طبق اعلام هواشناسی

شدت بارندگی ها در گیلان بیشتر می شود/سیزده به در بارانی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،براساس این پیش بینی، بارندگی ها طی دوشنبه شب و صبح سه شنبه از شدت بیشتری بوی‍‍ژه در مناطق مرکزی ، شرقی و ارتفاعات این مناطق برخوردار می شود.

اداره کل هواشناسی گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا ،اداره کل هواشناسی گیلان ضمن هشدار به مسافران نوروزی اعلام کرد: شدت بارندگی ها در استان طی روزهای پیش رو، بیشتر می شود.

بهمن کمانگر مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده عبور جریانات ناپایدار از دوشنبه تا پایان هفته در منطقه است که این شرایط سبب ابرناکی، وزش باد، بارش باران گاهی شدید و روند کاهش دما خواهد شد.اداره کل هواشناسی گیلان
وی افزود: براساس این پیش بینی، بارندگی ها طی دوشنبه شب و صبح سه شنبه از شدت بیشتری بوی‍‍ژه در مناطق مرکزی ، شرقی و ارتفاعات این مناطق برخوردار می شود.
وی اظهار داشت: این بارندگی ها در مناطق بالاتر از یک هزار و ۵۰۰متر بصورت بارش برف خواهد بود.
وی بارش تگرگ و وقوع رعد و برق در بعضی نقاط را دور از انتظار ندانست و یادآور شد: این روند کاهش دما تا پایان هفته ادامه دارد که در روزهای پنجشنبه و جمعه کاهش دما بیشتر می شود.
مدیرکل هواشناسی گیلان ضمن هشدار به مسافران نوروزی اعلام کرد: احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها وجود دارد.
کمانگر به مسافران نوروزی توصیه کرد که با توجه به شرایط بارندگی نظیر لغزندگی سطح جاده ها و مه آلود بودن هوا و کاهش دید افقی ، نکات ایمنی را در هنگام رانندگی رعایت کنند.
وی ادامه داد: مسافران باید از استقرار در حاشیه رودخانه ها جدا خودداری کنند و دستگاه های اجرایی ذیربط نظیر ستاد سفرهای نوروزی، مدیریت بحران، فرمانداری ها، ادارات جهاد کشاورزی، مدیریت منابع آب تمهیدات لازم را بعمل آورند.

tel final1

Share