فرمانده انتظامي شهرستان آستارا خبرداد

کشف بدلی کم نظیر از مجسمه شاهان عیلامی توسط پلیس آستارا +تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بدلی کم نظیر از مجسمه شاهان ایلامی به ارزش ۲ میلیارد ریال توسط پلیس آستارا کشف شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بدلی کم نظیر از مجسمه شاهان ایلامی به ارزش ۲ میلیارد ریال توسط پلیس آستارا کشف شد.

۱eilami سرهنگ رحیم مهدی زاده فرمانده انتظامی شهرستان آستارا در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر از فعالیت های مشکوک فردی در خصوص خرید و فروش موادمخدر مطلع شده و بررسی صحت و سقم موضوع را در دستور کار قرار دادند.

سرهنگ مهدی زاده افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از چندین روز اقدامات نامحسوس پلیسی از فعالیت متهم ۴۴ ساله در زمینه خرید و فروش آن هم از نوع عتیقه اطمینان حاصل کرده و وی را  دستگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه متهم در بازجویی های فنی پلیس اعتراف کرد که یک مجسمه عتیقه را در منزل پدری اش در شهرستان رودبار مخفی کرده است، اظهار داشت: ماموران با اخذ نیابت قضایی به زادگاه متهم عزیمت نموده و از داخل منزل پدری متهم مجسمه ای ۳۹ سانتیمتری که آهویی در بغل داشت، را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آستارا در پایان با اعلام اینکه با توجه به کارشناسی های صورت گرفته توسط کارشناسان میراث فرهنگی شهرستان  مشخص شد که مجسمه مذکور بدلی نادر و کم نظیر از مجسمه های شاهان ایلامی می باشد، گفت: کارشناسان میراث فرهنگی اعلام کردند که این مجسمه به طرز ماهرانه ای از روی مجسمه های ایلامی الگوبرداری شده و ارزش ریالی بدلی آن ۲ میلیارد ریال می باشد.


tel final1

Share