از هدایای فرهنگی گیلانی ها به مقام معظم رهبری رونمایی شد+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیین رونمایی از هدایای ویژه تهیه شده توسط دست اندرکاران کنگره ملی هشت هزار شهید استان گیلان به مقام معظم رهبری، دیشب طی مراسمی با حضور سردار عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس و دکتر نجفی، استاندار گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیین رونمایی از هدایای ویژه تهیه شده توسط دست اندرکاران کنگره ملی هشت هزار شهید استان گیلان به مقام معظم رهبری، دیشب طی مراسمی با حضور سردار عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس و دکتر نجفی، استاندار گیلان برگزار شد.photo_2016-04-14_08-00-54
سردار محمد عبدالله‌پور در سخنانی اظهار داشت: گیلان، چه در قول و چه در عمل بارها ولایتمداری، انقلابی بودن و غیرت خود را به منصه ظهور گذاشته اند و یک بار دیگر گیلانی‌های ولایتمدار ارادت خود را با هدایای فرهنگی در راستای کنگره ملی شهدای گیلان به اثبات رساندند.
وی درباره محتوا و ماهیت هدایای در نظر گرفته شده، افزود: سه اثر هنری به دستان هنرمند و پرتوان گیلانی ها تهیه شده است که نخستین اثر «قالی دورو» است به نام «فجر شهادت» و محمد محمدی دعوی‌سرای پدید آور آن است. اثر دوم تابلوی سوخته‌کاری روی چوب،توسط عباس کنعانی تهیه شده و سومین اثر صندوقچه حاوی ۶۷ اثر از کتاب‌های دفاع مقدس متعلق به گیلان است.
گفتنی است تابلوی سوخته کاری، نقاشی شهید هادی ثنایی مقدم است که تصویر شهادت ایشان، تابلوی اتاق مقام معظم رهبری است. هم چنین قالی دورو منقش به سرداران گیلانی و مفاهیم دفاع مقدس برای نخستین باراست که در جهان با چنین شیوه ای بافته شده است.


tel final1

Share