معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان خبرداد

آغاز ثبت‌نام مسابقات مناظره دانشجویی در گیلان+مقررات مناظره و نحوه ثبت نام

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نیک‌کار با بیان اینکه مسابقات ملی مناظره تلاش دارد تا با سرعت بیشتر و به صورت قانونمند و جدی‌تر هدف مذکور را دنبال نماید، گفت: ثبت‌نام مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویی از روز شنبه، ۲۸ فروردین ماه به مدت یک هفته آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا , معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان گفت:مرحله استانی پنجمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی از روز شنبه، ۲۸ فروردین ماه به مدت یک هفته آغاز می‌شود.

photo_2016-04-17_10-12-15معصومه نیک‌کار، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان با اشاره به برگزاری مرحله استانی پنجمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی، اظهار کرد: دوران دانشجویی زمان جایگزینی و شکل گیری کنش‌های اجتماعی بنیادی و کلان با کنش‌های فردی و دایره روابط محدود است که فرد را آماده ایفای نقش بهینه در جامعه می‌نماید.

وی افزود:در این راستا لازم است تا فرهنگ گفت‌وگو و تعامل توام با مفاهمه در دانشگاه که محیطی آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است، آموخته و تمرین شود و در ادامه به جامعه منتقل گردد تا ضمن پرهیز از پیشداوری و قضاوت عجولانه، کلام و رفتار تاثیر گذار و ارزشمند به صورت اصولی در متن جامعه رعایت گردد.

نیک‌کار با بیان اینکه مسابقات ملی مناظره تلاش دارد تا با سرعت بیشتر و به صورت قانونمند و جدی‌تر هدف مذکور را دنبال نماید، گفت: ثبت‌نام مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویی از روز شنبه، ۲۸ فروردین ماه به مدت یک هفته آغاز می‌شود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان با بیان اینکه مسابقات به صورت گروهی برگزار می‌شود، گفت: هر گروه متشکل از ۴ عضو دانشجو و یک سرپرست است که سرپرست گروه باید عضو هیات علمی یا از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور باشد؛ پیش از مسابقه نیز آموزش‌های لازم به شرکت‌کنندگان داده می‌شود.

وی تاکید کرد: فرهیختگان و علاقمندان می‌توانند اخبار و اطلاعات بیشتر مرحله استانی پنجمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی را در کانال تلگرامیhttps://telegram.me/monazereh95 دنبال نمایند.

به گزارش دیارمیرزا  شکل برگزاری مسابقات بدین گونه است که زمان هر مسابقه در مجموع ۳۲ دقیقه است که به صورت یک فرصت ۶ دقیقه ای، جهت طرح مسأله، دو فرصت ۳ دقیقه ای جهت دفاع و یک فرصت ۴ دقیقه ای جهت نتیجه گیری برای هر گروه تفکیک شده و هر مسابقه توسط ۳ داور (هیأت علمی) قضاوت می شود.

مسابقات به صورت حذفی است و این شیوه تا رسیدن به ۲ گروه برای مسابقه‌ی نهایی ادامه دارد و موضوعات مسابقه توسط شورای علمی تصویب شده و در مدت زمان مشخص به گروهها اعلام می شود.

جایگاه هر گروه در نقش مخالف یا موافق تا حد امکان با توافق و اعلام گروهها و در غیر اینصورت به قید قرعه تعیین می شود.

محل ثبت نام: رشت، تقاطع نیایش، دفتر معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان گیلان – ۳۳۳۶۲۲۷۳

tel final1

Share