علیزاده خبرداد

افزایش اقامت مسافران خارجی در گیلان/بازدید بیش از ۱۶۷ هزار نفر از مجموعه قلعه رودخان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان ضمن اعلام این خبر، از رشد ۷.۴۹ درصدی اقامت مسافران در واحدهای اقامتی استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و در بازه زمانی ۲۷ اسفند ۹۴ تا پایان ۶ فروردین ۹۵ گفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،با پایان دور نخست سفرهای نورورزی، دور دوم سفرها با شتاب بیشتری آغاز شده است.

photo_2016-02-17_19-23-31alizade_ رضا علیزاده از انگیزه بالای مسافران ورودی به استان گیلان گفت و اظهار داشت: با توجه به پایان دور نخست سفرهای نوروزی همچنان شاهد ورود خیل عظیمی از گردشگران به منظور سفر به گیلان هستیم که با توجه به ویژگی های منحصر بفرد گردشگری استان، بروز شرایط کنونی دور از انتظار نبوده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان ضمن اعلام این خبر، از رشد ۷.۴۹ درصدی اقامت مسافران در واحدهای اقامتی استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و در بازه زمانی ۲۷ اسفند ۹۴ تا پایان ۶ فروردین ۹۵ گفت و با اشاره به اقامت ۳ میلیون و ۱۴۳ هزار و ۹۹۹ نفر شب در واحدهای اقامتی استان تصریح کرد: با توجه به استقبال خوب گردشگران از جاذبه های تاریخی و ‌فرهنگی گیلان، حضور پرشوری را در موزه های استان شاهد بودیم که براساس آمار بدست آمده تعداد  ۱۹۵هزار و ۴۰۰ نفر از این مجموعه ها بازدید بعمل آوردند.

وی افزود: ۳۵۹ مسافر خارجی نیز در مدت اعلام شده در مراکز اقامتی گیلان اقامت کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در ادامه خاطرنشان کرد: بر طبق آمار، بیش از ۵۶۵ هزار خودرو در مدت یاد شده وارد گیلان شده است.

علیزاده ادامه داد: در بین رتبه بندی بازدید از موزه ها نیز، مجموعه قلعه رودخان با ۱۶۷ هزار و ۳۹۱ نفر بازدید، موزه میراث روستایی با ۱۴هزار و ۴۲۸ نفر بازدید و همچنین موزه نظامی انزلی نیز با ۵ هزار و ۵۷۲ نفر بازدید به ترتیب رتبه های اول تا سوم بیشتر بازدید از موزه های استان را در مدت یاد شده به خود اختصاص دادند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان اظهار داشت: شهرک تاریخی ماسوله نیز با استقبال مطلوب مهمانان نورورزی، بیش از ۷۵ هزار و ۸۰۰ نفر بازدیدکننده داشته است.

گفتنی است: نوروز امسال، خانه شوکتی و نیز عون بن علی به عنوان دو مجموعه جدید در شهرک تاریخی ماسوله به لیست موزه ها اضافه شد که بر این اساس تعداد موزه های گیلان به عدد ۹ رسید.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان در پایان از ادامه روند بازرسی های نظارتی گفت و تصریح کرد: در مدت یاد شده ۹۹۳ مورد بازدید از اماکن پذیرایی و اقامتی و خدمات گردشگری استان بعمل آمده که در این راستا ۶۰ مورد تذکر و ۷ مورد اخطار کتبی به ثبت رسیده است.

tel final1

Share