دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان خبرداد

اسکان بیش از ۱ میلیون گردشگر در مراکز اقامتی گیلان/بازدید بیش از ۸ هزار گردشگر از موزه ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان گفت: بیش از ۱ میلیون گردشگر طی روزهای گذشته در مراکز اقامتی گیلان اقامت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان گفت: بیش از ۱ میلیون گردشگر طی روزهای گذشته در مراکز اقامتی گیلان اقامت کردند.

photo_2016-02-17_19-23-31alizade_رضا علیزاده با اعلام این خبر افزود: بر طبق آمار، بیش از ۳۰۲ هزار خودرو در بازه زمانی ۲۷ اسفند ۹۴ تا ۲ فروردین ۹۵ وارد گیلان شده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان تصریح کرد: بر اساس اطلاعات ارسالی از مجموع واحدهای اقامتی، ۱ میلیون و ۶۹ هزار و ۱۲۸ نفر در مدت زمانی یاد شده در این واحد ها اسکان یافته اند.

علیزاده افزود: ۱۸۱ مسافر خارجی نیز در مدت اعلام شده در مراکز اقامتی گیلان اقامت کردند.

وی خاطرنشان کرد: نوروز امسال، تعداد ۸۷ هتل، ۲۳ هتل آپارتمان، ۷۸ مجتمع اقامتی و تفریحی، ۴۷ مهمانپذیر و ۱۰۴۳ خانه مسافر به مهمانان نوروزی ارایه خدمت می کنند.

وی با اشاره به ظرفیت بیش از ۷۲۱ هزار نفر شب اقامت در استان، از مشارکت ۳۹۹ مدرسه نیز در اجرای این طرح خبر داد.

علیزاده همچنین با اشاره به پیش بینی ظرفیت اسکان ۱۴ میلیون و ۴۳۸ هزار و ۷۲۰ نفر شب اقامت در طول نوروز ۹۵ در گیلان خاطرنشان کرد: نوروز امسال شاهد رشد ۷.۲۲ درصدی اسکان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان اذعان کرد: حدود ۵۰۰ هزار نفرشب نیز قابلیت اسکان در مراکز اقامتی ثابت را دارند.

شایان ذکر است: ستاد اسکان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با شماره تماس ۰۱۳۳۳۶۱۸۴۵۹ بصورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی است.

طی روزهای گذشته بیش از ۸ هزار گردشگر از موزه های گیلان بازدید کردند

رضا علیزاده با اعلام این خبر افزود: نوروز امسال، خانه شوکتی و نیز عون بن علی به عنوان دو مجموعه جدید در شهرک تاریخی ماسوله به لیست موزه ها اضافه شد که بر این اساس تعداد موزه های گیلان به عدد ۹ رسید.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان تصریح کرد: شهرک تاریخی ماسوله با رشد ۳ درصدی، در بازه زمانی ۲۷ اسفند ۹۴ تا ۲ فروردین ۹۵، بیش از ۲۰ هزار بازدیدکننده داشته است.

وی افزود: در بین رتبه بندی بازدید از موزه ها نیز، مجموعه قلعه رودخان با ۳ هزار و ۳۳۰ نفر بازدید، موزه نظامی انزلی با ۱ هزار و ۷۶۷ نفر بازدید و همچنین موزه میراث روستایی نیز با ۱ هزار و ۷۵۱ نفر بازدید به ترتیب رتبه های اول تا سوم بیشتر بازدید از موزه های استان را در مدت یاد شده به خود اختصاص دادند.

علیزاده خاطرنشان کرد: در مجموع آمار بیش از ۸ هزار و ۷۰۰ نفر بازدید از مجموع موزه های گیلان در بازه زمانی اعلام شده به ثبت رسیده است.

tel final1

Share