آغاز به کار پلیس نامحسوس امنیت اخلاقی+تصاویر

سردار ساجدی‌نیا تأکید کرد: پلیس نامحسوس امنیت اخلاقی اصلاً ورود عملی و اجرایی ندارد و هیچ برخوردی با خاطیان انجام نمی‌دهد و فقط پلیس محسوس گشت امنیت اخلاقی برخورد مستقیم دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بهه نقل از فارس , سردار ساجدی‌نیا از آغاز به کار ۷ هزار نیروی پلیس در قالب گشت امنیت اخلاقی نامحسوس خبر داد و گفت: نیروی نامحسوس گشت امنیت اخلاقی، برخورد عملی ندارد و فقط شماره پلاک فرد خاطی را به گشت امنیت اخلاقی پیامک می‌کند.

۴۹۳۴۳۷_۹۷۶سردار حسین ساجدی‌نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه آغاز به کار ۷ هزار نیروی نامحسوس پلیس در خصوص گشت امنیت اخلاقی در حضور خبرنگاران اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که دغدغه مردم بود، ناهنجاری در بحث امنیت اخلاقی بود و مردم انتظار دارند که پلیس در این زمینه، اقدامات لازم را انجام دهد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: در همین راستا ما از کارکنان ضمن اجرای مأموریت‌های اصلی، خواستیم که در این حوزه ورود پیدا کنند تا بتوان هر چه بهتر و سریع‌تر با این قبیل ناهنجاری‌ها برخورد شود.

وی به رصد برخی از این ناهنجاری‌ها در طول سه سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: چهار موضوع اساسی در سطح معابر اصلی و بزرگراه‌ها مدنظر ماست که مأموران پلیس اعم زن و مرد، این موارد را مدنظر قرار خواهند داد.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت، آلودگی صوتی، حرکات پرخطر در حوزه راهنمایی و رانندگی، مزاحمت نوامیس و همچنین کشف حجاب در خودرو را از جمله این موارد عنوان کرد و گفت: مأموران نامحسوس گشت امنیت اخلاقی بلافاصله با مشاهده این موارد، پلاک خودرو را با سیستم پیامکی به مأموران پلیس امنیت اخلاقی اطلاع داده و این مرکز بلافاصله با فرد خاطی تماس گرفته و به وی اعلام می‌کنند که در چه روزی به این پلیس مراجعه کند؛ اگر فرد خاطی مراجعه کرد که اقدام قانونی صورت می‌گیرد، در غیر این صورت، پلیس به درِ منزل فرد خاطی مراجعه می‌کند.

سردار ساجدی‌نیا در خصوص اینکه اگر آدرس فرد خاطی مخدوش باشد یا تلفن خود را جواب ندهد، اعلام کرد: شماره پلاک فرد خاطی در حوزه تخلفات ثبت می‌شود و اگر فرد خاطی بخواهد خودروی خود را به فروش برساند یا نقل و انتقالی انجام دهد یا از خدماتی استفاده کند، بلافاصله سیستم برای وی مسدود شده و با این فرد برخورد خواهد شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، از به کارگیری ۷ هزار نفر در مرحله اول خبر داد و افزود: این ۷ هزار نفر پلیس، هم آموزش‌دیده‌اند و هم ضابط قضایی هستند و توان انجام این اقدامات را دارند؛ در همین زمینه نیز احکام قضایی اخذ شده و با دادستانی تهران نیز هماهنگی به عمل آمده است.

وی در خصوص برخورد محسوس پلیس اعلام کرد: گشت‌های امنیت اخلاقی محسوس پلیس فعالیت خود را در سطح معابر شروع کرده‌اند و با لباس پلیس و حکم لازم، برخورد مستقیم با این موارد خواهند کرد.

سردار ساجدی‌نیا تأکید کرد: پلیس نامحسوس امنیت اخلاقی اصلاً ورود عملی و اجرایی ندارد و هیچ برخوردی با خاطیان انجام نمی‌دهد و فقط پلیس محسوس گشت امنیت اخلاقی برخورد مستقیم دارد.


tel final1

Share