معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در گفتگو با دیارمیرزا

۷۶ نفر از پیمانکاران خرید و فروش رای در گیلان شناسایی و از آنها تعهد گرفته شد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آقایی گفت: به ۷۶ نفر پیمانکار خرید رای تذکر داده شده و از آنها تعهد کتبی گرفته شده است.قطعا دستگاه قضائی با کسانی که دست به خرید و فروش آرا بزنند با شدت برخورد خواهد کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر جان احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در گفتگو با دیارمیرزا در خصوص آخرین وضعیت تخلفات انتخاباتی و همچنین پدیده ی زشت «خرید و فروش آرا» گفت: امروز روز برگزاری دو انتخابات بزرگ است و مردم درصدد هستند که حماسه ی بزرگی را خلق کنند و مقام معظم رهبری نیز همانگونه که فرموده اند انتخابات یک عید است مردم شور و نشاط عجیبی دارند.

آقایی با بیان اینکه دستگاه قضایی با همکاری اداره اطلاعات , اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی مکلف است امنیت را برای تمامی شهروندان فراهم کند متذکر شد:.یکی از آسیب های بزرگ در انتخابات بحث خرید آراست که رفتار قابل سرزنشی است.متاسفانه برخی درصدد این هستند که با خرید آرا به منافع خود دست پیدا کنند.

۷۶ لیدر خرید و فروش آرا در گیلان شناسایی و از آنها تعهد گرفته شد/رستوران ها تحت رصد هستند

aghaoadوی با بیان اینکه دستگاه قضایی با توجه به رسالت خود نشست های زیادی در سطح استان داشته اظهار کرد:حدود ۷۶ لیدر خرید و فروش آرا در سطح استان گیلان شناسایی شده اند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در ادامه گفت: به این ۷۶ نفر پیمانکار خرید رای تذکر داده شده و از آنها تعهد کتبی گرفته شده است.

آقایی با اشاره به اینکه این افراد در این کار زشت سوشهرت داشته اند اظهار کرد: عزم جدی در دستگاه قضایی برای مقابله با این پدیده زشت وجود دارد و در تمامی شهرستان ها روسای دادگستری به همراه دادستان و قضات دادسرا در حال گشت زنی هستند و از تمام شهروندانی که به محض رویت رفتار مشکوک به ما اطلاع می دهند قدردانی می کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون فضای امنی حاکم است اظهار کرد:قطعا دستگاه قضائی با کسانی که دست به خرید و فروش آرا بزنند با شدت برخورد خواهد کرد.لیست تمام اشخاصی که در گذشته سوشهرت دارند در اختیار ماست.برای این افراد فرقی ندارد و هرکسی که به آنها پول بدهد رای می خرند.

آقایی از رصد فعالیت برخی رستوران ها خبر داد و گفت:حتی در برخی شهرستان رستوران هایی که غذای زیادی می دهند مورد رصد ماست

وی افزود: دستگاه قضایی با تمام ظرفیت های خود با کمک نیروی انتظامی و اطلاعات سپاه با جدیت ورود کرده است و در صحنه حاضر است.امیدوارم با یاری خداوند انتخابات به خوبی به پایان برسد و حماسه ی دیگر خلق شود.در تلاش هستیم تا فضا را امن کنیم تا هرکسی که دوست دارد به نامزد مورد نظرش رای دهد و هرکسی که برنده شود مورد تائید نظام است و نماینده استان محسوب می شود.

مسئولین اجرایی و نظارتی حق جانب داری  در انتخابات را ندارند/با هر مقامی و در هر جایگاهی در صورت تخلف برخورد می کنیم

آقایی در مورد برخی خبرها مبنی بر اعمال نفوذ برخی دست اندرکاران انتخابات و نمایندگان فرماندار در تعدادی از بخش های شهرستان رشت برای رای دهی به لیست خاص اظهار کرد:مسئولین اجرایی و نظارتی حق جانب داری ندارند و در صورت مشاهده دستگاه قضایی با هر مقامی که خلاف کند با شدت و حدت برخورد می کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان اظهار کرد:قانون گذار برای همه جرم انگاری کرده است از ناظرین گرفته تا مسئولین اجرایی و حتی شهروندان و مقام های قضائی.خوشبختانه در نظامی زندگی می کنیم که حرف اول و آخر را قانون می زند و هیج خلا قانونی برای برخورد با قانون ستیزان نداریم.

سایت ها اگر به قانون بی توجه باشند فیلتر می شوند

این مقام قضائی همچنین در خصوص علت فیلتر سایت «ماسال نیوز» گفت:اطلاع دقیقی از علت فیلتر این سایت ندارم.اما سایت هایی که قانون را رعایت نکنند فیلتر می شودند.راهبردهای مقام معظم رهبری و باید و نباید های انتخاباتی به تمام سایت ها اطلاع داده شده است و طبیعی است که اگر بی توجه باشند با انها برخورد می شود.


tel final1

Share