با تصویب کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت

نرخ کرایه های تاکسی در رشت ۳۵ درصد افزایش یافت/شریفی: نرخ کرایه تاکسی غیرواقعی است/افزایش کرایه تاکسی ها باید متناسب با هزینه ها باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت بهای کرایه های تاکسی در شهر برای سال آینده را بین ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت که ظهر یکشنبه برگزار شد، افزایش کرایه های تاکسی برای سال آینده در مرکز استان گیلان به میزان میانگین ۳۰ تا ۳۵ درصد به تصویب رسید.

۱۹۸۵۳۱۰در این جلسه که رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گیلان  نیز در آن حضور داشت، با ارائه پیشنهاد مشاور طرح جامع ترافیکی شهر رشت و همچنین سازمان تاکسیرانی این شهر برای افزایش نرخ کرایه ها در سال آینده، در نهایت اعضای کمیسیون با افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی کرایه ها در مسیرهای مختلف تاکسی در رشت موافقت کردند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت با بیان اینکه با وجود هفت هزار مجوز تاکسی در شهر رشت تنها سه هزار تاکسی در خطوط این شهر فعال هستند اظهارکرد: افزایش کرایه ها برای رانندگان دلگرمی ایجاد می کند.

رضا رسولی افزود: علاوه بر این، افزایش کرایه ها باید به گونه ای تنظیم شود که علاوه بر ایجاد رغبت برای حضور در خطوط برای تاکسیرانان، برای شهروندان نیز فشار مالی مضاعفی را در سال جدید ایجاد نکند.

وی به نرخ گذاری پیشنهادی مشاور طرح جامع ترافیک شهر رشت اشاره و بیان کرد: برای نخستین بار نرخ گذاری و تعیین و اصلاح خطوط ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر رشت توسط مشاور در حال بررسی است که در نهایت تا خردادماه به اتمام می رسد.

این عضو شورا تصریح کرد: در نرخ های اعلام شده از سوی مشاور که نتیجه مطالعات و بررسی های میدانی است، نرخ گذاری با افزایش ۵۱ درصدی اعلام شده است و این امر نشان می دهد که نرخ های کرایه در ناوگان تاکسیرانی طی سال های گذشته واقعی نبوده است بلکه نسبت به سایر شهرهای هم تراز رشت از رشد بسیار پایین تری برخوردار شده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک، افزایش نرخ یکباره بنا بر طرح مشاور را فشار مالی بر شهروندان دانست و تاکید کرد: با اینهمه نباید زحمات و تلاش و همچنین تحمیل هزینه های فراوان به رانندگان تاکسی را در شهر رشت نادیده گرفت.

 در نهایت با اصلاح نرخ های پیشنهادی از سوی مشاور طرح جامع ترافیک شهر رشت و همچنین نرخ یپشنهادی سازمان تاکسیرانی، اعضای کمیسیون حمل و نقل و ترافیک با اصلاحاتی با رشد ۳۰ تا ۳۵ درصدی نرخ های کرایه در تاکسی های شهر رشت موافقت کردند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گیلان نیز در این جلسه با ارائه پیشنهاداتی مبنی بر نظام مند کردن تردد تاکسی ها در برخی خطوط گفت: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و ایام تطعیلات نوروزی، تقاضای سفر در سطح شهرها به ویژه شهر رشت افزایش پیدا می کند که انتظار می رود با رصد و بازرسی های مداوم از خطوط، شهرداری رشت در کنار پلیس راهنمایی و رانندگی در این حوزه همکاری بیشتری از خود نشان دهد.

سرهنگ تیمور شهیدی مقدم با اشاره به نبود تاکسی در برخی ایستگاه ها در برخی ساعات انبوه مسافر در سطح شهر رشت افزود: متاسفانه برخی تاکسیداران در این ساعات به صورت دربستی فعالیت می کنند و بدون توجه به حضور انبوه مسافران، فضای لازم برای فعالیت خودروهای شخصی را در سطح شهر مهیا می کنند.

وی ادامه داد: پلیس راهنمایی و رانندگی و بازرسان سازمان تاکسیراین با حضور پررنگ در ایستگاه ها به ویژه در ایام پایانی سال می توانند مدیریت بهتری بر این وضعیت داشته باشند.

وی با اشاره به اعلام آمادگی پلیس راهور برای همکاری هر چه بیشتر با شهرداری رشت در نیمه دوم اسفندماه تاکید کرد: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی با دقت و تلاش بیشتر تلاش دارند در اوج شلوغی و ترافیک سطح شهر، نظم بیشتری به جابجایی ها در سطح شهر ببخشند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری رشت نیز با بیان اینکه رانندگان تاکسی در سطح شهر رشت از زحمتکش ترین اقشار جامعه هستند، اظهار کرد: افزایش کرایه تاکسی ها در خطوط باید متناسب با هزینه های بالایی باشد که رانندگان با آن مواجه هستند.

مرتضی شریفی افزود: نرخ های کرایه در تاکسی های رشت غیر واقعی است و انتظار می رود که طی سال های آینده به رقم واقعی خود نزدیک شود.

وی همچنین با بیان اینکه نسبت به تخلف برخی تاکسیرانان برخوردهای جدی صورت می گیرد تاکید کرد: شهروندان می توانند با ارائه کد تاکسیران و پلاک راننده در صورت بروز تخلفاتی همچون کرایه مازاد بر نرخ سازمان تاکسیرانی را در جریان بگذارند و سازمان نیز با تخلفات به طور جدی مقابله خواهد کرد.

tel final1

Share