سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری

احتمالا لاریجانی رئیس و عارف نایب رئیس اول مجلس خواهند شد/به آقایان گفتیم که فهرست اصولگرایان رأی نمی‌آورد/باید علل ناکامی جریان اصولگرایی را تحلیل کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به ویژگی‌های انتخابات دهمین دوره مجلس اظهار داشت: این انتخابات ویژگی‌های خاصی داشت که یکی از آنها نوع تبلیغات و نوع استقبال مردم از انتخابات و بخصوص فهرست‌ها در تهران بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به ویژگی‌های انتخابات دهمین دوره مجلس اظهار داشت: این انتخابات ویژگی‌های خاصی داشت که یکی از آنها نوع تبلیغات و نوع استقبال مردم از انتخابات و بخصوص فهرست‌ها در تهران بود.

IMG09140185سیدکمال سجادی با اشاره به اکثریت مجلس آینده و اینکه کدام جریان این اکثریت را در اختیار خواهد داشت، تصریح کرد: اینکه اکثریت با کدام جریان است باید منتظر مشخص شدن نتایج دور دوم انتخابات باشیم، چرا که ۷۰ نفری که در این دوره انتخاب خواهند شد در جریان مجلس اثرگذار خواهند بود و عددی است که تغییراتی را ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: البته اصلاح طلبان اگر اقلیت هم باشند، اقلیت پرتعداد هستند و نسبت به گذشته تعدادشان افزایش یافته ولی بعضی از پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که اکثریت مجلس دهم باز هم با اصولگرایان خواهد بود.

سجادی در ادامه درباره انتخاب اعضای هیئت رئیسه مجلس آینده اظهار داشت: اعضای هیئت رئیسه بستگی به نظر نمایندگان دارد ولی در صورتی که اکثریت با اصولگرایان باشد برخی از اعضای هیئت رئیسه و همچنین ریاست مجلس نیز احتمالا با اصولگرایان خواهد بود، در مورد ریاست هم باید گفت که احتمالا لاریجانی رئیس مجلس خواهند شد و عارف هم بعنوان نایب رئیس اول انتخاب می‌شوند اما بازهم باید منتظر مشخص شدن نتایج دور دوم ماند تا اکثریت مجلس مشخص شود.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در بخش دیگری از اظهاراتش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه شد که در تهران اصولگرایان با ناکامی مواجه شدند اظهار داشت: البته ما پیش‌‌بینی چنین نتیجه‌ای را می‌کردیم و به آقایان هم گفتیم که این فهرست رأی نمی‌آورد.

وی افزود: انتخابات در تهران به صورت موجی است و سلسله علت‌هایی باعث می‌شود که رای مردم به سمت یک جناح برود؛ مانند مجلس ششم. در انتخابات ۷ اسفند یک سری عوامل مانند تبلیغات گسترده جناح مقابل بود که در فضای مجازی هم با گستردگی فراوانی همراه بود.

سجادی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه چرا نقش جبهه پیروان خط امام و رهبری و شخص باهنر در جریان ائتلاف کمرنگ بود اظهار داشت: باید گفت افرادی که در لیست اصولگرایان حضور داشتند افراد اقتصادی بودند اما این لیست تنها متشکل از ۳ تا ۴ گروه بود اما در مقابل فهرست رقیب تبلیغات بسیار گسترده‌ای داشت و حمایت‌های زیادی هم از این فهرست صورت گرفته بود مانند حمایت آیت الله هاشمی و روحانی.

وی در ادامه تصریح کرد: مساله دیگر برجام بود که جناح مقابل به نام خود آن را در انتخابات ثبت کرد.

این عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در مورد علل انصراف باهنر از حضور در انتخابات مجلس و اینکه گفته می شد که باهنر پیش‌بینی ناکامی اصولگرایان در تهران را می‌کرد، اظهار داشت: باهنر به واسطه تجربه تشکیلاتی و سیاسی که دارد از قدرت پیش‌بینی خوبی برخوردار است اما باید در کل علل ناکامی جریان اصولگرایی را تحلیل کرد تا ببینیم چه شد که این لیست در مقابل لیستی که به طور تقریبی ناشناس بود رای نیاورد.

سجادی در پایان در مورد اظهارات باهنر در مورد اینکه به دنبال تشکیل یک حزب فراگیر است و اینکه آیا تاکنون اقدامی را در این مورد صورت داده تصریح کرد: وی از مدت‌ها قبل به دنبال یک فعالیت تشکیلاتی است چرا که ما اگر در کشور چند حزب قوی داشته باشیم مردم در انتخابات بهتر انتخاب می‌کنند و شناختشان بیشتر خواهد شد، البته در این مورد جلساتی هم برگزار شده و پیگیر این مسئله هستم.

tel final1

Share