است صرفه‌جویی هم اقتصادی است وهم معنوی است لذا نمی‌توان کار فرهنگی را از اقتصاد جدا کرد. از مهم‌ترین مسائل فرهنگی که به اقتصاد مرتبط است، همین مسئله صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف است. واقعاً اسراف زیبنده انقلاب ما، نهادها و خانواده‌های ما نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اگر از منابع داخلی به‌خوبی استفاده کنیم می‌توان با همین میزان منابع یک‌صد و پنجاه میلیون نفر را تأمین کرد.

رضایی ادامه داد: مدیریت جهادی را می‌توان از امور ساده و بدون نیاز به امکانات زیاد، شروع کرد و جلوی به هدر رفتن منابع را گرفت. من از این حرکت حمایت معنوی و فکری می‌کنم تا این نهضت جلو برود چون یک حرکت انقلابی در جهت منویات مقام معظم رهبری است. پیشنهاد می‌کنم برای این کار یک دستور عمل ساده برای خانواده‌ها تدوین کنید تا مردم بدانند عبادت تنها نمازخواندن و روزه گرفتن نیست و همه کارهایی که ما می‌کنیم باید تائید خداوند متعال را داشته باشند. برداشتن یک‌تکه نان از روی زمین هم عبادت است. بی‌تفاوتی نسبت به نعمت‌های الهی و بهره‌برداری نادرست از نعمت‌ها، کفر و ناشکری است و لازم است این فرهنگ را از خانواده‌ها شروع کنیم.

tel final1

Share