بخشدار مرکزی شهرستان بندر انزلی

آفت بزرگ روستاها وجود قهوه خانه ها است/حدود ۹۵ درصد از زمین های زراعی کشاورزان غرب انزلی شخم اول را انجام داده اند/تمجید عاشوری از آبکناری ها

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،منوچهر عاشوری بخشدار مرکزی شهرستان بندر انزلی در بازدید از اجرای لایروبی استخرهای ذخیره آب کشاورزی در روستای سیاه خاله گفت: با تلاش وکوشش کشاورزان منطقه حدود نود و پنج درصد از زمین های زراعی کشاورزان غرب شهرستان انزلی شخم اول را انجام و بیش از ۳۰ درصد از کشاورزان نیز خزانه های برنج را آغاز کردند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،منوچهر عاشوری بخشدار مرکزی شهرستان بندر انزلی در بازدید از اجرای لایروبی استخرهای ذخیره آب کشاورزی در روستای سیاه خاله گفت: با تلاش و کوشش کشاورزان منطقه حدود نود و پنج درصد از زمین های زراعی کشاورزان غرب شهرستان انزلی شخم اول را انجام و بیش از ۳۰ درصد از کشاورزان نیز خزانه های برنج را آغاز کردند.

DSC_0117به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی , عاشوری با بیان اینکه با توجه به بارش باران، کشاورزان باید از این موقعیت ایجاد شده نهایت استفاده را برده و هرچه زودتر پس از آماده سازی، اقدام به نشاء برنج کنند یادآور شد:این اقدام موجب می شود که زراعت خود را هر چه بهتر و سریع تر برداشت و اقدام به کشت سایر فراوردهای کشاورزی کنند.
بخشداری مرکزی خاطرنشان کرد: خوشبختانه زمین های کشاورزی روستاهای غرب شهرستان بندر انزلی دارای مرغوبیت خوبی بوده و باید از این زمین ها بهره برداری بیشتری صورت گیرد.
وی یکی از آفت های بزرگ در روستاها را وجود قهوه خانه ها دانست و تصریح کرد: بسیاری از کشاورزان اوقات خود را به راحتی در آنجا سپری می کنند و این در حالی است که زمین های زیادی در روستاها بلا استفاده رها شده است که چنانچه در این زمین ها محصولات کشاورزی انجام شود درآمد خوبی برای روستاییان خواهند داشت .
عاشوری با تمجید از کشاورزان روستاهای حومه آبکنار عنوان کرد: کشاورزان این روستا علاوه بر کشت برنج مبادرت به کشت هندوانه می کنند و هرساله از تولید محصول هندوانه درآمد خوبی نیز کسب می کنند و این موضوع هم به نفع تولید کننده است که علاوه بر درآمد از طریق تولید محصول برنج از تولید سایر محصولات درآمد بیشتری کسب نماید و هم به نفع مصرف کننده می باشد که در همان روستا می تواند ارزانتر نیازمندی های خود را بدست آورد.
گفتنی است که در قسمت غرب شهرستان انزلی حدود ۳۲۲۰ هکتار اراضی کشاورزی تولید برنج وجود دارد که در صورت مساعد بودن هوا از اول اردیبهشت کار نشا آغاز خواهد شد.

tel final1

Share