نجفی در شورای برنامه‌ریزی استان گیلان

پروژه‌های سفر رئیس جمهور با پیشرفت بالا در حال انجام است/نمایندگان استان از ظرفیت مدیران دستگاه‌ها برای جزئیات بودجه استفاده کنند/بخش عمده‌ی کار محیط زیست اقدامات فرهنگی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار صبح امروز در شورای برنامه‌ریزی استان گفت : پروژه‌های سفر کاروان تدبیروامید به گیلان با پیشرفت بالا در حال انجام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار صبح امروز در شورای برنامه‌ریزی استان گفت : پروژه‌های سفر کاروان تدبیروامید به گیلان  با پیشرفت بالا در حال انجام است.

najafi1513 دکتر محمدعلی نجفی در این جلسه بر ضرورت ارائه برنامه‌های دستگاه‌ها برای سال ۹۵ تأکید کرد و افزود : با توجه به محدودیت اعتبارات تا زمانیکه پروژه‌های عمرانی با پیشرفت کار  بالا که از سال‌های گذشته باقی مانده است  به اتمام نرسد  به سمت آغاز  پروژه‌های جدید که در شرایط فعلی توجیه اقتصادی ندارد نخواهیم رفت.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه یکی از اقدامات رئیس جمهور به گیلان اختصاص اعتبارهای  موثر به پروژه‌های در حال اجرا است خاطر نشان کرد : پروژه‌های سفر رئیس جمهور با پیشرفت بالا در حال انجام است .

وی به بررسی بودجه سال ۹۵ اشاره و تصریح کرد : مدیران دستگاه‌ها با استفاده از فرصت نمایندگان مجلس در ارتقاء هرچه بیشتر سهم بودجه استان بهره لازم را  ببرند.

استاندار گیلان زمان بررسی بودجه را فرصتی استثنائی برای استان دانست و افزود : انتظار ما از نمایندگان استان این است که از ظرفیت مدیران دستگاه‌ها برای جزئیات بودجه استفاده کنند.

استاندار گیلان همچنین با بیان اینکه در ۲.۵ سال اخیر بخش عمده‌ای از مشکلات استان در محیط زیست رفع شده است افزود : طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تأکید رئیس جهور درخصوص اینکه هیچ اقدام توسعه‌ای بدون نگاه به مسائل زیست محیطی نمی‌تواند رو به جلو برود اقدام می کنیم .

 وی افزود :اما  از محیط زیست استان نیز انتظار داریم برنامه‌های خود در حوزه‌های مختلف در خصوص حمایت از پروژه های توسعه ای و سرمایه گذاری های بخش خصوصی را ارائه کند.

نماینده عالی دولت در گیلان به اشتیاق بالای سازمان مردم نهاد درخصوص مشارکت در اقدامات زیست محیطی اشاره و تصریح کرد : بخش عمده‌ی کار محیط زیست اقدامات فرهنگی است که باید از ظرفیت بالای صدا و سیما در این بخش بهره‌مند شد.

استاندار گیلان در خصوص اعتبارات پژوهشی نیز خاطرنشان کرد : دستگاه های اجرایی مشمول یک درصد اعبارات پژوهشی همکاری لازم را با دانشگاه گیلان و سازمان مدیریت وبرنامه ریزی برای جذب این اعتبارات انجام دهند و حتی یک ریال از این اعتبارات نباید برگشت داده شود .

در پایان این مراسم همچنین از فصلنامه پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی «فرهنگ گیلان» با صاحب امتیازی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان  که پس از ۷ سال وقفه منتشر شد رونمایی گردید.

tel final1

Share