خطیب جمعه رشت

چاره اندیشی برای بحران زباله در گیلان وظیفه واجب مسئولان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خطیب جمعه رشت بحران زباله در استان را یکی از چالش های مهم در گیلان دانست و تصریح کرد: وظیفه مهم و واجب مسئولان امر است تا در خصوص بحران زباله در گیلان چاره اندیشی کنند.

۲۰۱۵۰۵۰۸۱۳۴۷۴۴_arabani2015 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر, حجت الاسلام و المسلمین یوسف صدیق عربانی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت اظهار کرد: دوستی و مودت در بین مومنان باعث جلوگیری از بروز بد اخلاقی ها شده و امنیت در جامعه را به ارمغان می آورد.

وی افزود: انسان مومن و خداترس هیچ گاه به همنوعان خود ظلم نمی کند و با همه از مقام رافت و مهربانی و دوستی بر می آید.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه عزت و بزرگی خاص رسول خدا (ص)، اهل بیت (علیهم السلام) و مومنان راستین است تصریح کرد: خداوند ایمان را زیبنده انسان دانسته و از این رو اهل ایمان را دوست دارد.

حجت الاسلام صدیق عربانی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی گفت: ارتش جمهوری اسلامی در سال های پس از انقلاب و به ویژه در طول هشت سال جنگ تحمیلی خدمات زیادی برای نظام داشتند و بسیاری از افتخارات مهم آن دوران به نام ارتش جمهوری اسلامی ایران رقم خورده است.

وی همچنین به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب است که در کنار ارتش نقش مهمی در دفاع از مرزهای کشور ایفا می کنند.

امام جمعه موقت رشت ارتش و سپاه را دو لشگر الهی دانست و تصریح کرد: امنیت امروز کشور مرهون جانفشانی ها و ایثارگری های عزیزان ارتشی و بسیجی و سپاهی است که تحت اوامر داهیانه رهبر، در راستای حفظ خاک ایران اسلامی فعالیت می کنند.

حجت الاسلام صدیق عربانی همچنین با اشاره به بد عهدی آمریکا در مساله برجام خاطر نشان کرد: این روزها آمریکا با روش های مختلف بدعهدی خود در مساله برجام را به منصه ظهور گذاشته و بنای ناسازگاری دارد.

وی افزود: استکبار جهانی و همدستانش بر این باورند که می توانند با اعمال تحریم، مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی را از پای در بیاورند اما این ملت نشان داده اند که تحریم ها، زمینه ساز فرصت ها در کشور بوده و پیشرفت های امروز ایران، نتیجه اعمال تحریم است.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه دشمن به این باور رسیده که توان مقابله نظامی با ایران را ندارد خاطر نشان کرد: نیروهای مسلح کشور همچون دژ مستحکم نظامی در مقابل هرگونه تعدی ایستاده اند و اجازه کوچکترین دست درازی به خاک کشور را نمی دهند.

ضرورت رفع مشکل زباله در گیلان

حجت الاسلام صدیق عربانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ۱۳ رجب سالروز میلاد امیر المومنین علی (ع)، ضمن تبریک این روز به مردان و پدران مسلمان، همگان را به شناخت هر چه بیشتر از شخصیت بزرگوار این امام همام فراخواند.

وی همچنین به دوم اردیبهشت روز زمین پاک اشاره کرد و گفت: حفاظت از محیط زیست به ویژه زمین که یکی از نعمت های مهم خداوندی است، بر همگان واجب است.

خطیب جمعه رشت بحران زباله در استان را یکی از چالش های مهم در گیلان دانست و تصریح کرد: وظیفه مهم و واجب مسئولان امر است تا در خصوص بحران زباله در گیلان چاره اندیشی کنند.

tel final1

Share