اسطوره فوتبال بارسلونا درگذشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،یوهان کرایف سرانجام در مصاف با سرطان از پای در آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تابناک ،یوهان کرایف سرانجام در مصاف با سرطان از پای در آمد.

۶۳۵۶۹۹۰۲۸۴۰۱۹۰۱۶۰۰یوهان کرایف متولد ۲۵ آوریل ۱۹۴۷ – مرگ ۲۴ مارس ۲۰۱۶)فوتبالیست و مربی سابق فوتبال هلند بود. او سه مرتبه به عنوان بازیکن سال اروپا انتخاب شده است (۱۹۷۱، ۱۹۷۳ و ۱۹۷۴) و از این حیث در کنار میشل پلاتینی و مارکو فان باستن رکورددار محسوب می‌شود. کرایف مشهورترین پیرو فلسفهٔ فوتبال موسوم به توتال فوتبال است که توسط رینوس میشل پایه‌گذاری شده است.

بعد از اینکه کرایف در سال ۱۹۸۴ فوتبال را به عنوان بازیکن کنار گذاشت، در حرفهٔ مربی گری توانست موفقیت‌های چشمگیری با دو تیم آژاکس آمستردام و مدتی بعد بارسلونا به دست آورد، و بعد از آن نیز به عنوان یک مشاور بانفوذ در هر دو باشگاه کار خود را ادامه داد. پسر او، جوردی نیز بازیکن فوتبالی حرفه‌ای است.

در سال ۱۹۹۹، کرایف در یک رای‌گیری که توسط فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال انجام شد بعد از پله، به عنوان دومین بازیکن قرن انتخاب شد. وی همچنین در رای‌گیری دیگری که توسط نشریهٔ فرانس فوتبال انجام شد به عنوان سومین بازیکن برتر تاریخ برگزیده شد.
مرگ
رادیو کاتالونیا در اکتبر سال ۲۰۱۵ اعلام کرد که یوهان کرویف، اسطوره بارسلونا و تیم ملی هلند به سرطان ریه دچار شده است. او در ۲۴ مارس ۲۰۱۶، پس از ۶ ماه مبارزه با بیماری، به دلیل گسترش سرطان ریه، در سن ۶۸ سالگی درگذشت.

tel final1

Share