توسط هنرمندان جوان رشتی رقم خورد؛

چهره‌ای تازه برای دیوار کلیسای خیابان بیستون رشت+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،از ساعات ابتدایی صبح امروز سه شنبه (۱۱ بهمن) عابرین خیابان بیستون (طالقانی) رشت شاهد نصب تابلو‌های نقاشی بر روی دیوار کلیسای این خیابان بودند. این نقاشی‌ها چشم هر رهگذری را به خود خیره می‌کند و با اندکی مکث و نگاه کردن به تابلو‌ها از کنار آن رد می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از گیل نگاه ،از ساعات ابتدایی صبح امروز سه شنبه (۱۱ بهمن) عابرین خیابان بیستون (طالقانی) رشت شاهد نصب تابلو‌های نقاشی بر روی دیوار کلیسای این خیابان بودند. این نقاشی‌ها چشم هر رهگذری را به خود خیره می‌کند و با اندکی مکث و نگاه کردن به تابلو‌ها از کنار آن رد می‌شوند.

DSC_4053نگاه عابرین وقتی عمیق تر و با علاقه بیشتری همراه می شود که چهره این دیوار تا روز قبل را به یاد می آورند. دیواری کثیف که زخم پوستر،اعلامیه، آگهی و دیوارنوشته های مختلف برای سالهای طولانی روی آن به یادگار مانده و البته با غروب خورشید، به محلی برای آویزان کردن لباس ها و وسایل دستفروشان تبدیل می شد.

این طرح در راستای زیباسازی فضای شهری از طرف سازمان زیباسازی شهرداری رشت در این خیابان اجرا می شود.

طهورا طائفه فارق التحصیل رشته گرافیک و نقاش این تابلو‌ها گفت: طرح این کار تلفیقی از شیشه کاری‌های هندسی ایرانی و شیشه کاری‌های کلیسا است. وی ادامه داد: متریال استفاده شده در این تابلو‌ها ساختمانی است و از رنگ ساختمان نیز در این تابلو‌ها استفاده شده است که در برابر عوامل جوی مقاوم است. وی در آخر گفت: مردم باید بیشتر مراقب کارهای هنری که در شهر وجود باشند چون این کار‌ها متعلق به خودشان است.

المیرا قدر‌زاده، مریم عباس‌زاده، مهتاب صمدی و عطاالله سعیدنیا نیز در انجام این پروژه به او کمک کردند.
این چهارمین کار طهورا طائف با شهرداری رشت در راستای زیبا سازی فضای شهری است. تابلوهای خیابان سعدی، منظریه و دیوار روبروی پارک محتشم از دیگر کارهای او است.

گفتنی است این ساختمان تا ۴۰ سال قبل یک انبار سیب‌زمینی و پیاز بود و بعدها به کلیسا تبدیل شد. کلیسایی که به دنبال زلزله ۱۳۶۹ گیلان، تخریب و به همت کشیش بنیامین نازنین بازسازی شد. این کلیسا که متعلق به جماعت ربانی فارسی زبان است، توسط پیروان آن اداره و تامین امنیت می‌شود و یکشنبه‌ها نیز در آن مراسم دعا برگزار می‌شود. البته ورود عموم به آن ممنوع است.

tel final1

Share