مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان

اعتبار احیای تالاب انزلی اندک است/ بیش از یک میلیارد و ۲۰۰میلیون مترمکعب رسوب وارد تالاب شده است/برنامه‌های مدونی برای حوضچه‌ها و ایجاد تالاب مصنوعی داریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: اعتباراتی که برای احیای تالاب انزلی اختصاص می یابد در حال حاضر اندک است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا ،مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: اعتباراتی که برای احیای تالاب انزلی اختصاص می یابد در حال حاضر اندک است.

mohammadpoor_3833قربانعلی محمدپور با اشاره به بازدید طیب نیا، وزیر اقتصاد و داریی از تالاب انزلی اظهار کرد: ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست بر تسریع ادامه اجرای عملیات احیای تالاب انزلی تاکید دارند و به همین جهت با مطلع شدن از حضور وزیر اقتصاد و داریی در گیلان از وی خواستند که از تالاب انزلی بازدید داشته باشند و این بازدید پنجشنبه انجام شد. طیب نیا، وزیراقتصاد و دارایی ضمن بازدید از تالاب انزلی و آگاهی یافتن از روند اجرای طرح احیاء تالاب انزلی در جریان جزئیات این پروژه قرار گرفت.
وی تصریح کرد: طی ۴دهه اخیر بیش از یک میلیارد و ۲۰۰میلیون مترمکعب رسوب وارد تالاب انزلی شده است و زندگی جانوران و گیاهان این تالاب را در معرض تهدید قرارداده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه ناکافی بودن اعتبارات احیای تالاب به عرض وزیر اقتصاد و دارایی رسانده شد، گفت: در حال حاضر کار رسوب برداری از تالاب انزلی که چندی پیش آغاز شده است همچنان ادامه دارد و علاوه برحجم زیاد رسوبات، تالاب انزلی از دیگر مشکلات زیست محیطی از جمله گیاهان مزاحمی چون آزولا و سنبل آبی رنج می‌برد.
وی افزود: در سال جدید رسوب برداری‌ها همچنان ادامه خواهد داشت و برنامه‌های مدونی برای حوضچه‌ها و ایجاد تالاب مصنوعی داریم.
قربانعلی محمدپور، از قول وزیر اقتصاد برای پیگیری افزایش اعتبارات به منظور احیای تالاب انزلی خبر داد و گفت: از این پس برای تخصیص اعتبارات به منظور احیای تالاب انزلی میزان اعتبارات بیشتری به دولت پیشنهاد داده خواهد شد.
بنابراین گزارش، تالاب بین المللی انزلی با حدود ۲۰هزار هکتار وسعت، دومین تالاب بزرگ جهان است و علاوه بر مهار سیلاب‌ها، رسوبات و آلودگی‌ها، به عنوان زایشگاه ماهیان خزر، زیستگاه پرندگان و محل زمستان گذرانی پرندگان مهاجر بشمار می رود.

tel final1

Share