با آغاز تبلیغات

نگاهی به جریان تبلیغات انتخاباتی در گیلان; از بداخلاقی‌های سیاسی و آلوده کردن چهره شهر تا شایعه خرید رای+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،طی مدت زمانی که از آغاز تبلیغات گذشته متاسفانه شاهد رعایت عدم قانون تبلیغات از سوی تعدادی از کاندیدا‌ها در گیلان و بویزه رشت بوده‌ایم. موضوعی که همزمان با اولین روز تبلیغات دستمایه یک گزارش قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از گیل نگاه ،سه روز از مدت زمان تبلیغات ۸ روزه انتخابات مجلس شورای اسلامی سپری شده است. طبق قانون انتخابات کاندیداهای مجلس ۸ روز برای تبلیغات فرصت دارند و نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان ۱۴ روز؛ که این زمان پنجم اسفندماه برای کاندیداهای خبرگان به پایان می‌رسد.

طی مدت زمانی که از آغاز تبلیغات گذشته متاسفانه شاهد رعایت عدم قانون تبلیغات از سوی تعدادی از کاندیدا‌ها در گیلان و بویزه رشت بوده‌ایم. موضوعی که همزمان با اولین روز تبلیغات دستمایه یک گزارش قرار گرفت.

تبلیغات-انتخاباتی-۱۳-۷۸۲x498
براساس تصاویر منتشر شده در روز اول روشن بود که تعدادی از مجریان تبلیغات کاندیدا‌ها برای چگونگی تبلیغ شهری توجیه نشده‌اند و به فضاهای در نظر گرفته شده برای تبلیغات بسنده نمی‌کنند. در نتیجه شاهد چسباندن پوستر و بنرهای تبلیغاتی آنها در نقاطی خارج از محدوده‌های تعیین شده بودیم.
با گذشت سه روز از آغاز تبلیغات شاهد هستیم که این موضوع به طور فراگیرتری در سطح شهر در حال انجام است و کسانی که عرض خود می‌برند زحمت ماموران شهرداری را زیاد کرده تا آن‌ها بنا بر وظیفه محوله ساعات زیادی از روز خود را به پاکسازی فضاهای شهر اختصاص دهند.
کاندیداهای انتخابات بی‌توجه به اصول اخلاقی و شرعی یعنی حفط حقوق بیت المال برای تبلیغ خود استفاده از تمام نقاط عمومی و خصوصی شهر را مباح می‌دانند در حالی که چنین رویه‌ای از اساس اشتباه است و دیوارهای زیباسازی شده شهر بوسیله بیت المال، در کنار فضاهایی که مربوط به مردم هستند نباید در حین تبلیغات مورد سوء استفاده قرار بگیرد.

بی‌توجهی به قانون تبلیغات

در قانون تبلیغات انتخابات صراحتا آمده است که استفاده از بنرهای تبلیغاتی صرفا در محدوده ستادهای انتخاباتی مجاز است اما در جای جای شهر‌ها می‌توان بنرهای مختلف تعدادی از کاندیداهای مجلس و همچنین مجلس خبرگان را در گیلان مشاهده کرد.
این موضوع مخصوصا برای چند کاندیدای شناخته شده اصولگرا در رشت بیشتر از دیگران صدق می‌کند. این که ناظران انتخابات با این رویه چه برخوردی خواهند داشت یکی از سوالاتی است که این روزها برخی اذهان را به خود مشغول کرده است.

شایعه در شهر

شایعات زیادی همزمان با آغاز تبلیغات کاندیداهای انتخاباتی در رشت به گوش می‌رسد. از روز گذشته اخباری مبنی بر توزیع لاستیک از سوی یک کاندیدای شناخته شده در رشت، وجه نقد و غذا در شهر منتشر شده است. شهروندان انتظار دارند ناظران انتخابات با انتشار اخبار نگران کننده از این دست درصدد بررسی موضوع برآیند و با متخلفانی که با وعده‌های حقیر در صدد خرید رای مردم هستند برخوردهای لازم را داشته باشند.

بی‌اخلاقی از سوی هواداران مدرسان اخلاق

چهار روز مانده به پایان موعد تبلیغات پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان شاهد بروز بداخلاقی‌های سیاسی از سوی نزدیکان تعدادی از کاندیدا‌ها در مقابل دیگران هستیم.
به جز بی‌توجهی مسولان ستادهای بعضی از کاندیدا‌ها برای رعایت قانون و عدم نصب بنر در سطح شهر، شامگاه گذشته بنرهای نصب شده در محدوده ستاد یکی از کاندیداهای مجلس خبرگان در گیلان از سوی رقبای انتخاباتی به آتش کشیده شد. موضوعی که در نوع خود بسیار عجیب است. چه آنکه انتظار می‌رود نمایندگان مجلس خبرگان مسولان ستاد‌ها و هواداران خود را هم مانند مردم عادی پند و اندرز دهند تا اخلاق و شرعیات را در مقابل رقیب رعایت کنند.

تصاویری که در ادامه مشاهده می‌کنید تنها بخشی از تبلیغات خارج از محدوده تعدادی از کاندیدا‌ها در رشت است.

تبلیغات-انتخاباتی-۱ تبلیغات-انتخاباتی-۲ تبلیغات-انتخاباتی-۳ تبلیغات-انتخاباتی-۴ تبلیغات-انتخاباتی-۵ تبلیغات-انتخاباتی-۶ تبلیغات-انتخاباتی-۷ تبلیغات-انتخاباتی-۸ تبلیغات-انتخاباتی-۹ تبلیغات-انتخاباتی-۱۰ تبلیغات-انتخاباتی-۱۱ تبلیغات-انتخاباتی-۱۲ تبلیغات-انتخاباتی-۱۴

tel final1

Share